Najciekawsze materiały do: WRC 7
WRC 7 - Bigben Interactive ujawnia nową odsłonę serii
wiadomość16 maja 2017
Firma Bigben Interactive zapowiedziała tworzoną przez studio Kylotonn Racing Games grę rajdową WRC 7. Produkcja ukaże się na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz komputerach osobistych jesienią bieżącego roku.
A jak będę chciał stworzyć własny sezon WRC to ile OS jest na rajd?
Rally Championship daje możliwość pojeżdzenia 13 rajdów po ile OS?
W WRC 7 jest 4-5 OS łączny czas rajdu to ok. 25 min. to nie jest wcale tak źle - myślę, że porównywalnie z WRC II Extreme i WRC 3 z PS2 bo 6 OS 8-10km wyjdzie tak samo
I to jest wielka szkoda. Bo na lokalizację jest zazwyczaj dwa krótkie po 5-7 km jeden długi - około 20 km i jedno kółko.
Śmiało można było by choćby ten jeden długi rozbić na dwa, może trzy krótsze - dodać odwrócony kierunek, czy lustrzane odbicie i z tego co jest (chodzi o wirtualną trasę) można było by zrobić w sumie 10 odcinków.
W Dirt 4 można generować odcinki, do dyspozycji mamy suwak od długości i poziomu skomplikowania co w zasadzie daje nieograniczone możliwości - i trudno nauczyć się wszystkiego na pamięć.
Dirt Rally miał po 12 odcinków na rajd i pod 200 h grania można było nauczyć się na pamięć jedynie pojedynczych sekwencji zakrętów itd.
No chyba że się kręciło tylko jeden odcinek w kółko - a to było jedyne rozwiązanie żeby zrobić dobry czas.
[link]
We własnych mistrzostwach można ustawić 9 OS na rajd więc nic nie stoi na przeszkodzie ustawić 9 OS epic i jechać jechać i jechać hehe w róznych warunkach pogodowych . Panowie pokombinujcie ,gra jest świetna i daje sporo możliwości jak ktoś chce pojechać dłużej i rożnych warunkach ;)
Pograłem sobie ponad 4 godziny. Liznalem trochę kariery w klasie Junior WRC i przejechałem sobie wyzwanie online. Cóż... Jest to zdecydowanie najlepsza odsłona WRC obecna w tej chwili na rynku, ale tylko ze względu na wykorzystanie licencji FIA. Pod względem audiowizualny również nie mogę do niczego się przyczepić. Miodzio!
Jednak już sam gameplay jej mocno średni. To znowu gra, w której fizyka nie istnieje. Kartonowe samochody nie posiadające swojej wagi. Podskakują niemiłosiernie to tu, to tam, na najmniejszych nierównościach. Zawieszenie bez względu na ustawienia chyba zawsze jest twarde, a to co się dzieje w rajdzie Portugalii, to po prostu komedia. Od czasu do czasu grzmotnie się w jakąś niewidzialną ścianę lub zostanie nabitym na niewidzialny kamień, leżący na środku drogi. Masakra!
Do tego nieprzewidywalne koziolkowania i automatyczne ustawianie sie samochodu na cztery koła po kolizji, co po prostu serwuje na ekranie śmiechu warte przedstawienie.
Optymalizacja leży i kwiczy. Podobno latka w wersji 1.2 sporo naprawiła, więc strach myśleć co się działo zaraz po premierze 0_o Szok! Freezy, stuttering i rwania animacji oraz dźwięku podczas jazdy. Obłęd!
A mimo wszystko gra się całkiem przyjemnie. Już dawno nie doświadczyłem syndromu jeszcze jednego odcinka... i jeszcze jednego odcinka. Może coś z tej gry kiedyś będzie, jesli deweloper nie porzuci tego tytułu na rzecz kolejnej odsłony.
Na tę chwilę takie 6.5 :/
Fizzly Pizzly. Na której wersji grasz 1.2? Dziwne że masz przycięcia. Ja miałem tylko na pierwotnej wersji ale tylko przy właczonym v-sync. Zaraz po premierze patcha 1.01 zostało to naprawione a teraz przy 1.2 już w ogóle nie mam ani jednego przycięcia w trakcie odcinka,a wydajnosć się znacznie poprawiła. Fizyka jazdy jak mówiłem jest dobra na pewno najlepsza z dotychczasowych WRC,ale wiadomo każdy inne wrażenia. Mnie osobiście fizyka jazdy bardzo pasuje,w koncu auto jest czułe, czuć dobrze wyboje oraz zmiany nawierzchni,nie ma problemu z wykonaniem ładnego ślizgu,w porównaniu do 2ch poprzednich części to gigantyczny krok w dobrą stronę. Jak pisałem fizyka kolizji,zwłaszcza dachowania to wciaż słaba strona gry, nie mogę się patrzeć na to jak auto po dachowaniu czy przewróceniu na bok automatycznie stawia się na koła jakby opony i szuter się przyciągaly,jednak w porównaniu do WRC 5 czy 6 i tak jest ogromna poprawa.
Drugi spory minus to pobocza wystarczy zahaczyć jednym kołem i auto podskakuje albo od razu sie wywraca czy nawet robi salta, o ile w poprzednich częściach nie było różnicy czy jedziemy trasą czy poboczem tak tutaj troszkę twórcy przegięli,chociaż to ma sens jak jedziemy i mamy prawie 2 paki na zegarze na 6tym biegu i wtedy takie zachowanie rozumiem,a tu im wolniej jedziemy tym auto brutalniej reaguje na pobocze, co jest dziwne.
Gra wymaga jeszcze poprawek ale w porównaniu do poprzednich 2ch biednych odsłon jest świetnie i recenzje oraz opinie graczy to potwierdzają. Sam dałem grze 7.0 z początku ale po rozegranych wielu godzinach i przejechanych wszystkich OSach wzdłuż i wszerz podniosłem ocene do 8.5.
Miłym dodatkiem jest pojawienie się zdarzeń na odcinkach typu kolizje innych aut,jednak o wiele lepiej to zostało wykonane w WRC Rally Evolved na PS2....a to był 2005 rok. Tam se pojawiali stuarci sygnalizujący niebezpieczeństwo i załoga uszkodzonego auta sygnalizowała by zwolnić.
Do poziomu gier z PS2 od evolution studio sporo brakuje ale to bez wątpienia najlepsze WRC na PC. Oby tendencja zwyżkowa się utrzymała to za rok może dostaniemy w końcu idealną grę na licencji na która tak wszyscy czekają.
Na prawdę wystarczyłoby dodać więcej odcinków i ich wariantów,dodać klasyczne auta WRC czy F2 Kit Car,legendarne rajdy jak Safari czy Acropolis, dodać deformacje nawierzchni jak w Sega Rally Revo i trochę materiałów z rajdów jak w grach na PS2 gdzie mieliśmy filmy z opisem rajdów,załóg,aut itp i bedzie idealna gra rajdowa...Jednak nie można mieć wszystkiego,a chciałoby się.
W każdym razie dobrze, ze seria tak awansuje z pogranicza kaszanki do na prawdę udanego simcade.
Jeśli chodzi o Sebastien Loeb Rally to najwiekszą bolaczką gry jest kiepski feeling jazdy spowodowany bardzo sztywna kamerą zza samochodu oraz dziwna fizyka jazdy i niewielka masą samochodu co powoduje że kolizje wyglądają komicznie.
