Najciekawsze materiały do: Achilles: Legends Untold
RoboCop to wielki zwycięzca listopada, ale to ciężki czas dla polskiego rynku gier
wiadomość1 grudnia 2023
Polska siła nie dopisała w listopadzie, mimo dwóch względnie dużych premier oraz paru drobniejszych sukcesów rodzimych gier.
Polskie RPG akcji w klimacie Titan Questa opuszcza wczesny dostęp, ma datę premiery
wiadomość30 września 2023
Nasze rodzime studio Dark Point Games ujawniło datę premiery pełnej wersji gry Achilles: Legends Untold, czyli RPG-a akcji przypominającego nieco klasycznego Titan Questa.
Krótkie wrażenia z dotychczasowego wczesnego dostępu.Gra z przyzwoitą historią z greckiej mitologii.System rozwoju postaci i walka na tym etapie gry poprawna,zdarzają się błedy.Oprawa graficzna bardzo ładna ale z dużymi spadkami fps,szczególnie tam gdzie jest woda i przy niektórych animacjach i cut scenkach.Ciekawe,czy się do marca twórcy wyrobią,czy będzie obsówa premiery.A może z przyczyn losowych gra nie zostanie wydana.Koszty produkcji,inflacja.Kryzys gospodarczy wojna trwająca obecnie mogą mocno wpłynąć na losy tej produkcji jak i wielu innych.Wymagania sprzętowe produkcji też pewnie jeszcze wzrosną
Achilles: Legends Untold — Recenzja gry
Lubicie Hack & Slashe, albo soulslike'i? A co gdybym Wam powiedział, że powstała produkcja łącząca oba te gatunki i do tego jest dziełem polskiego studia? Takim właśnie odważnym projektem jest Achilles: Legends Untold od Toruńskiej ekipy Dark Point Games. Pytanie czy deweloperzy temu wyzwaniu sprostali i czy gra rzeczywiście czerpie odpowiednio wiele z obu tych gatunków i zapewnia przy tym masę zabawy? Niekoniecznie, ale do tego jeszcze dojdziemy.
+ Soczysta, dynamiczna i brutalna walka
+ Jak na grę tego kalibru — świetne animacje bossów i hitboxy
+ Innowacyjny, choć jedynie połowicznie działający system GAIA
+ Do 1/3 gry dobrze wyważony poziom trudności
+ Kilka różnych stylów rozwoju postaci
+ Klimatyczna mapa i sporo nawiązań do mitologii
- W zasadzie totalnie niepotrzebny crafting
- Okrutnie słabe zadania poboczne
- Karygodny balans po 1/3 gry
- Okrutnie widoczne powtórzenia lokacji
- Brutalnie i sztucznie rozciągnięta fabuła, która skutecznie potrafi zanudzić
Moja ocena: 6/10
To bardzo skrócona recenzja. Niestety nie mogę podać linka do pełnej wersji, bo redakcja od razu usuwa mi wpis. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to na moim profilu na GOL jest link do YT i recenzja tej gry (ok. 11 minut), to będzie najpewniej najnowszy film na kanale. Jeśli macie pytania, czy chcielibyście dać znać, czy zgadzacie się z moją oceną, to walcie śmiało.
To nie jest recenzja, tylko wypunktowanie zalet i wad, a w profilu nie masz żadnych linków.
Pusto.
Hmm. Dziwne. U mnie się pokazuje. Dzięki za zgłoszenie tego I muszę to obadać. W takim razie jeśli chciałbyś zobaczyć pełen materiał to wpisz w Google "Lupa Godlajka recenzja Achilles". To będzie pierwszy wynik najprawdopodobniej. Pozdrawiam
Najbardziej zgadzam się z tym
" Do 1/3 gry dobrze wyważony poziom trudności"
Faktycznie, sam początek rokował porządnie. Ustawiony maxymalny poziom trudności dość szybko pokazał, że ta gra nie ma za wiele wspólnego z grami SoulsLike, no może tylko z zapowiedzi...
