Najciekawsze materiały do: WRATH: Aeon of Ruin
Spadkobierca Silent Hill 1, nowy polski boomer shooter i inne atrakcje dla fanów retro - podsumowanie Realms Deep 2023
wiadomość2 października 2023
Pokaz Realms Deep 2023 okazał się prawdziwą ucztą dla fanów gier retro. Dominowały FPS-y, ale pokazano również m.in. duchowego spadkobiercę pierwszego Silent Hilla oraz obszerny gameplay z survivalowej strategii Last Train Home.
Wrath - strzelanka na silniku Quake zalicza pozytywny debiut na Steamie
wiadomość25 listopada 2019
Pierwszoosobowa strzelanka Wrath: Aeon of Ruin od niezależnego studia KillPixel Games i firmy 3D Realms zadebiutowała w programie wczesnego dostępu Steam i zbiera świetne oceny od graczy. Tytuł został zaprojektowany w oldskulowym stylu i wykorzystuje drugą wersję silnika id Tech, w oparciu o którą stworzono oryginalnego Quake’a.
WRATH: Aeon of Ruin to nowy FPS od 3D Realms na silniku Quake
wiadomość7 marca 2019
W sieci pojawił się pierwszy trailer gry WRATH: Aeon of Ruin, czyli nowego FPS-a od 3D Realms i 1C Entertainment. Produkcję napędza silnik Quake Engine, dlatego miłośnicy retro powinni poczuć się w tej grze jak w domu.
Mam nadzieję, że gra będzie tak dobra, jak poprzedni ich hit znany nam wszystkim czyli Duke Nukem. Uwielbiam gry w takim stylu retro (jak można to tak nazwać) i czekam aby móc ograć pełnoprawny tytuł :)
Mam nadzieję, że będzie to świetna gra FPS w starym, dobrym stylu retro, tak jak było to w przypadku Duke Nukem 3D, albo wszystkim dobrze znanym Doom'ie :)
Uwielbiam powracać do starych, dobrych gier, i czekam, aby móc ograć pełnoprawny tytuł po jego wyjściu.
Czemu takie niskie oczekiwania?
Domyślam się, że z tego powodu, że pewnie nie każdy lubi takie (że tak nazwę) gry z pixelową grafiką.
Domyślam się, że z tego powodu, że pewnie nie każdy lubi takie (że tak nazwę) gry z pixelową grafiką.
Oglądałem demo i szczerze?
Po rewelacyjnym Arcane Dimenshions oraz FMkach do Thief2 od Skacky'ego - spodziewałem się czegoś przynajmniej dobrego.
A jest tak sobie.
Do tego niesmak po niedawnych tarciach z ReeeeeERA powoduje że kasy ode mnie nie zobaczą.
Ktoś podał poradę na zaimplementowanie stylu poruszania się i poruszania postacią w powietrzu w klasycznym Kwaku.
1. Otworzyć /kp1/default.cfg w notatniku
2. przejść do linijki PLAYER
3. zmienić wartości na podane niżej
sv_maxspeed 416
sv_accelerate 16
sv_friction 6
sv_maxairspeed 39
sv_airaccelerate -1
tutaj przykład jak to wygląda w praniu
https://streamable.com/xm09m
dodatkowo
Aby pokazać licznik FPS oraz prędkościomierz w segmencie RENDERING w default.cfg dodajemy:
showfps 1
showspeed 1
Cztery lata minęły od postu a premiera i wyjście z Wczesnego Dostępu za jakieś dwa miesiące.
Miałem grę za taką sobie.... i nadal jest, ale zdążyli obniżyć poziom np. „remasterem" Kingpina czy Phantom Fury przez co teraz AoR wydaje się niezłe.
Samo strzelanie, pukawki oraz animacje i udźwiękowienie dobre.
Po zakupieniu gry (taniocha na bazarze Łowców Gier) i ograni przez chwilę raczej dam grze kolejną szansę...
Źle to wygląda... gra wygląda słabo, ma małą zawartość, sama w sobie ma bardzo mało mechanik i jest po prostu prostacką strzelanką. Ja rozumiem że taki był zamysł, ale nie rozumiem czemu im to zajmuje tyle czasu. Gra powstaje już kilka ładnych lat, a miała wyjść w 2021 roku. Po ataku ich własnych fanów negatywnymi recenzjami, twórcy Wratha zaczeli wrzucać co kilka tygodni wpisy nad czym pracują i na tych wpisach chwalą się na przykład ukończonym modelem 3D drzwi :D
Bardzo chciałem pograć w takiego oldschoolowego shootera w świecie dark fantasy, ale sorry to wygląda jakby nad tą grą pracował jeden człowiek hobbystycznie w weekendy.
Generalnie jest spoko, klimat i rozgrywka jak w klasycznych strzelankach z dawnych czasów. Mechanika walki przypomina Quake. Graficzka jest ładna, prosta i czytelna, taka jaka właśnie powinna być i za jaką tęskniłem. Jedyne co mi się nie podoba to pixeloza, akurat tekstury mogliby zrobić dobrej jakości, bo przecież pixele to raczej tylko pierwsze Doomy. Poziomy i potworki też są spoko, takie bardziej w stronę fantasy niż w Quake.
Jak już wspominałem mechanika rozgrywki jest super, natomiast przydałoby się okrasić to jakąś fabułą, zbudować klimat.
Słabe są również motywy z nierównym poziomem trudności w momentach gdzie nagle spawnują się dziesiątki przeciwników, brakuje broni, nie ma życia, tak jakby twórcy na siłę chcieli dojechać gracza. Z tego powodu gra jakoś męczy, jestem w stanie w nią pograć pół godziny po czym czuję się przytłoczony i zostawiam ją na następny dzień.
Jeszcze jej nie ukończyłem, ale muszę powiedzieć że jest to krok w dobrym kierunku, przypomina klasyczne FPS sprzed lat. Sęk w tym że fajnie gdyby jednak nie cofać się w 100% do przeszłości i wprowadzić te pozytywne aspekty nowoczesności np. dobrej jakości tekstury, jakieś elementy narracyjne, budowania nastroju, a tego nie ma.