Najciekawsze materiały do: God of War: Chains of Olympus
God of War: Chains of Olympus - recenzja gry
recenzja gry17 kwietnia 2008
Światowa premiera 4 marca 2008. Chains of Olympus była najbardziej wyczekiwaną grą na PSP. Czy wytrzymuje presję, jaką wywierają na nią dwie poprzednie części tej serii?
Który God of War sprzedał się najlepiej? Znamy odpowiedź
wiadomość19 czerwca 2012
Firma Sony pochwaliła się wynikami sprzedaży serii God of War. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, która odsłona przygód Kratosa cieszyła się największą popularnością wśród graczy. Zaskoczeniem nie będzie chyba to, że wygrała gra God of War III.
God of War IV potwierdzony przez jednego z kompozytorów
wiadomość4 stycznia 2012
Pojawiło się kolejne źródło wskazujące na to, że God of War IV jest w produkcji. Jest nim CV kompozytora Timothy’ego Williamsa, w którym widnieje nazwa gry. Co ciekawe, artysta potwierdził, że to nie pomyłka, bo rzeczywiście pomaga przy tworzeniu ścieżki dźwiękowej do „czwórki”.
God of War IV będzie zawierał tryb kooperacji – kolejne plotki o grze
wiadomość29 grudnia 2011
Po raz kolejny plotkuje się o tym, że God of War IV zostanie wydany w 2012 roku i będzie zawierał tryb kooperacji online. Tym razem doniesienia pochodzą z magazynu PSM3, który powołuje się na swoje wiarygodne źródła.
- Konferencja Sony - Uncharted 3, Resistance 3, StarHawk, Dust 514 na wyłączność i PlayStation Vita 2011.06.07
- God of War Portable Collection – z PSP na PS3 2011.05.15
- Kolejne plotki o kontynuacji God of War 2011.03.30
- Wieści ze świata (God of War: Ghost of Sparta, James Bond 007: Blood Stone, Epic Games) 3/11/10 2010.11.03
- Kratos powróci w God of War: Ghost of Sparta na PSP 2010.05.04
- Tajemnicza postać na promocyjnej stronie God of War III 2010.04.29
- Fabuła cyklu God of War nie jest plagiatem 2010.03.19
Takie pytanie, jak gra się na 4 poziomie trudności?
[138] - nie jest zbyt łatwo. Jeśli chcę ci się powtarzać po kilka razy prawie każdą sekwencje, to zagraj :) Na hard'zie raz przeszedłem.
na easy w przeszedłem w 5 godz. a hard 6.5 godz. ARCYDZIEŁO 9.5/10
jak na psp gra jest genialna lecz zbyt krótka
Ja mam God of War: Duch Sparty na PSP, ale w tą wersję grałem też na PSP u kolegi i jest podobna tylko trochę brzydsza grafika.
Jak dla mnie nudne
Ta gra jest fajna ale tylko do czasu.To znaczy co chwile musimy walczyć z ogromnymi potworami.Pod koniec gry co "pięć minut" walczymi z ogromnymo bossami.Gra robi się nudna jak but.Ileż można tak walczyć.Zabije się ogromnego potwora idzie się kilka kroków i znowu trzeba pokonywać ogromnego potwora.Gra robi się tak monotonna że jej nie dokończyłem.Absolutnie za dużo jest walk z tymi ogromnymi potworami.
grafika 10/10 grywalnoc 9+/10 , ta gra przebije inne :)
@up no może oprócz nowszej części gow: duch sparty , po za tym wideo: 8+ audio: 9+ grywalność: 9
super super gra. Kupiłem bo mam ghost of sparta i jest też super super
Według mnie lepsza od duch sparty,ale za krótka(4 godziny). Na szczęście kupiłem ją za 20 zł w stanie idealnym.
Świetna gra, aczkolwiek słabsza od Ghost of Sparta pod względem grafiki i fabuły.
Właśnie ukończyłem na PS3. Gra trzyma poziom. Grafika mi nie przeszkadzała. Mimo że krótka warto wydać $.
