Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Krai Mira
Krai Mira
Krai Mira Game Box

Najciekawsze materiały do: Krai Mira

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
29.11.2016 19:01
Maksymilianowicz
64
Pretorianin
7.5

Klimat z gier fallout 1 i 2 powrócił ponieważ można rzecz ,że Krai Mira to duchowy następca starych dobrych fallout'ów. Może gra nie jest idealnie doskonała a napewno lepsza niż wiele nowych gierek. Gra jest na silniku unity i zawiera izometryczny widok oraz postapoliktyczny świat. Nie widziałem nowej lepsze gry nawiązującej do starych fallout'ów

30.11.2016 12:47
2
odpowiedz
1 odpowiedź
pafciuu
25
Legionista

No co Ty Maksymilianie ? Przecież jeszcze jest Wasteland 2 ! :)

31.03.2017 08:58
premium476120
13
Pretorianin

Ale on pisał że lepszej nie widział ... A Wasteland niestety wypadł słabo

30.01.2017 19:20
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany449082
103
Generał

9h za mną i ...

Na początek MINUSY:
- Mechanicznie jest... kiepsko. Postać potrafi zatrzymać się na ścianie nie potrafiąc jej automatycznie ominąć, animacje kuleją i nie radzę robić zbliżeń na modele i tekstury postaci.
- Rozwój postaci... Jest. 5 atrybutów (Siła, Życie, Percepcja, Zręczność, Erudycja) na które co poziom dostaje się punkcik do rozdysponowania. Do tego perki, każdy składający się z 3 poziomów.
- Brak możliwości powiększenia mapy - do dyspozycji jest jedynie malutkie okienko...
- Po najechaniu kursorem na NPC nigdzie nie wyświetlane jest imię postaci - aby je poznać, należy rozpocząć rozmowę.
- Nie ma sensu inwestować w nic innego jak w Siłę i Zręczność. Nie da się przegadać gry (sprawdzane po "sczitowaniu" statystyki Erudycji...). Liczy się tylko walka i to najlepiej bronią białą, ponieważ a) amunicji jak na lekarstwo, b) inwestowanie w Siłę daje większe obrażenia w walce wręcz/bronią biała oraz zwiększa udźwig i HP postaci. Do tego kilka punktów w Zręczność, żeby mieć więcej punktów akcji i oto build idealny.
- Brak zadań pobocznych. Zmuszeni jesteśmy podążać głównym wątkiem.
- Twist fabularny przewidywalny i pojawił się zdecydowanie za wcześnie.
To te, które zapadły mi w pamięć :)

PLUSY:
+ Klimat! Porównanie do pierwszych Falloutów jest jak najbardziej na miejscu.

spoiler start

"War... War never changes" - zdanie pojawia się w jednym z dialogów :)

spoiler stop


+ Wątek główny - całkiem nieźle napisany.
+ Cena. Grę można nabyć za kilka złotych polskich.
I tyle!

Fakt jest jednak taki, że owe 9h stuknęło mi praktycznie na jednym posiedzeniu... Gra po prostu mnie wciągnęła.

W ocenie ogólnej - polecam!

post wyedytowany przez zanonimizowany449082 2017-01-30 19:25:30
06.04.2017 07:30
geohound
129
Generał

7 minusów do 3 plusów i polecasz, no, spoko. AI to tragedia, mechanika walki również, a fakt, że otwarcie inwentarza podczas walki zabiera AP (!) - co nie zostało nigdzie zaznaczone - kładzie na kolana. Nie wspomnę o tym, że na początku gry otwarcie inwentarza zabiera chyba 50% AP, więc nie ma szans, żeby zmienić broń, załadować ją i oddać choćby mało celny strzał. Grafika jest brzydka, ale tu się na wiele nie nastawiałem. Owszem, klimat fajny i chciało się tego spróbować, ale jest to gra bardzo niedopracowana.

09.04.2017 23:03
zanonimizowany768165
119
Legend

Otwarcie ekipunku (nie inwentarza, tam nie ma świń ani bydła) zabiera AP? To jak w Falloutach, tych prawdziwych klasycznych.

Co do samej gry to jest jak Dear Esther - dla widoczków warto, reszta już mniej.
Pakować w siłę i zręczność oraz walkę wręcz, bronią palną sobie głowy nie zawracać.
Może kiedyś spróbuję bo i wydano 4 kwietnia wersję Extended/

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2017-04-09 23:05:14
10.04.2017 07:56
geohound
129
Generał

Grywałem w równie klasyczne FF Tactics, Commandos (tak, to nie turówka), Jagged Alliance i nie przypominam sobie, by gdziekolwiek otwarcie plecaka mnie coś kosztowało. A porównanie tego do grania w DE miażdży. Tu nie ma ani widoczków, ani gra nie wywołuje chęci brnięcia dalej.

09.04.2017 21:23
odpowiedz
dannyboi
37
Konsul
2.0

Nie kupujcie tego shitu.

26.04.2017 20:30
odpowiedz
1 odpowiedź
Micronus
26
Centurion
3.5

http://www.grimfiction.pl/krai-mira-edycja-rozszerzona-recenzja-gry/
Ciężko przez to przebrnąć, nawet dla fana klimatów postapokaliptycznych. Gra ma przebłyski i sporo fajnego klimatu, ale mamy XXI wiek...

30.04.2017 19:19
ligant
26
Centurion

"Ciężko przez to przebrnąć, nawet dla fana klimatów postapokaliptycznych. Gra ma przebłyski i sporo fajnego klimatu, ale mamy XXI wiek..."

Yep, ta gra to abominacja, kto to widział żeby się wzorować na takim syfie jak f1 i f2, gdyby tylko ta gra wzorowała się na przewspaniałym fallout 3 i jego nawet jeszcze bardziej przewspaniałym sequelu....

30.04.2017 20:40
odpowiedz
Micronus
26
Centurion

@ligant
Gdybyś przeczytał tekst recki ze zrozumieniem, to wiedziałbyś, o co mi chodziło... Akurat te prawdziwe Fallouty to ja uwielbiam i stawiam o wiele półek wyżej niż bethesdowe wytwory. W skrócie - KM wygląda przyzwoicie lub ładnie, natomiast problemem są fatalnie zaprojektowane questy (zasuwanie w tę i z powrotem po całej wyspie, żeby tylko odbyć krótką rozmowę, przynieść przedmiot) oraz lokacje, które mimo przyjemnego klimatu, nie zapewniają rozrywki, czyt. niemal nie ma w nich co robić.

post wyedytowany przez Micronus 2017-04-30 20:47:18
01.05.2017 05:54
odpowiedz
ligant
26
Centurion

"stawiam o wiele półek wyżej niż bethesdowe wytwory"

To by tłumaczyło czemu Micronus nigdy po f3 i f4 na shamo, trzynastym schronie i na grimfiction nie jeździł tak mocno jak po Krai mira.

"fatalnie zaprojektowane questy"

Brzmi jak Fallout 3 i 4, widocznie TallTech uczy się od najlepszych.

18.09.2022 21:18
odpowiedz
morgrabia77
39
Centurion

czy grał już ktoś w tą wersję rozszerzoną? Ponoć poprawili wiele wpadek? Ma ktoś i próbował? Warto kupić?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze