Najciekawsze materiały do: Pył
Ten „polski Quake” rodem ze Śląska okazał się... Thiefem science fiction
wiadomość3 lutego 2024
Pył to kolejny, po grze Target, FPS znad Wisły, który miał na siebie nietypowy pomysł. Choć szybko przypięto tej produkcji łatkę „polskiego Quake’a”, w istocie bliżej jej było do serii Thief.
o?
DUST to nie jest polski wynalazek ... to jest planszowa super gra made in HK-) no chyba ze mowimy o czyms zupelnie innym nazwanym tak ponownie ... -)
EDIT:
a no tak - juz przeczytalem linka Twojego ... lol ... ciekawe czy tak mozna krasc tytuly -)) DUST to nazwa gry planszowej bedacej w sprzedazy od kilku lat ... nie mowiac o modelach artbookach koszulkach dodatkach figurkach modelach i calym tym rynku latwej kasy zarabianej przez Azjatow na bogatych amerykanach czy ob. panstw zachodnich europy ...
i zeby nie bylo ze szkopow czy amerykanow preferuje to jeszce Big Joseph po stronie sowieckiej -)
@ strelnikov
skończ pieprzyć :) Dust swoją a Pył swoją. Z tego co wiem to grsa nie była wydana za granicą. (pył).
Co do samej gry to cholernie miło ją wspominam.
Ta gra wyszła w czasie gdy były na rynku takie gry jak quake 2/1, turok itd. Grafika może nie była aż taka świetna maaaaasa bugów ALE...
Klimat klimat i jeszcze raz klimat.
Żeby chociaż w każdej "nowej" grze było choć 1/100 klimatu z pyłu to naprawde bym sie cieszył.
Co więcej ciekawego.
Wyobraźcie sobie Resident Evil jako strzelanke tyle że nie z zombiakami tylko z kolesiami.
Survival FPS to dobre skojarzenie. Tyle że nie RES4 czy 5 gdzie ammo walało się w każdym kącie tylko naprawde survival gdzie każda kula jest ważna.. Jak ważna ? Z tego co pamiętam na starcie dostawałeś 3 magazynki po ok 20-30 kul w jednym. Co więcej to były magazynki z prawdziwego zdarzenia czyli jak ci zostało z 10 kul w magazynku i wcosnołeś przeładuj to oczywiście reszte traciłeś.
Pierwsza giwera miała dwie funkcje 1, jako smg. 2 pseudo snajperka. Reszta jakoś nie zapadła mi w pamięć z powodu powyższego. Cholernie mało ammo powodowało że jakąś inną pukawke zostawiało się na specjalne okazje a i z podstawową pukawką raczej nigdy nie zdarzyło mi się żebym przekroczył 2-5 magazynków.
Poziom trudności to kolejna rzecz. Pamiętacie Quake 1 czy dwa ? Buła zmasłem.
Może przedstawie pierwsze podejście ;) jakie miałem.
Zaczełem gre 3 magazynki , ide sobie a tu koleś wyskakuje z rurką no to spray na niego z smg koleś po wyładowaym magazynku padł jak pies pluto.
Ide dalej a tu jakiś popieprzony koleś z większą rurką dość gruby. myśle sobie co tam....
Po chwili ziomiek padł a ja zostałem z połową ostatniego magazynka. Wdrapałem sie na jakas rabinke znalazłem 1 magazynek ... Ide dalej posiłkując się trybem snajperki udało mi się ściągnąć 3 kolesi ledwie kończąc ten magazynek co miałem. po chwili dotarłem do drzwi przycisk otwierają się jakieś ostrzerzenie a co tam ostrzezenie wparowuje i... gine.
Działko obrotowe + 3 kolesi w pancerzach z wyrzutniami rakiet i do tego na jetpackach. Oczywiście mój sejw ostatni ładuje prze drzwiami. Ok remament jest taki jede magazynek = koło 30 naboi i nawet jednego tym nie ubije a jak zabawie się w snajpera o to zwróce uwage na siebie i po mnie.
I tu wchodzi kolejny element. Skradanie. Tak zgadza się. I to w stylu Theifa. MAmy kołko w kolorze białym i schodząc do cienia robi się coraz ciemniejsze. I włala udaje mi się przejść obok bez jednego wystrzału.
I tak mniej wiecej wygląda cała gra. Pomieszczenia są naprawde klaustrofobiczne i dead space levele przy tym to hangary.
Wrogów jest zbyt duzo na ilość amunicji a gdy dojdiesz do bardziej zaawansowanych budowli klaustrofobia ustępuje high techowi tyle że ty nadal masz 2-3 magazynki a wrogów jeszcze więcej + opancerzeni i uzbrojeni po zęby.