Skończyłem na emulatorze psp na piecu przed chwilą i muszę przyznać, że ta gra jest boska;p bawiłem się przednio:d w niczym nie odstępuje gow 1 i 2, w które pykałem sobie na ps2, ale nie dokończylem>.< jutro biorę się za ducha sparty :D
Pierwszy god of war w którego grałem, aktualnie bawię się w trybie god, i powiem że gra jest po prostu cholernie dobra. Grafika, jak na ps2, czyli spoko, nie zanudza bo nie cofa po milion razy do tych samych lokacji, ciągle coś się dzieje, walka jest super, szczególnie teraz w tym trybie god jak gram, mam słabo ulepszone wszystko przez co mogę wbijać combo złożone np. z 50-100 hitów zanim ubije wszystkich przeciwników, problemem jest to, że nie dość że bossów jest mało, to są prości, nie stanowią wielkiego wyzwania, gra także nie jest jakoś strasznie trudna, ale daję frajdę. Napewno warta zagrania ;)
Proszę o pomoc. Jestem akurat prży bossie ze skrzydłami (niestety zapomniałam jak się nazywa) cały czas próbuje go pokonać gdy ma połowę życia. Jest jeszcze takie złote kółko w którym trzeba użyć tarczy ale jak skoro ten boss cały czas atakuje to jak???? Prosze o powiedzienie jak mam się do tego zabrać.
CoO był pierwszą częścią z tej serii w jaką grałem i jest to gra bardzo fajna, wciągająca, szczególnie licząc że jest to część na konsole przenośną, może i jest krótka, ale szczególnie w tą część gra sie po prostu super, chyba najlepiej zbalansowali tu przeciwników. Również ukończyłem na najwyższym poziomie trudności.
God of War to seria gier, której zawsze zazdrościłem konsolom, a Kratos był zawsze postacią, którą chciałem poznać. Dzisiaj już mam możliwość ogrania interesujących mnie produkcji, dlatego nie mogłem przejść obojętnie wobec tej serii i po ograniu tej części jestem w stanie jej wystawić ocenę 8/10. God of War Chains of Olympus to kawał porządnej gry, ale i ona nie została pozbawiona wad.
Bardzo spoko gra. Trzyma poziom do dziś. Walka ok, historia spoko, irytujące QTE. Na emulatorze wygląda i działa dobrze.
God of War Chains of Olympus to kolejna, pierwotnie wydana w 2008 roku wyłącznie na PSP(później zrobiono remaster na PS3) gra akcji osadzona w greckiej mitologii. Tym razem mamy do czynienia z prequelem całej serii, ponieważ przedstawione wydarzenia toczą się przed tym co widzielismy z części pierwszej cyklu. Jak ta gra sprawuje się po 11 latach od pierwotnego wydania? Świetnie, ale więcej w poniższej krótkiej recenzji!
Fabuła 7/10 – Według mnie najsłabsza część omawianej produkcji(jak zresztą całej serii). Fabuła skupia się nad wydarzeniami sprzed pierwszej części gry, przedstawiając odbiorcy fakty, które były głowna motywem Kratosa ku dokonaniu zemsty na Bogach z Olimpu, a także tym czym stał się głowny bohater i co było tego przyczyna. Głownym przeciwnikiem jest Persefona, a takze w mniejszym stopniu Atlas, którzy uknuli plan zgładzenia całego ludzkiego rodzaju. Nie trzeba być tytanem intelektu, by domyslic się, ze nasz heros otrzymal misje ratowania swiata, bo jako jedyny może podolac takiemu zadaniu. God of War przyzwyczail nas do tego, ze prezentowanej na ekranie opowiesci nie należy traktować zbytnio poważnie, bo jest strasznie naiwna, przerysowana i kliszowata. Należy jednak oddac, ze znakiem rozpoznawczym serii jest to, ze fabuła jest dobrze zarysowana i przedstawiona w epicki sposób.
