ALFA Antiterror PC
Taktyczna gra akcji o tytułowej rosyjskiej grupie antyterrorystycznej. Produkcja rozpoczyna się w 1983 roku i przedstawia misje oparte na autentycznych akcjach.
ALFA Antiterror Premiera PC
28stycznia2005
pudełko PL
10stycznia2012
producent: GFI Russia wydawca: Strategy First wydawca PL: Axel Springer Polska Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do ALFA Antiterror
Jagged Alliance 2
Brygada E5: New Jagged Union
Hired Guns: The Jagged Edge
ALFA Antiterror to taktyczna gra akcji będąca próbą odwzorowania działalności słynnej elitarnej rosyjskiej jednostki bojowej ALFA. Za jej powstanie odpowiada rosyjska grupa developerska Mist Land, autorzy futurystycznej produkcji z gatunku cRPG, pt. Paradise Cracked. Oddział o którym traktuje gra powstał w 1974 roku za sprawą Jurija W. Andropowa (ówczesnego szefa sowieckiego KGB) i obecnie składa się z ponad dwustu wysoko wykwalifikowanych żołnierzy. Owa jednostka w ciągu blisko trzydziestu lat swojego istnienia zdążyła wziąć udział w wielu akcjach o charakterze militarnym – m.in. szturm na kabulski pałac prezydenta Hafizullaha Amina (1979), dwukrotne zdobywanie moskiewskiego Białego Domu (1991 i 1993) oraz odbijanie zakładników w teatrze na Dubrovce (2002).
Swoją karierę w tym tytule rozpoczynamy w 1983 roku, jako zwykły porucznik służący w oddziale ALFA, a z biegiem czasu, wykonując kolejne zadania oparte na autentycznych akcjach bojowych (część z nich przez lata trzymana była w tajemnicy), awansujemy w hierarchii wojskowej i otrzymujemy odznaczenia za zasługi. W odróżnieniu od wielu typowych taktycznych gier akcji, w których wszystko rozgrywa się w czasie rzeczywistym, a co za tym idzie, gracz zmuszony jest bardzo szybko, niemal instynktownie, wydawać rozkazy poszczególnym członkom oddziału, tu twórcy posłużyli się mechanizmem tzw. wymuszonej pauzy, przypominającym nieco system „we go” użyty w serii Combat Mission. Znaczy to, że akcja podzielona jest na dwie nieustannie następujące po sobie fazy – w jednej czas się zatrzymuje i wydajemy rozkazy - w kolejnej obserwujemy jak wykonują je nasi żołnierze (nie możemy wpływać na to co robią).
Mottem gry jest realizm, dlatego też przy jej produkcji brali udział w charakterze konsultantów byli i aktywni członkowie oddziałów Alfa. Każdy żołnierz występujący w tym tytule opisany jest zestawem cech charakterystycznych, posiada swój profil psychologiczny, a za jego zachowanie się w boju odpowiada zaawansowane komputerowe A.I. Stopniowo rosną także umiejętności naszych podkomendnych. Autorzy zwrócili również dużą uwagę na wierne przeniesienie do gry kilkunastu typów broni i innego wyposażenia podręcznego oraz pojazdów, które wykorzystywały i obecnie wykorzystują rosyjskie wojska i jednostki specjalne.
Niebagatelną rolę w ALFA Antiterror odgrywa nowoczesny silnik graficzny 3D. Staranie opracowano wszystkie lokacje oraz elementy ukształtowania terenu wpływające na przebieg i taktykę działań bojowych, m.in. trawa, drzewa, poszczególne obiekty, domy i zabudowania. To samo tyczy się odwzorowania najróżniejszych efektów pogodowych, opadów deszczu i śniegu czy mgły. Każdy element ma tu wpływ na pole widzenia żołnierzy czy dźwięki, które dochodzą do ich uszu.
ALFA Antiterror poza kampanią jednoosobową oferuje też grę wieloosobową z żywymi graczami za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu, a nawet poczty elektronicznej.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna
Ocena użytkowników: 6,6 / 10 na podstawie 28 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe ALFA Antiterror: 16+