Najciekawsze materiały do: Train Fever
Wieści ze świata (Teenage Mutant Ninja Turtles: Danger of the Ooze, Warhammer 40,000: Dawn of War II, Way of the Samurai 4) 5/9/14
wiadomość5 września 2014
Dziś piszemy m.in. o ujawnieniu platformówki Teenage Mutant Ninja Turtles: Danger of the Ooze, zmianach w multiplayerze Warhammer 40,000: Dawn of War II oraz zapowiedzi Way of the Samurai 4 na PC. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Pociąg do gier, czyli sentymentalna podróż po grach kolejowych
artykuł28 stycznia 2018
Kolejowe gry to ten rodzaj rozgrywki, który powstał w wyniku ogromnej miłości do kolei. Postanowiliśmy przypomnieć najlepsze gry z pociągami, ale również te, o których zwyczajnie warto pamiętać. Przed Wami kawał niesamowitej historii kolei w świecie gier.
Wygląda naprawdę dobrze :) Graficznie prezentuje się bardzo dobrze i gameplay też zrobił na mnie pozytywne wrażenie. Pozostaje czekać do września i sprawdzić co z tego wyszło.
hmmm ciężko będzie przebić Transport Tycoon- zwłaszcza tego na sterydach (OTTD) z masą nowych towarów, pojazdów i gigantycznych map... No ale dam tej grze szansę. Chociaż nie popadam w euforie bo już kiedyś się troszkę przejechałem na Transport Giant - który też miał być następcą TTD.
btw szkoda że nie będzie statków i samolotów :P
tak jeszcze sobie myślę i się zastanawiam... fajnie jak by były różne rodzaje torowisk i dróg (różne limity prędkości), różne rodzaje mostów ( póki co na gameplayach widzę że stawiają się same - automatycznie). No i mam nadzieję że zakręty i wzniesienia będą miały jakiś wpływ na prędkość pociągu :)
Oby mapy były ogromne, żeby było co budować :P kurde jestem chyba zbyt wymagający....
A tam wymagający, chcesz godnego następcę Trains & Trucks Tycoon. Twórcy nie mogą się bronić tekstami że komputery jeszcze tego nie mogą zrobić. Gry z czasem mają się robić lepsze od poprzednich.
@ Cziczaki
Przyznam, że w Trains & Trucks Tycoon nawet nie grałem, ale za to mam setki godzin spędzone w Transport Tycoon Deluxe i późniejszym Open TTD. Miałem nadzieje że godnym następcą będzie Transport Giant, ale chyba spodziewałem się zbyt wiele... Niby maszyn było dużo, ale takie rzeczy jak pociągi przenikające przez siebie mnie denerwowały. Fajne były ulepszenia stacji, żurawie itp które przyspieszały załadunek/rozładunek, ale znów sama budowa torowisk była dziwna (teoretycznie wszystkie sieci musiały być połączone) utrudniało to grę na dwóch frontach. Bolał też brak pochyłości terenu i jakiegoś sensownego zużycia pojazdów. No cóż - tu liczę na naprawdę wiele :D pozdrawiam!
Jak na razie nie podobają mi się dwie rzeczy: system kładzenia dróg i brak wyboru przewożonego towaru. Gdy pociąg przyjedzie to bierze wszystko co się da jeśli ma taką możliwość.
Ale już można oficjalnie stwierdzić, że ottd to nie przebije niestety:/
rakim89 -.- Nie musisz mieć wszystkich stacji połączonych ze sobą w Transport Giant, przytrzymaj spację i budujesz drugą gdzie chcesz.
@ Kajdorf Jak robisz linie to mozesz ustawic do przystanku czy chcesz zeby pojazd zostal naladowany do pelna czy to pelna jednego rodzaju towaru albo czy nie czekac wogole na pelne zaladowanie.
piotppg - tak, ale nie ma wyboru co ma brać konkretnie, poza zmianą wagonów. Nie ma opcji zablokowania transportu danego surowca. Opiszę sytuacje na przykładzie pociągu z drewnem.
1. są tylko 3 opcje "load":
- full load (any) - jeden do pełna
- full load (all) - wszystko jak leci
- load if available - bierz ile chcesz
To za mało, jedynie można kombinować wagonami. Stacje kolejowe mają opcje: group i ungrop, ale co to daje to nie rozgryzłem jeszcze. W momencie gdy wypadnie nam na dłuższą chwilę pociąg produkcja zaczyna maleć i nic nie przybywa na stacji, więc długie trasy wątpię żeby się sprawdziły. Nawet nie wiem czy mają sens, bo nie wiadomo co ile kosztuje. Jeśli ceny są standardowe to liczy się tylko szybki i bliski transport. Ale to zaraz przetestuje i wybuduje coś daleko. ;)
2. brak opcji rozbudowy stacji o dodatkowe tory, czy jej wydłużenie. Takie coś to mogło przejść w starszych grach, ale obecnie? Tak samo jak brakuje mi podglądu do zasięgu stacji, nie wiem co w jakiej odległości stawiać, wszystko trzeba samemu się uczyć. Dlatego nawet nie doszedłem do 1900 roku.