Grafika 10/10 – tak, wiem – można narzekac na moja ocene wystawionej tej grze w rubryczce „grafika” względem God of War II. Coż.. warstwa wideo w GoW II również wygląda swietnie jak na czas jaki minal od premiery tej gry, ale trzeba wziąć pod uwagę, ze GoW:CoO od początku był projektowany na handhelda jakim było PSP, zatem ocena jest minimalnie wyzsza, bo to co zrobilo ReadyAtDawn z tym portem – chapeau bas. Grafika wygląda wybornie na PS3. Pomimo 11 lat na karku i niskiej natywnej rozdzielczości wszystkie detale zostały dopieszczone do maximum wliczając w to roznorodne miejscówki, które odwiedzamy podczas naszej podrozy, modele postaci i zachwycajce oko efekty wywoływane przed uderzenia bronia.
Audio 9/10 – krotko i na temat – muzyka w tej grze dalej stoi na najwyższym poziomie. Jest idealnie dopasowana do wydarzen, które akutalnie maja miejsce na ekranie telewizora. Warto nadmienić, ze muzyka zmienila się w niewielkim stopniu względem GoW II.
Multiplayer -/10 – tak jak każdy God of War poza Wstapieniem, tak i ten nie posiada modułu dla wielu graczy, wobec czego gra nie podlega ocenie w tym aspekcie.
Gameplay 10/10 – God of War II ocenilem pod wzgledem Gameplay’a na 10, ale tutaj.. tutaj jest jeszcze lepiej. Gralo mi się niesamowicie przyjemnie, prawdopodobnie najlepiej ze wszystkich części w jakie miałem do tej pory przyjemność pyknać na swoim PS3. Pomysl na prowadzenie rozgrywki jest taki sam jak w każdej innej odslonie GoWa – toczenie brutalnych walk z morzem przeciwnikow, oraz okazjonalnymi bossami przy pomocy w miare szerokiego wachlarza uzbrojenia naszego protagonisty, rozwiazywanie banalnych, ale przyjemnych zagadek logicznych(być może z najprostszymi w całej serii), poszukiwaniem znajdziek w postaci Oczu Gorgony i Piór Feniksa. Ponadto po ukończeniu gry mamy do dyspozycji wyzwania bogów oraz odblokowany najwyższy poziom trudności. Niby już to gdzies widzieliśmy i można traktować ta zagrywke wydawcy jako dojenie znanej marki i odgrzewanie kotleta, ale to naprawdę działa! Żaden GoW nie wciagnal mnie tak bardzo jak ten i tutaj pojawia się najwieksza wada omawianej produkcji, a mianowicie jej dlugosc i trudnosc. Na normalnym poziomie trudności udało mi się ją ukonczyc w ~4,5 godziny, przy okazji ginac maksymalnie 3 razy. Nie jest to powalający wynik, ale w chwili, gdy to pisze, nie można się do tego za bardzo przyczepić, bo gra kosztuje w tym momencie „grosze” w porównaniu z tym co kiedyś i nie jedna gra AAA ma podobna dlugosc, a cena jest diametralnie rozna. Innym minusem sa bardzo irytujące sekwencje QTE, które momentami wydaja się nie wspolgrac z tym co robi gracz, ale jest to problem marginalny.
Podsumowanie: Uwazam, ze Chains of Olympus to kawal swietnej, wciagajace(i krótkiej)gry. Nie bez powodu od dzisiaj zajmuje najwyższe miejsce w moim prywatnym rankingu obejmujacym ta serie, jako najlepsza gra. Swietny gameplay, cudowna muzyka, a także grafika, która pomimo upływu lat zachowala swoja swiezosc nawet na dużej konsoli, po remasterze! Polecam każdemu, kto uważa się za fana Kratosa!
Ocena koncowa: 10/10
Dobra gra ale jak dotąd najsłabsza część z tych co ograłem jak dotąd.
Do tego prosta, zagadki czy sekrety nie istnieją na dobrą sprawę, bossowie banalni.
Do tego na PSP gra ma problemy z utrzymywaniem płynnej rozgrywki.
Takie nic specjalnego. Jeśli ktoś chce zacząć przygodę z serią God of War to odsłona z 2018 jest świetnym startem. Brakuje wprowadzenia do historii Kratosa, nie wiadomo wiele o jego przeszłości, ale gra jest rewelacyjna. Poprzednie części ... im starsze, tym gorszę, czyli dokładnie ten sam schemat, co z serią Uncharted.
Chains of Olympus to nic specjalnego. Na szczęście grę można ograć za darmo pobierając ROM i emulator na smartfona i głównie to ją ratuje. Porównując ją do produkcji z PS4 to ... nie warto grać, ale w realiach smartfonowych jak najbardziej. Zwłaszcza, że DualShock 4 v2 działa bez problemów.
Ogromne rozczarowanie. Po fantastycznych i wciągających pierwszych dwóch częściach, liczyłem na zdecydowanie więcej. Ja rozumiem że ograniczenia związane z konsolą PSP wymuszały pewien downgrade w stosunku do PS2, ale są elementy których nie można ot tak wybaczyć.
Co mnie najbardziej bolało:
- Kiepski design poziomów, w zasadzie poza dwiema lokacjami, większość niespecjalnie mnie urzekła
- Fatalny balans pomiędzy lokacjami. Miejsca banalne i nudne przeplatają się z miejscami zdecydowanie zbyt trudnymi i frustrującymi
- Fatalne rozmieszczenie checkpointów. A już karygodne jest umieszczenie go przed przerywnikiem filmowym którego nie można wyłączyć, po którym jest walka z bossem. Powoduje to tylko irytacje, gdy 20 raz leci ten sam filmik a my siedzimy i czekamy na kolejne starcie
- Przez pierwszą połowę gry kiepska fabuła. Potem się rozkręca gdy dochodzi motyw Persefony i Calliope
Na duży plus zaliczam:
- Postaci Persefony i Charona – świetni bossowie, dużo bardziej przypadli mi do gustu niż bossowie z dwójki
- Świątynia Heliosa – nie tak dobra jak Świątynia Pandory, ale i tak bardzo mi przypadła do gustu
Pozostałe czyli muzyka, mechanika walki, gameplay, przeciwnicy, klimat – praktycznie kopiuj-wklej z poprzednich części. Grafiki nie oceniam. Ogólnie całość mnie zawiodła. Grając przez większość czasu się irytowałem. Dawno już nie musiałem się aż tak zmuszać do ukończenia jakiegoś tytułu. Zrobiłem to tylko z chęci poznania wszystkich przygód Kratosa. Z tym że o ile do 1 i 2 części bardzo chętnie kiedyś wrócę, to do tej nie mam najmniejszego zamiaru. Polecam jednak spróbować i samemu sprawdzić. Zwłaszcza że gra jest zdecydowanie krótsza od poprzednich.
Plusy:
- nieodstająca od wcześniejszych części z dużych konsol
- świetna jak na możliwości PSP grafika
- wciąż bardzo grywalny slasher
Minusy:
- mało zagadek
- krótka ( od 4 do 5 godzin na normalnym poziomie trudności )
- momentami dość monotonna
Świetna gra, która pomimo tego, że została stworzona przez inne studio w ogóle nie odbiega klimatem oraz gameplayem od oryginału. Oczywiście ten drugi musiał zostać odpowiednio uproszczony na potrzeby PSP, ale nie jest to aż tak odczuwalne.
W ogóle Ready at Dawn to są mistrzowie spin-offów. Najpierw zrobili świetnego Daxtera, który idealnie wpasował się w początek drugiej części Jak & Daxter, a potem dwie części God of War. Nie jestem do końca pewny, ale w Chains of Olympus chyba również wpasowali się idealnie z zakończeniem gry. Oczywiście w Ghost of Sparta również mam w planach zagrać, jednak najpierw odswieżę sobie jedynkę. Generalnie polecam :D
Gra z piękną grafiką po przejściu na normalu zaraz po skończeniu mam ochotę na harda jedyne co mi się nie podobało to walka z final bossem moim zdaniem to w jaki sposób się z nią walczyło był beznadziejny