Tak jak wspominałem na początku Survival FPS/Sradanka pełną gębą i to jeszcze dobra. TZ jeśli potrafisz przetrawić starą grafikę , kupe bugów (ja np pierwszy raz grałem ebez dźwięku.. i mega poziom trudności *jak na dzisiejsze czasy)
@Perkel
ty to z pamięci cytujesz czy udało ci się też odpalić grę na nowszych systemach?
Bo gra to taka hybryda gry DOSowej i na Windowsa więc zabawa w konfigurację to ładnych parę godzin.
Niestety mi przy tych gościach z pancerzami wywala do pulpitu :<
A gra zacna ale nazywać ją polskim Quake'iem czy Unrealem? chyba wtedy jeszcze Thief nie wyszedł :]
Swoją droga historia Optimus Nexus jest równie zawiła co tragiczna.
coś drgnęło w temacie PYŁ'u! Na FB pojawił się fanpage gry http://www.facebook.com/groups/381786535242164/
ujawnili się jego autorzy... pojawia się słowo klucz "reaktywacja"
a tymczasem, nasi rosyjscy bracia... udało im się dokonać rzeczy niemożliwej - stworzyli plik konfiguracyjny pozwalający odpalić to dzięki bibliotekom DOS Box praktycznie na wszystkich współczesnych maszynach! Można zagrać w PYŁ i poczuć jego klimat i legendarny stopień trudności, przy którym, rzeczywiście, dzisiejesze gry są raczej dla niepełnosprawnych umysłowo
tutaj link do tych bibliotek - konfiguracja praktycznie dziecinnie prosta - tylko rozpakować :)
http://rusfolder.ru/33782664
http://www.old-games.ru/game/download/get.php?fileid=8300
Tu aktualnie znajduje się obraz gry z gotowym DOSbox'em ;]
Pył... Klasyk. Po przejściu pierwszych drzwi... zamknij je. Dobrze radzę... i oszczędzaj kule. To nie UT. To bardziej R6. Tyle, że w klimatach Science Fiction.
Próbowałem tego builda powyżej kilka razy i tak... nie wywala się już ale komfortowa gra możliwa była dopiero na dobrym i7 w trybie Turbo. Po tylu latach wymaga superkomputera do emulacji, heh.
https://www.youtube.com/watch?v=eepyChZSFgc
No proszę, komuś udało się zrobić walkthrough z gry! Winszuję.
W jaki sposób zapisywać grę w tej wersji od Rosjan z wbudowanym DosBoxem?
Zainstalowałem na win7 ale nie chce odpalić - komunikat o niezgodności systemu operacyjnego. Wie ktoś jak grę uruchomić na nowych windowsach?
Bo to hybryda gry DOSowej i Windowsowej z czasów Windowsa98, więc nie dziwota że nie odpala na nowych systemach.
Konfiguracja gry to koszmar więc najlepiej poszukaj gotowego builda z old games, ten co waży 250MB. Odpalasz i grasz.
Właśnie ukończyłem po raz pierwszy. Grę zakupiłem w postaci oryginału dodanego do czasopisma ponad 20 lat temu. Wtedy była dla mnie za trudna i nie ukończyłem nawet pierwszego poziomu. Obecnie jest dosyć dobra wideo solucja.
Sama eliminacja przeciwników jest trudna ale do opanowania. Pamiętajcie że trzeba strzelać w głowę. Nie używamy ognia ciągłego. Używamy tylko i wyłącznie ognia pojedynczego czy używany przybliżenia lub nie.
Absurdalny poziom trudności zagadek może sprawiać kłopot. Tylko w tej grze spotkałem się z sytuacją że po przejściu poziomu i rozpoczęciu następnego odkrywamy że droga jest zablokowana. W tym wypadku trzeba się wrócić do poprzedniego poziomu i tam już są otwarte dodatkowe drzwi.
Wyłączenie banków pamięci to jedna z najbardziej koszmarnych zagadek do rozwiązania. Bez wideo solucji jest ekstremalnie ciężko.
Aby zniszczyć minę która blokuje przejście do dalszego hangaru należy użyć detonatora. Detonator jest mały więc trzeba kucnąć i nacisnąć klawisz akcji :-) od tego momentu zacząłem używać wideo solucji a to jest już poziom 2.
Ostatni poziom na Walkirii bardzo ciekawy. Ogólnie gra dużo traci ponieważ zaczynamy na mało ciekawym "złomowisku". Późniejsze poziomy są zdecydowanie lepsze.
szkoda ze onet/cdp nie chlastnal do tej pory rimejka