3. nie można zrobić kolizji na torach, gdyż drugi pociąg automatycznie widzi pierwszy i nawet nie wyjedzie ze stacji. :P
4. denerwuje mnie system kładzenia torów. Gra preferuje jedną wysokość, więc automat szuka najbardziej płaski teren w przypadku większych odległości co powoduje głupie wydłużenie trasy albo kombinuje na krótszych i robi pełno dolin, co potem jest dużym utrudnieniem w przypadku próby połączenia z inna trasą. Automat samoczynnie robi tunele i nie znalazłem opcji ich wyłączenia. Więc jak dla mnie nie ma sensu granie na terenach pagórkowatych czy górskich, bo to tylko walka z systemem gry.
5. system komunikacji miejskiej jest wzorowany na Cities in Motion. Tutaj chociaż grę posiadam, to nie grałem zbyt dużo.
Ogólnie jestem rozczarowany grą. Jest mało intuicyjna, bardzo uboga pod względem dostarczania informacji graczowi co jak działa na jakiej zasadzie. Żeby coś się nauczyć trzeba non stop kombinować i potem zaczynać grę od nowa.
To jest przykład jak system buduje tory. Żółta i czerwona trasa to moja. Na dole jest pokazane którędy system chciał prowadzić torowisko. Z czerwoną to sporo się namęczyłem zanim powstała, gdyż ciągle były problemy z wysokością, dalsza stacja jest wyżej i trzeba było sporo kombinować aby je połączyć. Aby to zrobić musiałem zaciągnąć pożyczkę bo kilka razy miałem złe podpowiedzi, w końcu zacząłem robić krótkimi segmentami , max 100tys wydatku na budowę. Gdy zaczynałem od prawej strony to ciągle miałem propozycje mostów albo tuneli, tunelu i tak nie udało mi się ominąć. Przy okazji wiem już jak zlikwidować automatyczne tunele/mosty. Więc zastanawiam się po co jest ta mapa wysokościowa.
Co z tego wszystkiego wynikło: jest różnica w cenach między dalszymi stacjami, krótka to 89 tys, długa to 309tys przy 12 sztukach drewna. Czy się opłaciło to bym nie powiedział bo spore koszty transportu na długiej trasie wyszły. Ale wynikł inny problem. Postawiłem stacje z dwoma torami, zrobiłem dwie trasy. Tartak i dworzec widział tylko jedną trasę, drugi pociąg ładował się tylko wtedy gdy stał ten z krótszej pomimo uzbieranego drewna na dworcu, gdyż dworzec odkłada towar na konkretną trasę a nie do wspólnej puli. Gdy pociąg jest aktywny to jednak towar się odkłada. Produkcja wzrosła do 31 na dwóch pociągach, ale gdy drugi odjechał to momentalnie zaczęła spadać. Dworzec zaczął widzieć druga trasę dopiero po tym jak sprzedałem towar z pociągu nr.2. Samo uruchomienie takiego systemu na dwie linie zajęło mi 7 lat.
Więc: nie, podziękował. Wole jednak wrócić do TTD albo nawet samego Transport Giant-a.
Gra podobna pod względem graficznym do SimCity 4. Prezentuje się raczej kiepsko i jest słabo zoptymalizowana. Menu raczej proste jak i sama budowa. Grałem tylko w tutorial i nie zrobiła na mnie wrażenia.
[link] Akcja steam zapraszam :D
Troche się pospieszyli z wypuszczeniem tej gry po 6h grania czuje sie jak we wczesnej becie wiele wiele wiele błędów które bardzo irytują i utrudniają a wręcz uniemożliwiaja granie. Dla przykładu buduje linie kolejowa, perony na 5 torów wykorzystuje 2 tory i nimi puszczam nitke łącząc inne stacje, wszystko jest ok do chwili gdy chce wykorzystać kolejne 2 tory, tego samego peronu obok których już działa trasa po dodaniu kolejnej linni na kolejnych 2 torach stara linnia nagle zaczyna wykorzystywać tylko jeden tor i pociągi stają dęba, koniec zabawy ani nie można ich usunąć ani skasować torów i stacji, usunięcie linni nic nie daje jedynie wczytanie zapisu. Kolejny 5 stacji wykorzystujących 2 tory obieg zamknięty na 1 i ostatniej stacji połączone tory 9 pociągów kuruje bez problemu dodanie 10 powoduje zablokowanie sie wszystkich, stoją na stacjach i czekają aż z jakiejś stacji odjedzie pociąg a nie odjedzie bo na wszystkich jest jeden i koniec zabawy skasowanie lub edytowanie torów jest nie możliwe bo na stacjach stoją pociąg a do zajezdni nie chcą zjechać. Jeśli ktoś nie wie to w tej grze na odcinku między stacjami może poruszać sie tylko jeden pociąg w danym kierunku gdy dojedzie do stacji i z niej odjedzie z poprzedniej nie ważne jak jest daleko jest nawet na 2 końcu mapy dopiero rusza kolejny. Następny otoczenie miasta najszerszą droga (chciałem zrobić obwodnice i puścić nią tramwaje) powoduje zatrzymanie sie rozbudowy miasta ani nowe budynki ani drogi już nie powstają. Sporo błędów mógłbym jeszcze wymienić. Gra powinna trafić do licze na glicze albo gry z kosza :) Nie polecam.