Graficznie też gra nie powala,optymalizacja leży i w porównaniu do WRC 7 to tragedia,ba wszystkie poprzednie WRC od Milestone nigdy nie miały problemu z tym a tutaj jest bardzo źle. Odcinki specjalne sa bardzo fajnie odwzorowane i za to największy plus a takze za sporą ilość aut oraz trby kariery i Sebastien Loeb experience,w którego gra się bardzo przyjemnie zwłaszcza że pomiędzy eventami Sebastien opowiada historie ze swojej bogatej kariery rajdowej
Dla mnie gra jest spoko fajnie sie jezdzi ( mi ten model jazdy bardzo sie podoba)auto sie porusza tak naturalnie nie jest kartonem jak do wrc 5 wlacznie. Ładna grafika zwlaszcza trasy w Polsce, roślinnosc jakoscia bije na głowe tą z Dirt 4, deszcz, snieg taki sobie. Teraz już jest wersja 1.3 wydajnościowo ok ale mogło by byc lepiej. Jak ktoś ma problemy na maksymalnych to polecam zmniejszyc tylko efekty czasteczkowe i gestość roslinnosci do poziomu wysokiego bedzie +15 fps w krytycznych momentach (wchodzenie w ostry zakret i ta chmura kurzu) reszte zostwawic na maksa. Dla mnie solidne 8.0
Patch 1.3 is now live.
The patch notes are as follows.
- The Citroën logo has been updated.
- Wrong text alignment in the UI has been fixed.
- Helicopter pathfinding has been improved.
Wow...kurwa...wow.... Ileż to wymagało czasu by naprawić tak poważne usterki.....
Serio nie wiem po co wydali tego patcha bo nie wnosi nic do samej gry oprócz zupełnie niezauważalnych pierdół......Serio myślałem że od czasu 1.2 poprawią sporo a tu wydali coś co można śmiało uznać za 1 kwietniowy żart...
Warto kupić WRC7, skoro posiadam WRC6 oraz WRC5? Bo w CD Action napisali, że siódma część niczym się nie różni od dwóch wcześniejszych wersji.
@Fizzly Pizzly
No to może kupię tę grę przy najbliższej okazji. Jednak oryginalna cena (199zł - za tyle można kupić wersję pudełkową w Media Markcie) jest ciut za wysoka. Dobrze przynajmniej, że na takim portalu jak "gram . pl" można kupić wersję cyfrową już za 129zł. Ale to też trochę za drogo.
129 zł to dużo?
Kupiłem za taką kwotę dzień po premierze w formie giftu na allegro.
Owszem - na steam cena jest bardzo "europejska" - ale nic dziwnego.
Ale wg mnie za grę taka kwota jest nie wielka.
Nowości w tej cenie nie występują.
[link]
Moim zdaniem gra przeciętna. To prawda, że w nowym Dirt Rally powtarzalność semi-losowo generowanych tras daje się we znaki po dłuższym czasie spędzonym przy grze, ale to nadal wyższa liga niż WRC.
Cześć ;) jeżeli chodzi o wrc to jak dla mnie gra potrafi dać wiele frajdy z jazdy, brakuje jej tylko jakiejś bardziej rozbudowanej opcji onlina żeby ta gra była ciekawsze niż tylko jeżdżenie odcinków w kółko, dlatego wspólnie ze znajomymi rozpoczęliśmy prace nad stworzenie E-Ligi WRC żeby można było się wspólnie pościgać i stworzyć wirtualny świat wrc ;) jeżeli są tutaj Ci z was którym ta gra się podoba i chcieli by się z nami pościgać to zapraszam na www.e-ligawrc.pl
Witam.
Mam problem z grą WRC 7, zakupioną jako klucz z G2A i aktywowaną na Steam.
Komputer który posiadam spełnia wymagania sprzętowe z wyprzedzeniem:
Rekomendowane:
Intel Core i5-2500 3.3 GHz/AMD FX-8150 3.6 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780/Radeon R9 290 lub lepsza, 19 GB HDD, Windows 7/8
Źródło: https://www.gry-online.pl/gry/wrc-7/zb4cd0#pc
Mój komputer: i5 7300HQ 4x 2.50 GHz, 16 gb RAM, windows 10 zainstalowany na 250 gb SSD
GeForce GTX 1050 4gb DirectX 12. Gra zainstalowana na HDD.
Gra uruchamia się po czym chwile zajmuje jej przyjęcie komendy uruchom( ENTER wciskany kilkukrotnie). Menu działa płynnie, dalej przechodząc do rozgrywki nie zależnie od ustawień grafiki zacina się do tego stopnia, że rozgrywka na Wysokich lub nawet Średnich jest niemożliwa.
Dla porównania NFS 2015:
Rekomendowane: Intel Core i5-4690 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/Radeon R9 290 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7 64-bit
Źródło: https://www.gry-online.pl/gry/need-for-speed/z43fb9#pc
Chodzi na wysokich lub nawet na ultra.
Proszę o pomoc, nie wiem co robić !
W grze zostały już wprowadzone poprawki.
Ja na początku miałem podobny problem. Ale później wszystko ruszyło.
Grasz na steam?
Kupiłem za 57 zł na wyprzedaży i żałuję. Przepłaciłem dwukrotnie. Gra jest przeciętna, żeby nie powiedzieć słaba - choć nie aż tak, by nie było w nią warto kiedyś zagrać.
Żadna z niej jednak symulacja, a i tak nie daje radości porównywalnej z grami od Milestone. Sterowanie na padzie zbyt narowiste nawet z czułością ustawioną na minimum, poczucie prędkości żadne, co wprowadza notorycznie w błąd przy pokonywaniu wolniejszych zakrętów. Wszystko ładne, płynne, dobrze gra - a ja chcę wrócić do Loeba albo do WRC 3, choć znam OS-y na pamięć.
Zastanawiam się, czy jej nie oddać, jest warta maksymalnie 35 zł.
Gra mi chodzi płynnie ale czasami gubi FPS.Bardzo mnie to denerwuje.Fizyka jazdy podoba mi się.Komuś też gubi FPS na PC?
Gra moim zdaniem słaba dlaczego? Z powodu modelu jazdy TYM WOGÓLE NIEMOŻNA STEROWAĆ!!!
Ale jeśli chodzi o inne wady to fizyka. Samochód dachuje i wylatuje w kosmiczną wysokość.
Moim zdaniem tą serią powinno się zająć studio Codemasters.
Ciekawe co będzie za rokhttps://www.gry-online.pl/im/smiles/smile-5.png
Grę oceniam bardzo pozytywnie. Przyjemny model jazdy dający frajdę i satysfakcję z bezbłędnie pokonanego odcinka. Podczas grania przypomina się "rajdowanie" jak za czasów starego Colina 2.0 . Trasy urozmaicone i fajnie zbalansowane i zaprojektowane. Polecam ustawić sobie DSR w panelu Nvidi i zwiększyć rozdzielczość- wtedy gra również cieszy oko i nie jest taka poszarpana- gdyż fabryczny antyaliasing średnio daję rade.
Jedna z lepszych rajdowych gier ostatnich lat w które grałem.
Kupiłem raz jeszcze i jednak muszę cofnąć to, co wcześniej naskrobałem. Gra jest naprawdę niezła.
Trasy śliczne i ciekawe, szkoda tylko, że tak ich mało, nawet jeśli w zamian występują długie odcinki (po jednym na rajd).
Fizyka całkiem przyjemna, inna niż w WRC od Milestone czy nawet Loebie, ale jednak po czasie ją doceniam. Wymusza na pewno bardziej "symulacyjną" jazdę, wcześniejsze i uważniejsze hamowanie, gdyż samochód posiada większą bezwładność, inaczej trzeba podejść do przewidywania kolejnych ruchów.
Grafika świetna, tym bardziej boli brak w powtórkach kamery TV cam włączonej na stałe - przy powtórce a'la TV kamera cyklicznie zmienia się od tej ze śmigłowca, przez kamery z przodu i z tyłu samochodu, by CZASAMI na chwilę przełączyć się na efektowna TV cam. Kuriozum!
Szkoda, że brakuje jako bonusu historycznych samochodów do trybu single stage czy single rally.
Fajnie, że dodano manualne włączanie i wyłączanie wycieraczek oraz świateł. A szyba naprawdę się brudzi.
Spokojnie powinienem wystawić grze 7,5 lub 8.0
Bardzo ciekawi mnie co chłopaki wysmażą przy V-Rally 4. Widać jak długą drogę przeszli od fatalnego WRC5.
Mój pierwszy kontakt z serią WRC(wczesniej bawiłem sie głównie w Dirty).Gra jest naprawde przyjemna i dopracowana.Model jazdy znajduje gdzies posrodku symulacyjnego Dirt Rally a zręcznosciowego Dirt 4.Gre mozna ogarnąc na klawiaturze bez większych problemow.Duzy plus za licencje WRC:mamy orginalne rajdy,samochody,zespoły.Grafika na całkiem dobrym poziomie zwłaszcza samochody,otoczenie troche słabsze.Fizyka i model jazdy bardzo przyjemne.Mamy klasy aut: Junior WRC,WRC 2 i WRC plus auta bonusowe w tym prawdziwą bestie w postaci 500 KM Porsche 911 GT3.Odcinki specjalne odbywaja sie w róznych porach dnia i jak i w roznych warunkach pogodowych(bardzo klimatyczne sa OSy nocne zwłaszcza na sniegu lub w deszczu).Fanom gier rajdowych jak najbardziej polecam.
Na Stemie promo. 28zł ja zasysam, chodź ma na xboxa.
Powiedzcie tylko jak gierka śmiga na 1060 6gb?
Witajcie, ja mam taki problem że wogulę nie widzi kierownicy, mam logitech formula force ex, w grałem sterowniki i nic, pokazuję mi że mam kierownice podłączyć
Powiem tak. Dałem tej grze drugą szansę. Po zainstalowaniu gry z wszystkimi patchami. Jest bardzo dobrze i niestety czuję się w obowiązku aby odwołać to co wcześniej napisałem. Gra chodzi mega płynnie. Mam stałe 60 FPS na wszystkich trasach. Mam wrażenie, że poprawili znacznie fizykę albo to zasługa optymalizacji co lepiej przełożyło się na fizykę gry. W grze jest 14 lokalizacji , każda daje po 4-5 odcinków. Model jazdy w moim odczuciu jest czymś pomiędzy Dirt Rally 2.0 a Forza Horizon 4. Ciut bliżej Forzy4. Grałem na kierownicy DFGT i force feedback bardzo dobry. Sporo opcji konfiguracji FF. Duży plus.
Na klawiaturze też gra się bardzo dobrze. Bardzo dobrze czuć auto i nawierzchnię po której jedziemy. Nawierzchnie torów są bardzo zróżnicowane. Na plus zasługuje Finlandia gdzie bardziej latamy niż jedziemy bo jest mnóstwo hopek i sporo zakrętów. Ale jest w końcu tak jak miało być.
Auto bardzo dobrze reaguje też na sterowanie klawiaturą. Można dostosować sobie czułości działania poszczególnych przycisków. Nie jak w innych grach , że walczysz o utrzymanie się na torze. Tutaj jest bardzo przyjemnie. Można by rzec, że coś w stylu "easy to drive, hard to master". W nawroty wchodzi się bardzo dobrze na ręcznym i dobrze czuje się auto. Co najważniejsze to to , że teraz gra jest płynna, nic nie szarpie nic nie zacina. Grafika w grze to coś pomiędzy WRC6 a Dirt Rally 2.0. Bliżej oczywiście DR2.0. Jest wielki progres od WRC6. Jest klimat rajdów. Szczególnie, że są oficjalne licencje, teamy itd.. Odcinki specjalnie też wyglądają na autentyczne. Są smaczki w stylu, że jedziemy a obok drogi w rowie widzimy rozbity samochód innego kierowcy. Raz też miałem sytuację, że grając w "quick drive" jak jechałem to na torze leżały porozrzucane części innego auta, które musiałem omijać. Fajna sprawa.
Moja aktualna ocena 9/10.
Uważam że warto zagrać.
Pierwsze kilkadziesiąt odcinków w trybie kariery to istny koszmar. Niezależnie od wybranego teamu jedyny samochód jaki możemy wybrać to Ford Fiesta R2. Prowadzi się tego klocka niczym czołg – jest równie „sterowny” co rozpędzone kilkadziesiąt ton stali.
Hamowanie trwa wieki, sterowność jest znośna tylko po podbiciu ustawień klawiatury w menu i tylko podczas jednoczesnego przyśpieszania. Jeżeli toczymy się bez gazu to prawie w ogóle nie skręcamy. Zapomnijcie również o skręcaniu podczas hamowania – samochód wówczas jedzie praktycznie prosto więc manewrowości macie zero. Trzeba zahamować przed zakrętem, potem pojechać chwilę na luzie żeby złapać przyczepność, a w sam zakręt wchodząc przyspieszając, żeby w ogóle jako tako dało się skręcać.
Pomyślałem, że może to jakiś błąd, ale niestety włączanie i wyłączanie synchronizacji fizyki z moimi 160fpsami nic nie dawało.
Ponadto samochód na szutrze, żwirze i wszelakim offroadzie ślizga się jak oszalały, zupełnie jak gdyby miał namydlone opony i jechał po lodzie. Ale przynajmniej da się w miarę sterować jadąc powoli. Z kolei na asfalcie manewrowanie pojazdem to koszmar, bo nawet wchodzenie w zakręty podczas przyspieszania oznacza, że samochód ledwie-ledwie skręca... Na wszystko to minimalnie pomaga grzebanie w opcjach sterowania (czułość przyśpieszenia (???), skrętu i hamowania). Niestety każda nawierzchnia powinna mieć inne opcje, albo chociaż presety ale aż tak dobrze to nie ma. Wypadałoby więc co odcinek zmieniać czułość sterowania i hamowania zależnie od nawierzchni...
W dircie 4 szybko nauczyłem się sterowania i kontroli pojazdu, a pod koniec gry wykręcałem szalone akcje balansując na granicy przyczepności na zakrętach. Dawało mi to sporą frajdę. Grałem na normalu. Tutaj gram na easy i nie ma odcinka, w którym co najmniej raz nie wypadnę z zakrętu. Po prostu model jazdy jest mega nieprzewidywalny. Ponadto ciągle kończę w drugiej piątce. A wystarczą 2-3 błędy żeby skończyć na 10 pozycji przez mnóstwo karnych sekund (jakby stracony czas za wypadnięcie z zakrętu nie był dostateczną karą...).
Ponadto występuje ten sam problem co w innych grach, czyli czasem pilot o następnym zakręcie ostrzega później, a czasem wcześniej. Ustawiłem sobie ostrzeganie na najpóźniej jak się da (bo po co mam wiedzieć gdzie będę za 3 zakręty, muszę wiedzieć tylko gdzie jestem teraz) i czasem działa to bardzo dobrze bo pilot informuje mnie dokładnie o zakręcie do którego dojeżdżam, a czasem informacja wyskakuje już w trakcie mijania zakrętu czy przeszkody, czyli stanowczo za późno.
Ponadto pomimo tego, że gra na start pyta czy gramy w gry rajdowe i puszcza nas na odcinek testowy żeby dobrać nam poziom trudności, nie ma prawilnego samouczka który tłumaczyłby chociaż komunikaty podawane przez pilota. Ale ten problem powtarza się w wielu grach rajdowych, więc najwidoczniej twórcy uważają, że każdy kto pierwszy raz siada do gry rajdowej ma w pamięci genetycznej zakodowane co oznacza prawy cztery trzydzieści :)
Do tego dochodzi fatalne oznaczenie dróg, gdyby nie wskazówki pilota albo malutkie przyboczne strzałki to wielokrotnie nie wiedziałbym gdzie jechać. Skoro jedziemy w rajdzie to trasa powinna być przygotowana i oznaczona, a zdarzało się, że droga jechała dalej prosto a my mieliśmy nagle skręcić w bok, albo dojeżdżaliśmy do skrzyżowania i mogliśmy jechać w 2-3 strony... Przecież wszystkie drogi w które nie mamy wjeżdżać powinny być poblokowane zaporami, żeby wizualnie można było reagować bez zastanawiania się w którą odnogę mamy skręcić.
Po wspomnianych kilkudziesięciu odcinkach wychodzimy z klasy WRC Junior i wchodzimy do WRC 2. Możemy wtedy wreszcie wybrać szybszy samochód (Peugeot 208 lub Citroen DS 3) i odblokowana zostaje możliwość „grzebania” w pojeździe. Niestety niewiele to daje, bo opcje modyfikacji są ubogie i praktycznie nic nie zmieniają. Nie ma również jazd próbnych żeby dobrze wybrać auto – trzeba to robić w trybie szybkiej jazdy poza karierą.
Gra słabo informuje o warunkach na trasie. Oblodzony asfalt pokazało mi jako słoneczny... Możemy też wybrać czy chcemy twarde czy miękkie opony ale nie wiadomo co to tak naprawdę znaczy i ustawienie to jest oddzielone od presetów na asfalt/szuter/lód, więc po wszystkich nawierzchniach jeździmy ani tych samych oponach jeżeli tego nie zmienimy... Powinna być opcja ustalenia, że np. po asfalcie chcemy na twardych a po szutrze na miękkich.
Ogólnie cała gra zamiast do ćwiczenia umiejętności sprowadza się do powolnego toczenia 90 na godzinę żeby tylko zdążyć potem zahamować i nie wypaść z kolejnego zakrętu albo nie wpaść do rowu po dachowanko. Ostre zakręty trzeba robić z prędkością 30-50 km/h...
W dircie 4 jazda to było gaz-hamulec przed zakrętem-gaz. Tutaj trzeba cały czas jechać wolno bo hamulce blokują koła, dlatego jeżeli zbyt szybko podjedziesz do zakrętu to w niego po prostu nie wejdziesz, bo próbując skręcać hamując pojedziesz prosto zamiast w lewo/prawo...
Po odbyciu kilku kolejnych rajdów w klasie WRC 2 i zorientowaniu się, że "szybszy samochód" wcale nie oznacza "lepszy/bardziej sterowny samochód", grę ostatecznie odinstalowałem. Dobrze, że dałem za nią niecałego piątaka w humble bundle...
Z tej kategorii mogę tę grę porównać tylko do Dirt Rally i z tego pojedynku WRC 7 wychodzi bez najmniejszych wątpliwości zwycięsko. Pokonuje ją bodaj pod każdym względem - grafiki, sterowalności i ogólnej miodności. Dodatkowo gra zawiera Orlen Rajd Polski, więc można się przejechać również po znajomych terenach. Gorąco polecam!
Co prawda ogrywam cały czas WRC8 ale ostatnio wróciłem do WRC7 z modem Evolution Mod 4.0. Mod zmienia bardzo wiele aspektów, dzwięk, grafikę, efekty graficzne i czasteczkowe oraz przede wszystkim zachowanie auta i fizyke jazdy na każdej powierzchni. Powiem szczerze, że gra z tym modem jest cholernie miodna. Mod jest do pobrania z nexusmods: https://www.nexusmods.com/wrc7/mods/1
Oto opis zmian
spoiler start
New advanced physics
Following the advice of the testers of the mod and the members of the group, I have readjusted the parameters of the physics, to get more realistic sensations. The main adjustments are:
Weight, traction, suspensions, inertia, brakes, grip, power, differentials, speed and center of gravity.You can play with the car setups that come by default in the game, just adjusting to your liking the hardness of the suspension (for my very soft taste) the power of the handbrake (I usually adjust it in the same amount as the brake of hand) and the distribution of braking. If you like the car to skid, adjust it by 40, if you do not leave it by 50.