Fabuła okropnie zanudziła w trakcie o zadaniach pobocznych nie wspomnę, bo to jak przecinki w długim tekście.
Jakby gra utrzymała zainteresowanie z początku, aż do samego końca, byłoby super, a tak. Dla mnie przeciętna 5
Tak. Niestety gra na początku wydawała się niezła, ale szybko zleciała do poziomu totalnego przeciętniaka. Wygląda to trochę jakby na początku deweloperzy jeszcze mieli na nią pomysł, ale później zaczęli tworzyć kontent tak na odpieprz i wyszła z tego cholernie nierówna gra, w którą gra się gorzej im dalej dojdziesz. Szkoda, bo w sumie potencjał był, co widać po startowych etapach gry. No cóż, ograć i zapomnieć. Pozdrawiam ;)
Co to znaczy "Karygodny balans po 1/3 gry"? W którą stronę? Łatwiej czy gorzej?
Widzę, że sporo czasu już minęło od pojawienia się pełnej wersji na rynku, a komentarzy jak na lekarstwo.
Jeśli wszedłeś/weszłaś aby dowiedzieć się, czy warto zakupić grę i zobaczyć, czy opłaceni z góry recenzenci w różnych portalach, pisali prawdę, że to taki super souls like tylko, że z rzutu izometrycznego, to od razu napiszę, N I E WARTO.
Mimo, że gra nie kosztuje za wiele, jak na dzisiejsze standardy, na prawdę, szkoda czasu na nią.
Produkt jest kompletnie niedokończony. Początek robi niezłą robotę, bo wprowadza w ciekawy świat, który, jak się wydaje, będzie tylko bardziej wciągać. W końcu mamy tutaj Achillesa i mitologię grecką, czyli cały panteon Bogów, potworów, herosów, czy złych ludzi, prawa że brzmi fajnie?
Nic bardziej mylnego.
Gra jest nuda. Po ukończeniu pierwszego etapu, zaczniecie dostrzegać, że fabuła jak i wątki poboczne tak na prawdę nie wnoszą niczego ciekawego. Podobno jest to gra souls like..pfff dobry żart. Najwyższy poziom trudności nie pokazuje tego elementu. Dodatkowo samych bossów jest b. mało i są dość prości w "zrobieniu".
System rozwoju postaci na konstelacjach gwiezdnych, wygląd tylko z pozoru ciekawie. Bo wraz z upływem czasu, nie daje nowych umiejętności, których jest b. mało.
Same bronie i ich styl używania, może i daje inne wykończenia przy np. "finiszerach" ale będziecie to robić po raz enty, to nie ma z tego żadnej frajdy.
Lokacje jaki i wrogowie do ubicia są b. powtarzalni. W koło chodzicie po tych samych miejscach, przypomina to trochę taki odchudzony hack n slash tyle, że wrogowie są dość rzadko usiani.
Grę skończyłem dość szybko, było to jakieś 2 miesiące temu i wiele rzeczy już wypłynęło mi z głowy.
Generalnie tytuł w ogóle nie zapada w pamięć, nie ma w nim nic twórczego, odkrywczego, czy innowacyjnego.
Od kolejna, nudna gra.
Niby w zalecanych jest Wymagana i5-8400 2,80 GHz (6/6) ale moja stara i7-4790 3,60 GHz (4/8) też radzi sobie w tej gierce doskonale.
I7-4790 + 16 GB RAM-u + ASUS GeForce GTX 1660 SUPER Phoenix OC 6GB i wszystko i tak pięknie, płynnie lata na Epickich.
Achilles Legends untold: 6/10
Platforma: PC
Czas ukończenia: 13h
Achilles Legends Untold to polska produkcja i czuć tutaj ograniczony budżet. Gierka to izometryczny RPG z elementami solus-like, ale na normalnym poziomie trudności nie było tego czuć. Szkoda, że gra jest rozwleczona, a fabuła mega nudna, bo można było to zrobić lepiej. Tak czy siak, gierka całkiem ok, choć za dużo tu powtarzalności oraz drobnych błędów np. z namierzaniem przeciwników. Mimo to polecam, bo gra jest przyjemna i wnosi coś ciekawego w Gaming.