Gra ogólnie jest fajne nawet niezła grafika tylko mam takie pytanie wie ktoś od czego konkretnie zależy rozbudowa miasta
Miałem nadzieję że w końcu znajdę grę, która mi zastąpi Railroad Tycoon 3 z 2003 roku... Niestety gra z 2014 roku jest po prostu gorsza. Każdy kto grał w RT3 i w to powinien się zgodzić.
Cóż, ta gra nie powinna była powstać. Długo marzyłem o takiej grze a kiedy już dostałem ją w swoje łapki... Nie sprawia żadnej przyjemności. Z grą trzeba walczyć na każdym kroku, a to co powinno stanowić clue zabawy czyli układanie tras... Naprawdę trzeba się namęczyć żeby połączyć dwa miasta. Prawie zawsze są różnego rodzaju problemy z wysokością które ciężko satysfakcjonująco obejść. Zamiast tak jak w serii Cities in Motion skupić się na zaplanowaniu jak najciekawszych i najkorzystniejszych tras które następnie budujemy z palcem w nosie tutaj budujemy takie trasy jakie sa wykonalne przy okazji tracąc sporo kasy na nieudane próby... Albo bawiąc się w stylu: a)"zapis gry", b) próba budowy trasy c)"wczytanie gry" sprzed próby budowy trasy d) kolejna próba budowy trasy...
Grafika jest fajna i jak dla mnie satysfakcjonująca - i niestety na tym kończy się to co dobre :(. Nie będę tutaj wspominał o trudnościach z budową tras - ale cały gaming jest do bani - gdyż nie daje żadnej satysfakcji z gry.
Nie wiem jak Wy, ale ja w tej grze gram tak (bo niestety tak jest najlepiej aby zdobyć dużą kasę): ustawiam jednotorową trasę kolejową pomiędzy dwoma miastami i puszczam 1 pociąg. W miastach ustawiam komunikację miejską łączącą stację z całym miastem (na ogół dwie linie wystarczają, czasami może być więcej - zależy od miasta). Zero rozbudowy linii kolejowych bo to nie dość, że nie przynoszące godnego dochodu - to jeszcze w wielu przypadkach nadzwyczaj trudne. Po prostu łączę znów linią kolejową kolejne dwa miasta i tworzę komunikację miejską. W mniejszych miastach, lub odległych robię samą komunikację wewnętrzną. Mam teraz od kupy szmalu, ale czas w grze zapycha tak szybko, że nie sposób jej wydać (lubię obserwować jak wszystko funkcjonuje - aby tu i tam podrasować). Niestety nie o takim stylu gry marzyłem. Lipa
Czy ktoś się pomylił ? Czemu jest napisane że gra wyszła z polskimi napisami, a takowej nie można znaleźć ? Wszystko po angielsku, nie ma nawet spolszczenia na uczciwych stronach czy torrentach, wszędzie proszą o nr. tel. chyba i pogrzało jak im podam...
Witam.
Mam taki problem z gra Train Fever ponieważ nie widzę menu budowy i nic nie mogę zrobić. Cała gra się zacina i wolno chodzi. Pomóżcie mi.
1. Gra jest po polsku- no oczywiście ze Steam nie z żadnej zatoki- tam jest tylko angielska wersja ;)
2. Gra działa płynnie (wersja steam- z torrentów jest lipa więc jak kto takiej używa niech nie żali się że to nie działa tamto laguje), dodawane są pacze optymalizujące użycie zasobów- jak ktoś jest fanem tyconów to 30-40zł za kod do gry na steam nie będzie mu żal, a aktualizacje dostanie od razu bez czekania na lekarstwa.
Mam taki problem, bo jak pociąg dojeżdża na ostatnią stację to stoi na stacji z napisem "brak ścieżki" chociaż za stacją jest zajednia, ktoś pomoże? (5446 build)
Stworzyłem przystanki, stacje, ustanowiłem linie, kupiłem pojazdy i pociąg - ale nadal nikt i nic nie porusza się po mieście. Co robić?
Jeśli masz zacięcie na gry logistyczne odpuść sobie ten tytuł i przejdź od razu do tytułu Transport Fever. Ta sama seria, bardziej rozbudowana, polepszony UI.
Szykowałem sie z zamiarem kupna tej gry , ale duzo jest opini negatywnych. Powstrzymam sie od tego zamiaru; przynajmniej narazie.