Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: Euro Club Manager 2005/2006

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
05.12.2005 19:13
👍
peja stojakovic
35
Pretorianin

podobne do football menager 2006.

05.12.2005 19:13
👍
odpowiedz
peja stojakovic
35
Pretorianin

podobne do football menager 2006.

05.12.2005 19:14
😜
odpowiedz
peja stojakovic
35
Pretorianin

sory za dodanie dwa razy.

17.04.2006 12:12
odpowiedz
zanonimizowany351518
1
Junior

Czy zna ktoś wymagania sprzętowe tej gierki?

02.09.2006 22:33
odpowiedz
zanonimizowany386867
4
Chorąży

dno

02.01.2007 15:09
👍
odpowiedz
zanonimizowany421463
1
Junior

Dobra gra mam ja

20.07.2007 21:56
odpowiedz
Dżamper
13
Legionista

wymagania są dość niskie, jak kupiłeś kompa za 2000zł z bajerami w 2003 roku to spoko udźwignie... Mam grę i nawet fajna, zwłaszcza że kosztuje 4.99 zł :D

12.08.2007 19:32
👎
odpowiedz
zanonimizowany479480
5
Junior

w tej grze grafika jest fatalna

30.01.2008 15:18
Lukaszeq
odpowiedz
Lukaszeq
58
Konsul

Grafika slaba, ale gra nienajgorsza. Kupiłem w supermarkecie za piątaka. ;)

29.03.2008 23:16
odpowiedz
Dżamper
13
Legionista

no właśnie, powinni zaktualizować bo tu w Encyklopedii cena jest ciągle 59,99

29.04.2010 16:13
👎
odpowiedz
zanonimizowany727568
3
Legionista

dno i pół metra mułu

27.07.2017 12:01
KarpackieMocne
👍
odpowiedz
KarpackieMocne
33
Chorąży
8.0

Niskobudżetowy menadżer piłkarski którego największymi zaletami są obecność polskich lig (dwie najwyższe klasy rozgrywkowe) oraz sporych rozmiarów baza danych klubów i piłkarzy zawierająca prawdziwe dane (bez licencji!).

Euro Club Manager 2006 jest w istocie nieźle zaprojektowaną grą ekonomiczna w zarządzanie klubem piłkarskim, składającą się z ustalania składu, taktyki, polityki transferowej czy planów treningowych. Podejmujemy też decyzje dotyczące kadry szkoleniowej, rozbudowy stadionu czy wyboru umów sponsorskich. Wszystko oczywiście w walce o jak najlepszą kondycję sportową i finansową klubu, Rozgrywki pucharowe i ligowe, awansy i relegacje do innych lig, oczekiwania zarządu i presja ze strony kibiców - wszystko to znajdziemy w grze.

Zwykle mięchem w tego typu grach jest silnik meczowy, lecz tutaj spełnia on rolę drugorzędną. Jest całkowicie uproszczony, oparty o zwykłe opisy tekstowe (rodzima wersja niestety nie grzeszy poprawną polszczyzną) i statyczne obrazki. Niby są na bieżąco aktualizowane statystyki, możemy też dowolnie zmieniać taktykę i wprowadzać zmiany, lecz nie zauważyłem by moje starania miały jakiś większy wpływ na to co dzieje się na boisku. W efekcie po kilku sezonach zdecydowałem się albo na ograniczenie przekazu tylko do sytuacji kończących się bramką/kontuzją/kartką, albo na symulowanie wyniku (wadą jest brak jakiejkolwiek ingerencji drugiego trenera w to co się dzieje na boisku, np. w obliczu kontuzji naszego zawodnika czy nieoczekiwanej czerwonej kartki). Opcje te pozwalają dramatycznie przyspieszyć rozgrywkę.

Program irytuje mniej lub bardziej poważnymi niedoróbkami, jak np. znikająca teksty menusów przy najechaniu kursorem, chaos w wiadomościach przychodzących (często podawane są sprzeczne informacje), młode talenty kończące karierę w wieku 18 lat (dotyczy wygenerowanych w późniejszych sezonach juniorów i 'odrodzonych' staruszków) czy czasem dziwne zachowania zarządu klubu który potrafi kłamać w żywe oczy (prawie jak w realu - przy podpisaniu kontraktu oczekuje od nas utrzymania, aby na końcu sezonu zwolnić nas za uplasowanie się na pozycji tuż za europejskimi pucharami, no bo w końcu w trakcie sezonu tak bardzo udało się nam wzmocnić zespół!). Na szczęście w trybie kariery wyrzucenie na bruk nie zrobiło mi większej różnicy, zawsze znalazł się inny klub które chętnie mnie zatrudnił (choć pewnie mają tu znaczenie wcześniejsze osiągnięcia, mój trener zdążył w międzyczasie awansować na wyższy poziom sławy czy coś w tym stylu). Zdarzyła mi się też jednorazowa, ale dość bolesna zawiecha-niespodziewajka (kilka miesięcy czasu gry od ostatniego sejwa w plecy).

Zabawa jest dość wymagająca, zaczynając w trzecioligowym zespole nie jest wcale łatwo ściągnąć do klubu mocnych graczy, nawet jeśli zbliżają się do emerytury i oferujemy im solidną gotówkę. Nie jest też łatwo wygrać mecz, jak w rzeczywistości zdarzają się ciężkie boje nawet z zespołami posiadającymi potencjalnie słabszych graczy (choć może to wina mojego zupełnego braku talentu do ustalani taktyki meczowej, w czym nie pomaga dość ubogi wachlarz dostępnych formacji - nie ma np. 4-5-1! - oraz nieistniejąca opcja stworzenia własnej). Dużym wyzwaniem jest także utrzymanie klubowego salda na plusie, głównie z powodu bardzo zachowawczej strategii transferowych klubów sterowanych przez SI (nikt nie chciał kupować moich piłkarzy!) i czasem dość dziwnej wyceny wartości rynkowej piłkarzy (28-letni rezerwowy średniak potrafi kosztować znacznie więcej niż dorównujący mu 17-letni diament albo zbliżający się do końca kariery super-gwiazdor pokroju Zidane'a czy Nedveda).

Spędziłem z grą ładne kilka godzin i była to świetna zabawa, Euro Club Manager 2006 to bardzo dobra oferta za grosze (dosłownie, 2-10 zł!), o ile nie zaliczacie się do hardkorowych coachów w realu zapewne też zajmujących się prowadzeniem prawdziwych drużyn piłkarskich.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze