Najciekawsze materiały do: Exanima
Kapitalnie zapowiadający się tytuł. Świetna oprawa, niezwykle oryginalny system walki, wyposażenia. Zdecydowanie trzymam kciuki.
Jak to wyjdzie za jakieś 10 lat to może coś z tego będzie, narazie to nie można nazywać zbugowanego tego czegoś co udaje walke, innowacyjną walką. Dajcie spokój. Może w 1 osobie jeszcze by to się sprawdziło jakąś ale w rzucie izometrycznym gdzie postać ma kompletnie w dupie klawisze które wciskam i robi co jej się podoba... To jest innowacja? Pograłem troche i wziąłem refund zanim bym żałował zakupu. Ma potencjał, ale to nazwać demem technologicznym to mało. Jak to wogóle kiedyś wyjdzie to będzie sukces sam w sobie.
Jedzie to sobie powoli na rowerku. Fizyka spoko niby, ale jednak system walki to ciągle rak a nie rigcz. Parowanie niemalże nie istnieje, ataki wyprowadza się topornie niestety ale gra ma nadal potencjał, brakuje jedynie jakiegoś trybu który skutecznie przytrzyma gracza przy grze. Ale jak na razie różnie to idzie.
Coś kiepsko to widzę... prace stanęły wiele miesięcy temu. Ostatni update pojawił się chyba w lutym. Sui Generis to już w ogóle pieśń odległej przyszłości, jeśli kiedykolwiek wyjdzie. Data premiery SG w 2018 całkowicie nierealna. A pamiętam filmiki z rozgrywki w stadium pre-alpha pochodzące jeszcze z 2012 roku... Niszowy deweloper więc ambitne zadanie najwyraźniej przerosło. Szkoda.
Zaledwie po kilkunastu miesiącach od ostatniego builda, pojawiła się wreszcie wersja 0.7.0. Potężny update, wiele rozwiązań przebudowanych, wiele od nowa. Między innymi:
- nowy obszar gry - Rozdroża, Katakumby
- ponad 130 nowych itemów
- wiele przeróbek i udoskonaleń 3 pierwszych poziomów
- pojawił się towarzysz NPC
- całkowita przebudowa AI, nowe AI walki, więcej inteligencji i taktyki u przeciwników
- poprawione animacje i mechanika zwodów, uderzeń,
- lepsze tekstury, cienie i oświetlenie
i masa innych drobiazgów
Gra naprawdę gruntownie ulepszona i rozbudowana, jeszcze sporo do finalnej wersji, no i oczywiście równolegle trwają pracę nad Sui Generis. Efekt końcowy może być naprawdę rewolucją jeśli chodzi o system walki i fizykę w RPG, mimo że początkowo może zniechęcać.
Po tej aktualizacji warto już grać. W wersji ostatecznej ta gra może mieć bardzo odległą premierę więc prawdopodobnie trzeba się uzbroić w dużo cierpliwości.
To jest taki rodzaj mechaniki gry, który część graczy może odrzucić od razu, a część - mimo początkowej dezorientacji i trudności w sterowaniu - zmobilizować i wciągnąć. Ja się zaliczam do tych drugich. Początki w postaci kilkugodzinnych praktyk strasznie mnie irytowały ale jednocześnie miałem zero zrezygnowania.
Co za spedalony syf, nie da się tu nawet postacią chodzić, 30 minut próbowałem zrozumieć jak tutaj się chodzi i walczy ale dalej nie wiem chyba ktoś pijany to wymyślał po używając WSAD postać chodzi w innym kierunku a jak klikam myszką ataki to nie atakuje.
@Dylexan
Oto przykład gracza, o którym wspomniałem. WSAD - o tym możesz zapomnieć w tego typu grze.
Jeśli nie odrzuciło cię całkowicie i kiedyś jeszcze spróbujesz, to tu masz chyba najlepszy poradnik jeśli chodzi o podstawy:
https://www.youtube.com/watch?v=IA483Blrbnk
Po 10 miesiącach wreszcie oczekiwany, solidny update 0.7.2. Dziwne, że o grze, która jest jedyna w swoim rodzaju, nie ma żadnych informacji w dziale "newsroom" na dużym portalu o grach. Cały czas we wczesnym dostępie, jednak mogłyby się pojawiać wzmianki o postępach prac. Zmian jest naprawdę wiele, m.in.:
-nowy poziom w ramach "Rozdroża" z nowym typem przeciwników
-ogromna ilość nowych itemów
-lepsze animacje postaci, sposobu poruszania i walki
-nowe opcje dialogowe z NPC
-ulepszona mechanika uszkodzeń ciała
-ulepszone cienie, fizyka, renderowanie
-ulepszone interakcje z różnymi przedmiotami
-możliwość zdobycia mapy
Już zdążyłem zapomniec o tej grze. Rzeczywiście zero rozgłosu ale po ponad roku zagrałem i mnie wciągnęło na nowo. Mam nadzieje że się doczekam na Sui Generis, pracują nad tym twórcy Exanimy.
@ Dualcore
Sui Generis to bardzo duże wyzwanie, podobno równolegle z Exanimą pracują nad tą grą. Pewien insider testujący zamknięte buildy Exanimy twierdzi, że jest szansa na early access SG najwcześniej pod koniec przyszłego roku... Absolutnie otwarty świat, dowolność "co, dokąd i kiedy" i nieliniowa fabuła (jeśli twórcy rzeczywiście dotrzymają słowa) może wywrócić do góry nogami świat sandboxowych RPG. W Exanimie mamy to wszystko na mniejszą i zamkniętą skalę, jako przedsmak.