New damage and collision system
I have tried to improve the two systems so that less impact force is needed and the collisions are a bit more realistic. For this I have eliminated the loss of parts of the body, and increased the deformation of the car. Now you need only one impact strong enough to not be able to continue.Also the wear of the tires and brakes, as well as the other mechanical parts of the cars have been increased.Due to this new system, the bar indicating the damages of the body will be deactivated.
New system of particles and dirt
It has improved the amount of dust and particles that the cars give off, as well as the dirt they accumulate, with the only goal of making it a little more similar to reality.
New sounds
It has been tried to give a little more power and gravity to the different sounds of the car, although not much has been achieved. To the joy of all, I think that soon a member of the group will have a new sound mod ready better than the one implemented in this version.
Cameras
At the request of the members of the group, the position and distance of the different cabin cameras of all the cars have been adjusted. It is advisable to deactivate in the options the effect of movement of the camera, as well as the field of dynamic vision.
FFB settings
It has been corrected and increased as much as possible each of the settings of FFB of the game, it could not do much but I think the results are quite satisfactory.
Readjustment of AI times
Due to the new physics, the times of the AI ??have been adjusted, since in the lowest levels it was very easy to win, and in the highest ones it was almost impossible to achieve competitive times. Recommended to play at the extreme level to truly appreciate the experience of the mod.
spoiler stop
Krótko mówiąc gra dizęki temu modowi zyskuje bardzo wiele i nie widze powodu by z niego nie skorzystać. Powstaje również Evolution mod do WRC 8, który nieługo ma mieć premierę, więc dobrze widzieć, że fani rajdów biorą na warsztat kazdą grę by uczynić ją jeszcze przyjemniejszą.
Bardzo przyjemna gra. Na początku wydawała mi się trudna bo nie potrafiłem utrzymać się na drodze ale po kilku rajdach zacząłem ogarniać panowanie nad autem. Tryb kariery bez szału ale jakiś cel w nim jest więc zachęcał mnie do starania się. Zdobyłem 2 miejsce w Junior WRC i WRC2 oraz mistrzostwo w kategorii WRC. Oczywiście nie bez walki :) Co ciekawe poziom trudności jest jakoś kosmicznie zróżnicowany bo grając na normalnym potrafiłem wygrywać odcinki i całe rajdy (choć nie każdy) ale już na poziomie trudnym miałem straty rzędu pół minuty na odcinkach które wygrywałem na normalnym. Grałem na padzie. Na kierownicy pewnie byłoby lepiej. Rajdów sporo bo 14 ale odcinków mało. Samochodów też mało. Tutaj nie ma startu do Dirt Rally gdzie mamy też sporo klasycznych rajdówek. Brak Subaru w grze rajdowej to dla mnie bolesna sprawa :P
Graficznie super, dzwiękowo również. Trasy są kręte i wymagające i nie ma czasu na podziwianie ładnych krajobrazów. Trzeba się dobrze skupić żeby pojechać bez przygody w rowie.
Ważne że gra posiada splitscreen dzięki czemu można pograć wspólnie.
Szkoda tylko że jak w każdej grze nie ma podanych rekordów czasowych w menu przy wybieraniu trasy.
Dla mnie gra zasługuje na 8.5/10 bo bawiłem się wysmienicie.
obecna cena 10zł na steam grafika słaba mimo 4k
youtube.com/watch?v=nFk_JOEeDDY&t=616s