Najciekawsze materiały do: AI War II
AI War II - zapowiedziano kontynuację kosmicznego RTS-a studia Arcen Games
wiadomość11 października 2016
Studio Arcen Games zapowiedziało AI War II, czyli kontynuację nietypowej kosmicznej strategii sprzed siedmiu lat. Druga część zaoferuje kilka frakcji do wyboru, trójwymiarową grafikę, łatwiejszy w obsłudze interfejs oraz ulepszone sztuczne inteligencje. Obecnie trwa zbiórka pieniędzy na grę na Kickstarterze.
Przegapione strategie 2019 roku, które warto znać
artykuł19 stycznia 2020
Lubicie gry strategiczne, ale graliście już we wszystkie głośne tytuły? Dziś podpowiemy, na które mniejsze produkcje 2019 roku warto zwrócić uwagę.
Choć grałem póki co dopiero kilka godzin, chce się trochę podzielić moimi wrażeniami. Na baaardzo duży plus zasługuje AI gry, które reaguje praktycznie na każdy nasz ruch. Na początku może tego nie widać, ale potem jest to dosyć wyraźne. Niby są w grze wskaźniki tego jak te AI się na nas "uwzięło", aczkolwiek widać, że jego postępowania są ponad jakieś tam punkty threata. Druga rzecz, budynki, jednostki są baardzo zróżnicowane, jest dużo statystyk itp, ale ciężko później się w tym połapać. Na minus zasługuje mało intuicyjny HUD który jest z żywca wzięty z gier z przed 15 lat, to mnie autentycznie zdziwiło. Nadal nie rozumiem systemu w jakim pozyskujemy jednostki, buduje bazy, tam czasem się stworzy ten statek, który ma w sobie flote i sam ją buduje, ale nie rozumiem jak to działa. Tak samo rozkazów mamy z 5 i używa się ze 3 max, jak już sytuacja przyciśnie, aczkolwiek aspekt taktyczny możnaby chociaż troche dopracować. Samouczki wbudowane w gre objaśniają na prawde tylko podstawowe podstawy, tak jak kamera, poruszanie, budowanie wież i inne pierdoły, na prawde ważnych rzeczy nie objaśniają, niby są i sama gra naprowadza na samouczki z neta, ale przy kilku godzinach gry dziennie komu się chce z nich korzystać (ja mam straszne opory w oglądaniu jakichkolwiek tutoriali na youtube, wole przeczytać i nie słuchać 90% gadania o niczym jakiegoś gościa). Grafika nie zasługuje na żadną note, ze względu na to, że nie ma kompletnie żadnej roli w tej grze, mogłaby być brzydka jak noc, (o dziwo jest ładna) a nikt by jej nie zauważył. Do muzyki mam ambiwalentne uczucia, ze względu na to, że raz jest świetna, jak na przykład w Stellaris (które pod względem "kosmicznej" muzyki jest dla mnie autorytetem), a chwilami wyciągnięta nie wiem skąd i nie pasująca kompletnie do miejsca. Jeszcze tego dobrze nie ograłem, to są moje pierwsze odczucia wobec tej gry, mogą komuś pomóc lub nie w podjęciu decyzji, aczkolwiek mam nadzieje, że dobrze objaśniłem choć troche ten temat :)