Wyszła niedawno do Achillesa świeżutka Aktualizacja 1.3 i mogę to śmiało powiedzieć : Jest bardzo dobrze!
Wymagania nadal są takie jakie były, do grania na Zalecanych nadal wystarczy GTX 1660 6GB GDDR5, a na moim GTX-ie 1660S 6GB GDDR6, ta gra Achilles : Legends Untold jak łupała tak nadal łupie na Epickich xD
Powiem tak, nie jest ciężko ocenić tę grę, w sensie raczej się nie będę tutaj rozpisywał, bo nie ma o czym, jest to typowy przeciętniaczek nic tutaj się nie wyróżnia specjalnie tak samo jak i nie boli żaden system moim zdaniem. Grafika? Ładna nie kłuje w oczy i to najważniejsze, nie jest to gra od topowego studia tylko chyba indyk albo średniopółkowy tytuł, także niesamowitych rzeczy tutaj nie ma co się spodziewać, więc grafika poprawna. System walki no kluczowy w tego typu grze i jest także poprawny, nie nudzi, ale też nie ma jakiejś wielkiej satysfakcji, unikasz i bijesz cała filozofia, drzewko umiejętności? 90% tego drzewka to ulepszanie sobie statystyk i masz kilka takich typowo umiejętności do użycia, ale nie wiem czy dużo, ja tych umiejętności praktycznie nie używałem i miałem jedynie dwie odblokowane, takie jebnięcie bronią o ziemię co powalało przeciwników i zadawało obrażenia oraz ten pierwszy kop spartanina czy jakoś tak, ale prawie w ogóle tego nie używałem, więc też po prostu poprawny system ulepszeń. Rzeczy poboczne? MMO, idź zrób/przynieś/zabij i wróć, no może nie takie typowe MMO, ale zbliżone, też nic innowacyjnego, po prostu.....poprawnie xD. Fabuła fajna tutaj mogę to wyróżnić, w sensie też nic specjalnego, ale jak dla mnie trochę powyżej poprawnej, naprawdę ciekawiło mnie co tam dalej się wydarzy i jak to będzie wyglądało, chociaż trochę denerwowało to, że ostatnie 2-4h fabuły to było na zasadzie "Idź zrób to i będzie git" A jak wracałeś to okazywało się, że jeszcze nagle 10 innych rzeczy trzeba zrobić i co chwila dowiadywałeś się, że nie jesteś gotowy, takie trochę wydłużanie sztuczne, ale nie wadziło aż tak bardzo. W sumie nic więcej do dodania nie mam, gra jest do bólu przeciętna i poprawna, bugów większych nie zauważyłem, jedyne co to postać mi się chyba raz przez 12h gry zbugowała i musiałem zresetować grę, a i parę razy animacja mi się zacięła, że biegłem tylko w jedną stronę, ale to sama animacja, bo biegłem np. w dół, a postać miała animację biegu w górę, nie przeszkadza to w grze, ale warto wspomnieć, fajna gra dla zabicia czasu, raczej nie zapamiętam na dłużej, ale naprawdę przyjemny indyczek można się pobawić w legendę. Większość rzeczy dałem w plusach, bo to nie jest zła gra, po prostu niczym się nie wyróżnia, ale tak jak napisałem może sprawić trochę frajdy jak się nie ma w co zagrać obecnie tak jak ja nie miałem czy jak jest sezon ogórkowy w premierach.
Plusy:
Grafika
System walki
System ulepszeń
Fabuła
Minusy:
Trochę sztucznie wydłużany koniec
Nie wyróżnia się niczym
Bardzo fajna gra dla ludzi którzy lubią Diablo jak znalazł, poziom trudności można dostosowac do własnych potrzeb