Miałem okazję pograć jeszcze przed aktualizacjami, dziś odświeżyłem sobie produkcję. Moim zdaniem zapowiada się coś strasznie fajnego, jeśli tylko zostanie solidnie wykonane. System walki stawia przed nami wyzwanie, dzięki czemu doświadczymy czegoś nowego.
Dobrze to wygląda, niekonwencjonalne podejście do zastosowania czarów.
https://www.youtube.com/watch?v=5fJEZUBwbLo
Następny update prawdopodobnie wprowadzi elementy "thaumaturgy". Cierpliwe czekanie na rzadkie aktualizacje zawsze mam wynagrodzone. Nawet, jeśli ta gra nigdy nie osiągnie finalnej wersji, to każdy update jest powodem do zagrania od nowa.
Oto długo wyczekiwany i potężny update 0.8. Jest taumaturgia, umiejętności wglądu i koncentracji, nowe obszary, poprawiona fizyka postaci, różne aspekty związane z AI i wiele innych.
https://steamdb.info/patchnotes/4847456/
Co daje lepszą ochronę A czy B ?na logikę powinno być B ale nie wiem czy te kropki się sumuję czy jest jakiś inny współczynnik.
Z tego co rozumiem, to kropek się nie sumuje, a każda statystyka oznacza obronę przed danym typem broni, czyli cięcie, przeszywanie, obuchowe, a także masz tam statystykę zakrycia, i obciążenia. A zakrywa więcej, ale za to jest cięższy, niż B, a statystyki samej obrony mają podobne. W dodatku Hełm B ma dodatkowo część, która zakrywa też szyje.
najlepsze na swiecie polaczenie Dark Souls i QWOP
Wybitnie nieprzyjazna gra z wybitnym potencjałem.
1. Bardzo satysfakcjonujący, głęboki i frustrujący system walki.
2. Świetny klimat obskurnego dungeon crawlera.
3. Minimalizm, realizm i hardkorowe rozwiązania (np. konieczność używania pochodni).
Gra niedopracowana - wiele uciążliwych mechanik oraz jedynie zalążkowa fabuła i dialogi.
Niestety gra jest straszliwie niedopracowana, a przecież w momencie gdy to piszę do premiery pozostały zaledwie 3 miesiące.
Rozumiem, że gra jest trudna i wymagająca. Skusiła mnie tym jako fana serii Dark Souls, jak i gatunku souls-like, ale w tej trudność nie wynika z typowo soulsowych trudności, a z braku kontroli nad postacią. Kiedy w Dark Soulsach naciskamy w lewo, postać idzie w lewo, jeśli naciskamy unik, postać wykonuje unik, tutaj tak nie jest. Postać nie współpracuje z graczem w praktycznie żadnym aspekcie. Najgorsze jest jednak to, że to nie jedyny problem tej produkcji.
Po stworzeniu postaci i wyruszeniu w "bój" od razu napotkałem błąd. Nie byłem w stanie podnieść zupełnie niczego, pomimo otwartego okna ekwipunku. Pochodnia i metalowy pręt leżały sobie wesoło na ziemi, a ja jedynie mogłem się patrzeć i próbować jakoś przesunąć wchodząc w nie postacią. Ten sam problem był z pierwszymi drzwiami. Nie byłem w stanie ich otworzyć. Myślałem, że gdzieś w pomieszczeniu był klucz, jednak po kilkunastu minutach poddałem się i sprawdziłem gameplay na YouTube i tam drzwi otwierały się całkowicie normalnie. Doszło do mnie, że jestem ofiarą błędu gry.
Jakie było moje zdziwienie, gdy stworzenie nowego zapisu nie rozwiązało żadnego problemu. Dopiero sprawdzenie plików przez Steam pozwoliła mi owe drzwi otworzyć. Jednak nadal nie rozwiązało to problemu z podnoszeniem przedmiotów. Co się z tym idzie, szedłem ciemnymi korytarzami, bez broni i jedynie kopiąc przed sobą pochodnie.
Ten problem rozwiązała ponowna instalacja całej gry i zmiana rozdzielczości monitora. Jakim cudem to zadziałało? Nie mam pojęcia.
Szybko okazało się jednak, że gra posiada masę innych błędów. Na przykład: kamera nie mogła się do końca obracać. Tak jakby coś stało obok niej i blokowało fizyczny obiekt.
Zmęczony próbami "grania" po prawie 6 godzinach walki — odpuściłem. Nie jestem w stanie grać w grę, w której jest tyle błędów. Sprawdzę ją jeszcze raz po premierze, ale jestem nią straszliwie rozczarowany.
Na plus mogę na pewno wymienić oprawę wizualną. Ciemny, mroczny, ponury i surowy klimat, który od początku zwiastuje ciężką przeprawę, w której nie raz i nie dwa stracimy nadzieję jako gracz, bo i świat gry tej nadziei się pozbawiony. Pod względem audio, mimo że nie było mi dane usłyszeć tego aspektu zbyt wiele, także zdaje się trzymać poziom. Nawet jeśli gra jest na prawdę poniżej oczekiwań, to audio z gry chętnie zakupie.
Gra jest na wczesnym dostępie od 2015 i wygląda na kolejny z tych tytułów które kończą się na wczesnym dostępie.