Najciekawsze materiały do: Wrota Baldura: Opowieści z Wybrzeża Mieczy
Wrota Baldura: Opowieści z Wybrzeża Mieczy - poradnik do gry
poradnik do gry12 września 2012
Opis nowych lokacji dla dodatku do Wrót Baldura.
Baldur's Gate powróci latem... jako edycja rozszerzona [news uaktualniony]
wiadomość15 marca 2012
Uwielbiana przez fanów RPG, seria Baldur's Gate powróci latem w rozszerzonej i odświeżonej edycji! Taką informację podało dzisiaj Atari na oficjalnej stronie gry.
Plotki dotyczące BioWare: KotOR w wersji MMO, Dragon Age na PS3, Baldur's Gate na NDS
wiadomość25 kwietnia 2007
Zapoczątkowany przez firmę BioWare Corporation cykl Star Wars: Knights of the Old Republic doczeka się kolejnej odsłony w postaci gry MMO. Takie rewelacje pojawiły się w dziale plotek, w ostatnim numerze amerykańskiego magazynu Electronic Gaming Monthly.
Baldur's Gate 3 w rękach BioWare?
wiadomość2 września 2004
Prawa do świata Dungeons & Dragons posiada obecnie koncern Atari, który zapewnił wszystkich o tym, iż dopilnuje aby kolejna część Baldur’s Gate na pewno powstała. Nie ujawniono jednak oficjalnie jakiemu zespołowi programistów zostanie powierzone to arcytrudne zadanie, polegające na stworzeniu trzeciej części kultowej gry z tej serii, znanej w Polsce pod nazwą Wrota Baldura. Co więcej, BioWare – producent pierwszych odsłon owej sagi, wydawać by się mogło oczywisty kandydat na to stanowisko, w oficjalnej wypowiedzi Atari został skreślony z listy potencjalnych kandydatów (czytaj - news z 21 sierpnia 2004). Tymczasem, jeden z pracowników studia BioWare - Georg Zoeller, na oficjalnym forum firmowym potwierdził ową wiadomość w tak specyficzny sposób, że istnieją podejrzenia, jakoby to właśnie BioWare miało tworzy BG3.
- Legendy RPG powrócą przed końcem czerwca 2009.05.29
- Plotki atakują po raz kolejny - Baldur's Gate 3 w produkcji?! 2008.09.20
- Baldur's Gate 3 w produkcji 2004.08.21
- W przyszłym miesiącu PC Gamer zaprezentuje zapowiedzi Baldur's Gate 3 i Neverwinter Nights 2 2004.07.19
- Saga Baldur's Gate - Edycja DVD za friko! 2004.05.10
- Sprostowanie informacji o BG3 i NWN2 2004.04.07
- BG3 i NWN2 – prima aprilisowy żart czy długi język pracownika Atari? 2004.04.05
Jak hartowała się stal, czyli o lokalizacji Baldur’s Gate 2 słów kilka
artykuł14 stycznia 2001
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, ile wysiłku kosztuje przygotowanie lokalizacji, a czasami nawet czym w ogóle jest ten proces. Co na przykład różni lokalizację od tłumaczenia? Często te dwa terminy są mylone, a oznaczają zupełnie inne rzeczy.
Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy jest dodatkiem do Baldur's Gate
Kody do Baldurs gate - Tales of the sword coast
--------------------------------------------------------------------------------
Odszukaj plik Baldur.ini w katalogu z grą i po Program Options wpisz hasło Debug Mode = 1. Zapisz zmiany, uruchom grę i przyciśnij CTRL+Spacja. Wówczas pojawi się konsola, w której działają kody (nie zawsze działają razem, więc nie stosuj wszystkich na raz):
CLUAConsole:AddGold(xxx) - xxx sztuk złota
CLUAConsole:CreateItem(yyy, xxx) - xxx sztuk przedmiotu yyy:
bow17 - Longbow +2
bow18 - Shortbow +2
leat08 - Studded Leather +3:Shadow Armor
plat05 - Full Plate +1
ring07 - Ring of Protection +2
ring08 - Ring of Wizardry
shld04 - Medium Shield +1
shld06 - Large Shield +1
shld17 - Buckler +1
brac14 - Bracers of Defense AC 4
chan06 - Drizzt\'s +4 Chainmail
clck02 - Cloak of Protection +2
halb03 - Halberd +2
hamm08 - War Hammer +2
helm04 - Helm of Defense
slng03 - Sling +3
staf08 - Martial Staff +3
sw1h09 - Short Sword +2
sw1h40 - Blade of Roses(LongSword +3 +2Cha)
ax1h03 - Battle Axe +2
belt06 - Girdle of Hill Giant Strength
boot01 - Boots of Speed
sw1h49 - Ninja-To +1
sw2h09 - Warblade(2-H sword +4)
CLUAConsole:MoveToArea(xxx) - przenosi cię do określonego punktu:
Astral Prison = AR0516
Asylum Dungeon = AR1512
Bodhis Dungeon = AR0801
Bridge District = AR0500
CityGates = AR0020
Cult of the Unseeing Eye = AR0202
De\'Arnise Hold = AR1300
Demon Outerworld = AR0414
Docks District = AR0300
Domain of the Dragon = AR1201
Druids Grove = AR1900
Temple District = AR0900
The Nine Hells = AR2900
Trademeet = AR2000
Umar Hills = AR1100
Waukeens Promenade= AR0700
Government District = AR1000
Graveyard District = AR0800
Planar Sphere = AR0411
Rift Dungeon = AR0204
Slums District = AR0400
Suldanesslar = AR2500
CLUAConsole:SetCurrentXP(xxx) - punkty doświadczenia dla danej postaci
W niektórych wersjach gry naciśnięcie CTRL+Shift+8 wzmacnia postać
--------------------------------------------------------------------------------
źródło: http://www.kody.info.pl/Kody-do-Baldurs_gate_-_Tales_of_the_sword_coast.html
Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy jest dodatkiem do Baldur's Gate
Serio? Domyśliłeś się sam czy może pomogły ci tam 3 wzmianki o tym w tekście, który komentujesz?
1a. Wymagania systemowe
Wymagana konfiguracja komputera:
Procesor Pentium (lub zgodny) 166 MHz
16 MB RAM
*32 MB RAM przy wersji dla wielu graczy
Windows 95 z DirectX 5.0 lub późniejszym
600 MB wolnej przestrzeni na dysku twardym
4x lub szybszy napęd CD-ROM
Zgodna z DirectX karta graficzna z co najmniej 2 MB pamięci RAM
Zgodna z DirectX karta dźwiękowa
Klawiatura, mysz
Polecana konfiguracja komputera:
Procesor Pentium (lub zgodny) 200 MHz z MMX
32 MB RAM
600 MB (lub więcej) wolnej przestrzeni na dysku twardym
8x (lub szybszy) napęd CD-ROM
Zgodna z DirectX karta graficzna z co najmniej 4 MB pamięci RAM
Żeby zainstalować gre Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy musisz mieć zainstalowane Baldur's Gate.
Jaki musi być zapis w pliku Baldur.ini w katalogu z grą żeby kody działały? Mi kody nie działają, nawet konsola do wpisania kodów się nie pokazuje - i nie wiem dlaczego. Wszystko robię zgodnie z instrukcją na http://www.kody.info.pl/Kody-do-Baldurs_gate_-_Tales_of_the_sword_coast .
Jeżeli komuś kody działają to proszę napisać jaki był zapis w pliku Baldur.ini, znajdującym się w katalogu z grą.
Czemu jest tak mało komentarzy czy fani tej serii juz wymierają?? Ja w każdym razie jeszcze sie nie daje:)
Fajnav gierka lepsza od podstawki
Niesamowita gra,niesamowity dodatek.
taka niska oceny w Golu to są pojeby a ten dodatek jest zajebisty
Niewiarygodnie wkurza zacinanie się postaci o siebie w wąskich lokacjach(podziemiach). Praktycznie nie da się chodzić cała drużyną. No i co za łeb wymyślił kilkusekundowy respawn potworów i to jakże irracjonalny. Przykładowo przechodzę koło komnaty z 4 wilkami. Zabijam je i idę kawałek dalej i po 15 sekundach wracam do pokoju to jest w nim 8 albo i więcej wilków. Szczególnie wkurza to kiedy przedzieram się wojami do przodu, a z tyłu zdąża się zrespawnić stare mobki i zarzynają mi łucznika i maga. No to ma być Rpg czy hack and slash? Nuży trochę też przeszukiwanie lokacji w poszukiwaniu questów, które niczym ciekawym się nie wyróżniają(przynieś/zanieś/pozabijaj). Dialogi nie dorastają dzisiejszym rpg do pięt. Takie mam odczucia po paru godzinach gry(rozdział IV).
Mnie dodatek się bardzo podobał, chociaż już mniej niż podstawka ze względu na większy nacisk na walkę. Tak czy inaczej Wrota Baldura to klasyka i każdy szanujący się gracz w dawnych czasach miał ten klasyk "zaliczony".
Dodatek oferuje fajne, klimatyczne lokacje jak Wieża Durlaga, czy Lodowa Wyspa. Jednakże prócz wspomnianych lokacji nie oferuje za dużo. Niemniej jednak urozmaica niesamowitą podstawkę nowymi przygodami i artefaktami do zgarnięcia.
Dobry dodatek zawierający przede wszystkim nowe tereny ze zwiększonym poziomem trudności oraz potencjałem który, niestety, został trochę zmarnowany. Mam tu na myśli najciekawsze lokacje: Wyspę Baldurana która jest świetnym konceptem pozbawionym oryginalnego wątku oraz Wieżę Dulraga która mimo klimatu jest jednym, wielkim, piętrowym dungeonem nafaszerowanym pułapkami, potworami oraz - tym co dla poszukiwacza przygód najważniejsze - drogocennymi przedmiotami.
Świetny dodatek w który z całą pewnością warto zagrać jeśli się już przechodzi baldurs gate. Parę rzeczy jest zrobionych lepiej niż w podstawowej wersji gry.
Zalety:
1. Nowe, ciekawsze i bardziej wymagające lokacje. Są trzy i choć jedna została potraktowana trochę po macoszemu to dwie pozostałe są jednocześnie najlepszymi w grze. Na wyróżnienie zasługuje zwłaszcza duży loch do przeszukania.
2. Zadania związane z nowymi lokacjami stoją na wyższym poziomie, w paru momentach potrafią być zaskakujące a mogą nawet wzbudzić pewne emocje.
3. Nowi przeciwnicy w tym co najmniej dwóch bossów.
4. Parę magicznych przedmiotów w tym takie naprawdę potężne, parę nowych zaklęć i parę ułatwień jak np możliwość kupowania jednocześnie większej ilości amunicji oraz zwiększenie limitu poziomu doświadczenia.
Wady:
1. Jedna z lokacji wyraźnie odstaje poziomem od pozostałych co i tak nie znaczy, że jest gorsza niż te z podstawki.
Fajny dodatek z świetnymi nowymi lokacjami. Z drugiej strony chciało by się więcej, ale w końcu to tylko dodatek. Osobno nie kupowałem bo grałem w czasach kiedy już dawali z podstawką, więc wymagań też dużych nie miałem
Cześć. Czy jak ukończę BG 1 EE to mogę przenieść postacie do TotSC ? Albo czy dla EE jest dodatek z zadaniami z Wybrzeża ?
TotSC to zestaw dodatkowych przygód, które rozegrać należy przed ukończeniem gry. Dodaje wioskę Broda Ulgotha, z której zadania wiodą do trzech nowych obszarów - są to dwie odizolowane wyspy i krasnoludzka twierdza o nazwie Wieża Durlaga (zadanie wiedzie do jej podziemi). Wersja EE ma to wszystko już zintegrowane. Ukończenie BG1:EE przeniesie później automatycznie do Siege of Dragonspear, jeśli to rozszerzenie również posiadasz.