Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Archaelund
Archaelund
Archaelund Game Box

Najciekawsze materiały do: Archaelund

Nowości na Steam. Wyczekiwana polska strategia i trzy małe RPG-i
Nowości na Steam. Wyczekiwana polska strategia i trzy małe RPG-i

wiadomość8 stycznia 2024

W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak War Hospital, Reigns: Three Kingdoms, Momodora: Moonlit Farewell czy Archaelund.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
28.05.2024 21:18
Stormwind
4
Junior
Image

Jak na razie gra zasługuje ode mnie na 10/10 i od razu stała się jednym z ulubionych tytułów. Grałem 48,5 godziny około, choć mówią że wczesny dostęp to max 30 h. Przestałem tylko dlatego, że jedna z postaci osiągnęła max doświadczenia przewidzianego na wczesny dostęp, czekam, aż twórca to podbije w następnej aktualizacji i wracam do gry.
Rzecz dzieje się w tym samym świecie co Exiled Kingdoms. Twórca gry, David Ballestrino, stworzył złożony świat z wielowątkową historią, gracz czuje się zanurzony w tym świecie. Mamy tu zwaśnione królestwa, potężne gildie, bogów nowych i starych, a także pogrążone w zapomnieniu sekrety minionej epoki.
Fabularnie Exiled Kingdoms stało na bardzo wysokim poziomie i Archaelund zdaje się utrzymywać ten poziom. Misje są ciekawe i można część z nich robić w różny sposób. Niestety czasem mimo ukończenia misji zrobi się ją w zły sposób i pozostanie albo pogodzić się ze skutkami decyzji, albo wczytać starszego save'a.
Gra nie prowadzi za rękę ani razu, nie ma taryfy ulgowej. Zasobami trzeba ostrożnie dysponować, czasem trzeba odwlec walkę na później. Zapomnijcie o czyszczeniu mapy ze wszystkich potworów, mimo osiągnięcia przeze mnie max poziomu i tak znalazłoby się kilka miejsc gdzie walki byłyby trudne.
Rozwój postaci jest powolny i trzeba uważać na co wydaje się punkty umiejętności czy czarów. Na szczęście można z tym poczekać i wydać punkty dopiero kiedy dane czary/ cechy się przydadzą, ale przed kolejnym poziomem.
Walka jest turowa i taktyczna w stylu Baldur's Gate czy Solasty, można wykorzystywać elementy terenu do np.: ochrony przed łucznikami wroga. Magowie mogą po polu walki się teleportować (trzeba znać odpowiedni czar), co bardzo ułatwia im walkę. Grałem na poziomie old school i w mojej opinii walka nie jest zbyt trudna, o ile podchodzimy do niej dobrze przygotowani.
Crafting i alchemia bardzo pomagają. Na craftingu można nawet nieco zarabiać, natomiast odczynników alchemicznych jest zbyt mało, żeby było sensowne sprzedawać eliksiry.
Dyplomacja, otwieranie zamków to podstawa.
Leczenie to całkowita podstawa, jeśli nie macie w drużynie postaci leczącej, zginiecie w pierwszej trudniejszej potyczce.
Grafika świata jest całkiem ładna, ale przypomina starsze gry np. Legend of Grimrock 2.
Postacie mogłyby być lepiej zrobione, ale to bez znaczenia dla zabawy z gry.
Najbardziej podoba mi się eksploracja- twórca nagradza, w pewnym sensie, za włóczenie się po mapie.
Ścieżka dźwiękowa jest ładna, słucham w samochodzie.

Czekam na następne mapy w kolejnych aktualizacjach, gra zapowiada się na ogromną !

Na uwagę zasługuje to, że mimo, że to wczesny dostęp to gra ma już grono oddanych i pomocnych fanów na forum Exiled Kingdoms. Twórca – David, często tam zagląda i stara się uwzględniać uwagi fanów.