Najciekawsze materiały do: Chronicles of Mystery: Curse of the Ancient Temple
Chronicles of Mystery: The Tree of Life - znamy pierwsze szczegóły
wiadomość2 lipca 2009
O tym, że trwają prace nad kontynuacją przygodówki Chronicles of Mystery: Rytuał Skorpiona, dowiedzieliśmy się półoficjalnie już w lutym, a potwierdzenie tego faktu otrzymaliśmy w maju, gdy rodzime City Interactive opublikowało swój plan wydawniczy na najbliższe miesiące.
Od momentu premiery rozeszło się aż 70 tys egzemplarzy tej gry, kolejna gra która przynosi CI zyski.
Przyjemny, niezobowiązujący tytuł rodzimej produkcji (City Interactive) z 2009 roku, należący do popularnego na platformie Nintendo DS gatunku gier przygodowo-logicznych. Zasadniczo jest to druga odsłona z serii Chronicles of Mystery, jednak tak naprawdę mamy do czynienia z w pewnym sensie remake'iem pierwszej części, znanej z komputerów PC (The Scorpio Ritual) - Curse of the Ancient Temple dzieli z nią niemal w całości warstwę fabularną, a także wiele lokacji (oczywiście przeskalowanych do natywnych rozdzielczości DSa - dwa razy po 256x192). Diametralnie różni się za to mechanika gry, którą w całości przekonstruowano z myślą o gustach użytkowników konsol przenośnych z dotykowymi ekranami.
Mimo, że na pudełku łatwo dostrzeć charakterystyczny symbol gatunku ukryte obiekty (lupka), oś rozgrywki stanowi bogata kolekcja różnego rodzaju łamigłówek (wytrychy, dopasowywanie kolorów, znajdywanie różnic, przekręcanie klocków, itp.), mogąca przywodzić na myśl serię Professor Layton. Owszem, prawie każdy etap wymaga od nas zapolowania na składające się zazwyczaj z kilkunastu pikseli przedmioty, lecz ten aspekt zabawy nie należy do wymagających, z uwagi na wykorzystanie w dużej mierze miejsc przygotowanych na potrzeby pecetowego Rytuału Skorpiona (będącego klasyczną przygodówką point and click). W połączeniu z umiarkowanym poziomem trudności puzzli i brakiem jakiejkolwiek interaktywności w kontaktach z napotkanymi postaciami, główny tryb Story (dostępny w dwóch trybach - swobodnym Relaxed i punktowanym czasowo Normal) ukończymy dość szybko. Żaden z etapów nie powinien nam zająć więcej niż 15 minut, a tych jest w sumie 16, więc tytułową tajemnicę rozwikłamy w około 3-4 godziny. Warto jednak odnotować bogatą ofertę dodatkowych trybów gry. Wraz z przechodzeniem kolejnych rozdziałów nie tylko odblokowujemy dostęp do szeregu bonusowych plansz w trybie Hidden World (solidnie zagracone; tutaj już ukryte obiekty w wersji pełnej - punktowanej, na czas, z surowymi karami za masowe klikanie czy korzystanie z podpowiedzi), ale i możemy rozegrać właśnie rozwiązane łamigłówki w trybie arcade (punkty + trzy różne poziomy trudności każda). Ponadto, twórcy zaimplementowali w grze prosty system osiągnięć, którego skompletowanie będzie wymagać od gracza przynajmniej kilku dodatkowych godzin główkowania. Lekkie plusy produkcja dostaje ode mnie także za w miarę ciekawy scenariusz oraz sympatyczną główną bohaterkę.
Wadami programu jest skromna ścieżka dźwiękowa (raptem 3-4 średniej jakości melodyjki, ubogi garnitur dźwięków) i niski poziom trudności. Można też narzekać na nie najwyższych lotów oprawę graficzną czy niewielką interakcję z postaciami. W ogólnym rozrachunku uznaję jednak Chronicles of Mystery: Curse of the Ancient Temple jako grę zupełnie udaną - skutecznie przykuła mnie do konsoli na parę dni, zapewniając niezłą rozrywkę. Dlatego też otrzymuje ode mnie trzy i pół gwiazdki na pięć oraz rekomendację dla każdego posiadacza Nintendo DS, który lubi spokojną rozgrywkę bądź gustuje w grach logicznych lub przygodowych.