Najciekawsze materiały do: Cartel Tycoon
Zapowiedziano strategię o kartelu narkotykowym
wiadomość15 czerwca 2020
Firmy tinyBuild i Moon Moose zapowiedziały grę strategiczną Cartel Tycoon. W produkcji tej wcielimy się w barona narkotykowego budującego swoje imperium w latach 80. ubiegłego stulecia.
Po rozegraniu kilku pierwszych etapów gry krystalizuje się pewny schemat rozgrywki, gra ma cechy wspólne ze strategiami czasu rzeczywistego, gry ekonomicznej oraz z popularnymi "clickerami" smartfonowymi w których ulepszamy nasze obiekty i postacie. Mimo, że gra porusza raczej ciemniejsze tematy, to szata graficzna dość mocno kontrastuje prezentując pastelowe barwy i nieco karykaturalną grafikę co trochę utrudnia jednoznacznie jej przypisanie do gatunku. Jest to raczej lekki tytuł, mniej angażujący, dlatego też cena 80zł na premierę wczesnego dostępu to zdecydowanie zbyt dużo. W grze dość szybko powtarzają się pewne schematy, ale mimo wszystko doza sanboxowej wolności nieco ratuje sytuację. Na początku mało intuicyjne sterowanie, ale po chwili większość staje się zrozumiała. Gra jest średnia, w dokładnym tego słowa znaczenia, czyli takie 5/10. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to zapraszam, nagrałem z niej serię: https://www.youtube.com/watch?v=-6im1AHMrXU
Grałem, testowałem, mam jakoś 7h na liczniku.
Jako fan tycoonów i gier ekonomicznych muszę przyznać, że gra jest "ciekawa".
Jest baaaaaaaaaardzo fajny klimat karteli rodem z Ameryki Południowej, narkotyki mieszane z gorącym słońcem, ale hmm... Nadal czegoś brakuje.
Produkcja narkotyków, które trzeba pakować z innymi legalnymi produktami jest bardzo fajnym motywem. To samo z podziałem pieniędzy na brudne i "wyprane" pieniądze. Jednakże nadal coś mi tam brakuje...
Niby to jest wczesny dostęp i do premiery we wrześniu jeszcze kawałek drogi, ale mam wrażenie, że za wiele się nie zmieni. A szkoda, bo gra ma potencjał, ale póki co to ten potencjał tylko siedzi i nie jest rozwijany. A szkoda, bo brakuje czegoś podobnego na rynku.
Gra nie jest zła (obecne oczekiwania na 3.5 to zdecydowanie za mało) ale majstersztykiem też nie jest. Na obecną chwile to ~5,5. Liczę, że jeszcze się trochę pozmienia
Gra calkiem ciekawa ale trapi ja kilka powaznych problemow gameplayowych psujacych zabawe na pozniejszych etapach rozgrywki. Logika ai sterujaca automatyka transportu miedzy budynkami zwyczajnie nie dziala w przypadku kiedy w obiegu zaczyna wedrowac wiecej rzeczy nawet na male odleglosci, a jak ktos chce sobie zdecentralizowac produkcje w oparciu o uwarunkowania ragionu to oczywiscie moze to sobie ustawic ale gwarantuje, ze nie bedzie to dzialac. Z tego wynika kolejny problem bo gra bazowo zacheca nas do centralizowania produkcji ale z drugiej strony regione maja porozstrzelane od siebie pola z bonusami do produkcji wiec slabo to wychodzi w polaczeniu a finalnie ani jedno ani drugie rozwiazanie nie dziala poprawnie. To wszystko sprawia, ze trzeba wiele towarow i gotowki transportowac recznie co nawet w skali jednego regionu jest zadaniem, ktore w zasadzie trzeba robic caly czas. Finalnie mamy problem z sama przepustowoscia organizacji bo z doslownie z kilku farm plantacji i labow nawet z jednego portu czy lotniska bedziemy miec wiecej brudnej forsy niz bedziemy w stanie wyprac w tych wszystkich najlepszych budynkach do zakupienia w miastach w danym regionie. Bo w tej grze jestes karany za zarabianie pieniedzy i jak juz nie mozesz z nimi nic zrobic to przegrywasz, a jak za dobrze Ci idzie to masz gwarantowane game over. zostaje grac tak aby 90% mapy bylo pustei organizacja malutka zarabiajaca na swoje utrzymanie i skromny rozrost w granicach mapy o ile chcemy podjac wyzwanie pierdyliona i jednej przesylki recznej albo zabudowywac jak najszybciej mape i od razu wylaczac budynki az do wyczerpania miejsca na mapie. no ale moze dla niektorych takie rozwiazanie ma sens i lubia taki endgame.
Gra godna polecenia, po przegraniu kilkudziesięciu godzin :)
https://www.youtube.com/watch?v=rpRnqSYRFIQ&t=15s&ab_channel=Favren
aktualizacje w zasadzie naprawily wiekszosc gry, ale gra dalej cierpi na ten sam problem co przy premierze. nawet po ustawieniu w opcjach sandboxa najbardziej ubogich plonow i 10krotnym zwiekszeniu przepustowosci transportu/prania pieniedzy w zasadzie juz na pierwszym regionie scieramy sie z bariera bo z zarobionymi pieniedzmi nie ma w zasadzie co tutaj robic i sa one problemem nawet wiekszym od konkurencyjnych gangow :) devsi co gorsza uparcie twierdza ze to taki ficzer dla graczy :D