Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: Total War: Rome II - Hannibal u bram

Total War: Rome II – Hannibal u bram debiutuje w dystrybucji cyfrowej
Total War: Rome II – Hannibal u bram debiutuje w dystrybucji cyfrowej

wiadomość27 marca 2014

Dziś ma miejsce premiera drugiego dodatku do gry strategicznej Total War: Rome II – Hannibal u bram. Rozszerzenie, pozwalające wziąć udział w drugiej wojnie punickiej, jest dostępne w dystrybucji cyfrowej w polskiej wersji językowej, a jego sugerowana cena wynosi 14,99 euro (ok. 63 zł). Ponadto podstawowa wersja gry otrzymała niedawno sporą aktualizację o nazwie Season and Wonders.

Total War: Rome II – Hannibal u bram drugim dodatkiem do strategii totalnej Creative Assembly
Total War: Rome II – Hannibal u bram drugim dodatkiem do strategii totalnej Creative Assembly

wiadomość14 marca 2014

Total War: Rome II – Hannibal u bram, drugi duży dodatek do uznanej gry strategicznej studia Creative Assembly, zadebiutuje 27 marca 2014 roku. Fani mogą spodziewać się kolejnej kampanii, obejmującej okres drugiej wojny punickiej, oraz kilku nowinek w mechanice rozgrywki.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
18.03.2014 20:36
pawelisto
pawelisto
58
N7

Super walka z Kartaginą jest dla mnie najlepszą zabawą w podstawce grając z Rzymem.Troszkę mi to zajęło zanim namówiłem Ateny, żeby przyłączyły się do wojny z Kartaginą, ale w końcu udało mi się ich namówić i teraz władamy terenami Kartaginy i Nowej Kartaginy :)
Drugi dodatek jest obowiązkiem dla mnie :)

02.04.2014 09:16
odpowiedz
Naczelnyk
161
Witch Hunter

Polecam dodatek, głownie z następujących względów:

- Możliwość grania dowódcami znanymi z historii i odtwarzanie historycznego konfliktu na swój sposób.
- Mniejsza mapa i dużo mniejsza liczba frakcji - gra nie staje się uciążliwa w zaawansowanej fazie.
- Mniejsza ilość armii w relacji do rozmiaru mapy - każdy ruch musi być wcześniej zaplanowany, nie stać nas na niepotrzebne przerzucanie jednostek pomiędzy teatrami działań, bo podróż zajmuje dużo czasu. Popełnione w rozmieszczeniu błędy mszczą się i trudno je naprawić. Podobnie jest z agentami - specyfika mapy wydłuża czas powrotu rannych agentów wroga (chyba, że walczymy na jego ojczystej ziemi).
-Miesięczny cykl tur z prawdziwymi porami roku, dłuższymi niż jedna tura.

01.08.2014 14:18
Cyfrowy Baron
odpowiedz
Cyfrowy Baron
54
Centurion
6.0

Ten dodatek zasługuje na uwagę tylko z jednego powodu: znacząco poprawia płynność grafiki. Niestety jeśli chodzi o AI to jest ono równie beznadziejne jak w podstawie.

Po zainstalowaniu dodatku włączyłem sobie znów kampanię główną od początku, wybrałem Spartę i z wielkim zadowoleniem stwierdziłem, że gra chodzi płynnie. Wiele elementów gry zdawało się działać lepiej. Przede wszystkim działania przeciwników na mapie są bardziej przemyślane - przynajmniej na początku. Trafiła się mi niewielka bitwa. Oprócz Hoplitów miałem również jazdę konną (Jazda Obywatelska) wyszkoloną przez Herosa do 3 poziomu. Moje trzy oddziały jazdy konnej i dwa oddziały Hoplitów (3 poziom PD) przeciwko trzem oddziałom procarzy i dwóm oddziałom włóczników. Wysłałem więc jazdę przeciwko procarzom 1 na 1 oraz Hoplitów przeciwko włócznikom. Jakież było moje zdziwienie, gdy się okazało, że jazda nie daje rady procarzom. Przecież nawet najgorsza jazda powinna była sobie poradzić z chłopami bez zbroi miotającymi kamienie. Gdy Hoplici przegonili włóczników, wysłałem ich na pomoc jeździe, ale mimo to procarze twardo się trzymali i walczyli w szyku. Rozgoniłem ich po pewnym czasie, ale nie na długo, po chwili wrócili - cóż za morale.

Inna sprawa. Wróg ma jedno miasto a co tylko zabiję mu jakiegoś wysłannika - szpiega lub herosa - to w następnej turze bez problemu werbuje następnego. Do tego bez trudu wystawia armię równą mojej. Skąd bierze na to pieniądze dysponując tylko jednym miastem w prowincji? Ja po stracie armii muszę kilka tur odczekać, żeby zebrać pieniądze. Nie mogę za długo utrzymywać wielkiej armii bo pochłania zbyt dużo zasobów. Wróg jednak nie ma z tym problemu. Gdy mu zniszczyłem armię w następnej turze wystawił dwie dwa razy większe od mojej. Nie mógł zwerbować tylu żołnierzy w ciągu jednej tury więc musiał nająć najemników. Jak to możliwe, że dysponuje takimi nieograniczonymi zasobami?

Opracowanie jakiejś sensownej taktyki na polu walki wogóle się nie udaje. Ciężko połapać się w oddziałach, bo karty są mało czytelne, a oddziały wyglądają jak punkciki. We wcześniejszych wersjach TW wszystko było jakieś czytelniejsze. Planowanie taktyki chyba nie ma sensu z tego względu, że algorytmy gry zdają się traktować wszystkie odziały jako jeden typ, tylko z różnymi współczynnikami wytrzymałości i ataku. Przykład wyżej Jazda przeciwko procarzom. Jazda powinna w jednej chwili rozgromić procarzy.

Najgorsza część TW w jaką grałem. Rome 1 przy tym to prawdziwe arcydzieło.

09.09.2014 17:02
odpowiedz
zanonimizowany947190
62
Pretorianin

Witam. Ściągnąłem ze steam-a oba DLC - Cezar w Galii oraz Hannibal u bram i Cezar chodzi dobrze, ale w Hannibalu nie widzę nazw prowincji i osad na karcie prowincji. Nie widzę też nazw frakcji w widoku dyplomacji a jedynie ich godła. Poza tym gra chodzi normalnie i wszystko, łącznie z bitwami działa standardowo. Dodam, że jak wybiorę analogiczną frakcję w głównej kampanii, to tam już wszystko jest normalnie widoczne (np luzytanowie z płw. Iberyjskiego). Wie ktoś co za diabeł?

01.12.2014 16:00
Cyfrowy Baron
odpowiedz
Cyfrowy Baron
54
Centurion

Bo dodatek nie został spolszczony.

20.08.2020 08:57
odpowiedz
zanonimizowany947190
62
Pretorianin
10

Zabawne, że właściwie dodatek nie różni się niczym od podstawki, ale ocenę ma już znacznie niższą. Pamiętam, że rozwaliłem Rzym grając jako Kartagina i to była przednia zabawa

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze