autor: Amadeusz Cyganek
Euro Truck Simulator 2 w wersji 1.9 - ETS 2 doczekał się dużych zmian - Strona 3
Dziesiątki bezsensownych kolizji, korki i mandaty nie z naszej winy – to już przeszłość. Najnowsza aktualizacja do Euro Truck Simulator 2 eliminuje większość tych problemów i wprowadza szereg nowych funkcjonalności.
- nowy system ruchu ulicznego;
- usprawnione działanie skrzyni biegów;
- dodane wsparcie Oculus Rift;
- ulepszenie modeli Scanii i Iveco;
- obsługa kursora za pomocą gamepada;
- aktualizacje mapy.
Choć grze Euro Truck Simulator 2 niedługo stukną drugie urodziny, to patrząc na aktywność jej twórców oraz całej społeczności, można odnieść wrażenie, że produkcja czeskiego studia SCS Software pojawiła się na rynku maksymalnie miesiąc temu. Co i rusz w sieci pojawiają się niezliczone ilości nowych modyfikacji, a nasi południowi sąsiedzi w pocie czoła pracują nad tym, by ich flagowe dzieło stawało się jeszcze bardziej kompletne i realistyczne. Łatka 1.9 to kolejny efekt ich wytężonej pracy i jedna z najważniejszych poprawek, które pojawiły się od długiego czasu.
Kilka tygodni beta-testów, końcowe szlify i przygotowania, zmiany w kodzie aktualizacji do ostatniej chwili i wzmożony kontakt ze społecznością podpowiadającą co zmienić, by ciężarówki prowadziły się jeszcze lepiej – tak wyglądała końcówka lutego i praktycznie cały marzec w praskiej siedzibie SCS Software. Najnowsza łatka wprowadza dużo ciekawych nowości, które w sposób istotny wpływają na komfort podróżowania po całej Europie i rozwiązują część istotnych problemów będących nierzadko obiektem frustracji wśród miłośników ETS-a.
Winiety, nie mandaty
Główną zmianą, jaką przynosi patch 1.9, jest całkowicie nowy i napisany praktycznie od podstaw system ruchu ulicznego. Twórcy otrzymali mnóstwo skarg od graczy w związku z całą masą absurdalnych sytuacji pojawiających się na drodze – bezsensownymi kolizjami, łamaniem przepisów w trakcie wyprzedzania czy też blokowaniem przejazdu przez uszkodzone samochody. Wprowadzone poprawki praktycznie eliminują zdecydowaną większość tych problemów. Nareszcie uzasadnione jest używanie kierunkowskazu przy próbie zmiany pasa ruchu. W przypadku takowej sygnalizacji samochody jadące równoległym pasem zwalniają i przepuszczają naszą ciężarówkę, umożliwiając bezkolizyjne przemieszczenie się np. w okolice zjazdu lub wyprzedzenie wolniejszego pojazdu. Jeżeli zbyt długo nie wykonamy manewru, kierowcy nie będą czekać w nieskończoność i tworzyć kilometrowego korka – dopiero po zwolnieniu kierunkowskazu i ponownym jego włączeniu pozwolą nam wykonać skręt.
Rozwiązano także kwestię tworzenia się gigantycznych zatorów w trakcie postoju ciężarówki na jednym z pasów ruchu. Od teraz kierowcy swobodnie omijają nasz pojazd i włączają się do ruchu na sąsiednim torze. Podobnie sprawa wygląda w momencie zwężenia jezdni lub ograniczenia liczby pasów ruchu – kierowcy nie czekają do ostatniej chwili i całkowitego zamknięcia nitki jezdni, lecz już wcześniej szukają sposobu na wjechanie na właściwą trasę.