Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka ALFA Antiterror (PC)
OkładkaALFA Antiterror (PC)

ALFA Antiterror PC

Taktyczna gra akcji o tytułowej rosyjskiej grupie antyterrorystycznej. Produkcja rozpoczyna się w 1983 roku i przedstawia misje oparte na autentycznych akcjach.

Symulacje | terroryzm | współczesne konflikty | taktyczne | multiplayer | singleplayer | internet | LAN

Kolekcja gier
Obserwuj grę

ALFA Antiterror Premiera PC

28stycznia2005

pudełko PL

10stycznia2012

producent: GFI Russia wydawca: Strategy First wydawca PL: Axel Springer Polska Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

ALFA Antiterror to taktyczna gra akcji będąca próbą odwzorowania działalności słynnej elitarnej rosyjskiej jednostki bojowej ALFA. Za jej powstanie odpowiada rosyjska grupa developerska Mist Land, autorzy futurystycznej produkcji z gatunku cRPG, pt. Paradise Cracked. Oddział o którym traktuje gra powstał w 1974 roku za sprawą Jurija W. Andropowa (ówczesnego szefa sowieckiego KGB) i obecnie składa się z ponad dwustu wysoko wykwalifikowanych żołnierzy. Owa jednostka w ciągu blisko trzydziestu lat swojego istnienia zdążyła wziąć udział w wielu akcjach o charakterze militarnym – m.in. szturm na kabulski pałac prezydenta Hafizullaha Amina (1979), dwukrotne zdobywanie moskiewskiego Białego Domu (1991 i 1993) oraz odbijanie zakładników w teatrze na Dubrovce (2002).

Swoją karierę w tym tytule rozpoczynamy w 1983 roku, jako zwykły porucznik służący w oddziale ALFA, a z biegiem czasu, wykonując kolejne zadania oparte na autentycznych akcjach bojowych (część z nich przez lata trzymana była w tajemnicy), awansujemy w hierarchii wojskowej i otrzymujemy odznaczenia za zasługi. W odróżnieniu od wielu typowych taktycznych gier akcji, w których wszystko rozgrywa się w czasie rzeczywistym, a co za tym idzie, gracz zmuszony jest bardzo szybko, niemal instynktownie, wydawać rozkazy poszczególnym członkom oddziału, tu twórcy posłużyli się mechanizmem tzw. wymuszonej pauzy, przypominającym nieco system „we go” użyty w serii Combat Mission. Znaczy to, że akcja podzielona jest na dwie nieustannie następujące po sobie fazy – w jednej czas się zatrzymuje i wydajemy rozkazy - w kolejnej obserwujemy jak wykonują je nasi żołnierze (nie możemy wpływać na to co robią).

Mottem gry jest realizm, dlatego też przy jej produkcji brali udział w charakterze konsultantów byli i aktywni członkowie oddziałów Alfa. Każdy żołnierz występujący w tym tytule opisany jest zestawem cech charakterystycznych, posiada swój profil psychologiczny, a za jego zachowanie się w boju odpowiada zaawansowane komputerowe A.I. Stopniowo rosną także umiejętności naszych podkomendnych. Autorzy zwrócili również dużą uwagę na wierne przeniesienie do gry kilkunastu typów broni i innego wyposażenia podręcznego oraz pojazdów, które wykorzystywały i obecnie wykorzystują rosyjskie wojska i jednostki specjalne.

Niebagatelną rolę w ALFA Antiterror odgrywa nowoczesny silnik graficzny 3D. Staranie opracowano wszystkie lokacje oraz elementy ukształtowania terenu wpływające na przebieg i taktykę działań bojowych, m.in. trawa, drzewa, poszczególne obiekty, domy i zabudowania. To samo tyczy się odwzorowania najróżniejszych efektów pogodowych, opadów deszczu i śniegu czy mgły. Każdy element ma tu wpływ na pole widzenia żołnierzy czy dźwięki, które dochodzą do ich uszu.

ALFA Antiterror poza kampanią jednoosobową oferuje też grę wieloosobową z żywymi graczami za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu, a nawet poczty elektronicznej.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna  

Ocena użytkowników: 6,6 / 10 na podstawie 28 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe ALFA Antiterror: 16+