witam
czy ktoś wie czy takim sprzętem:
http://allegro.pl/rejestrator-cyfrowy-zoom-h4n-nowy-gwarancja-nowy-i4742742731.html
lub takim:
http://allegro.pl/profesjonalny-rejestrator-tascam-dr40-mp3-wav-sdhc-i4736597288.html
uda mi się nagrać dźwięki tła, czyli na przykład las w nocy
Ten zoom jest jednym z najlepszych rejestratorów na rynku. Nie bawiłem się w nagrywanie lasu więc czy dasz radę to nie wiem ale pewnie tak. Kwestia ustawienia czułości mikrofonów. Potem na kompie pewnie będzie trzeba pobawić się z tym dźwiękiem aby miało to ręce i nogi.
Ja używam połączenie Olympusa LS-3 z mikrofonem Rode Stereo Video Mic i efekt jest rewelacyjny. Oczywiście kwestia ustawienia sprzętu w zależności od siły dźwięku aby nie wystąpiły przestery. Na potrzeby nagrań imprez okolicznościowym w sam raz a i pewnie las bym nagrał :)
http://allegro.pl/olympus-ls-3-rejestrator-cyfrowy-sd16gb-menu-pl-i4751671608.html
http://allegro.pl/rode-stereo-video-mic-pro-mikrofon-do-kamery-i4673005299.html
Cóż.
Prawda jest taka, że żeby naprawdę profesjonalnie nagrać tło, potrzebowałbyś nie jednego rejestratora, ale też porządnych mikrofonów i nagrywać każdą z warstw osobno (czyli jakieś ptactwo osobno, szelest liści osobno, świeszczyki w trawie, itd.), odpowiednio je zmasterować i wtedy.
Czyli nie tak, że idziesz, stawiasz na środku lasu rekorder i volia.
Co nie zmienia faktu, że w tym przedziale cenowym h4n jest ok :)
Ja bym do rekordera (który jest jak najbardziej spoko) dorzucił jakiegoś majka dookólnego http://www.djshop.pl/k7,mikrofony/g0,wszystkie/sg95,dookolne/p0,wszystkie#
I bez przesady z nagrywaniem warstw, nie dajmy się zwariować ;)
Termin "dookólny" opisuje taki typ mikrofonu, który przenosi dźwięk równo ze wszystkich kierunków. Mikrofony dookólne, czyli inaczej omni mają bardzo dobrą wrażliwość na basy, bez eksponowania sztucznie niskiej częstotliwości (boost), wywoływanej przez "efekt zbliżenia" w typowych mikrofonach kardioidalnych. Naprawdę dobre dookólne mikrofony pojemnościowe są niezastąpione przy zbieraniu czegoś, co można nazwać "otwartą przestrzenią", "oddechem", co sprawia, że są one pierwszorzędnym wyborem przy dokładnych odtworzeniach instrumentów akustycznych w pomieszczeniach o dobrej akustyce, np. orkiestra symfoniczna, chóry, fortepian czy kwartety smyczkowe w salach koncertowych. Bez obawy o nadmierne eksponowanie basów, wywołanych "efektem zbliżenia" w mikrofonach kierunkowych, można również użyć mikrofonów omni przy nagraniach z bliska instrumentów lub wokalistów. Niektóre mikrofony najwyżej jakości korzystają z dookólnej charakterystyki pojemnościowej, np. mikrofony Schoeps, DPA (B&K) oraz Earthworks. Dynamiczne mikrofony omni stosuje się powszechnie w telewizji i dziennikarstwie radiowym (znanym jako Elektroniczne Gromadzenie Informacji, ang. Electronic News Gathering, ENG), gdzie trzeba zebrać dźwięk z otoczenia wokół głosu reportera.
Podstawowe pytanie do czego mu to jest potrzebne ! Jak na jakieś "jasełka" to oczywistą oczywistością jest że nie będzie nagrywał wszystkiego na oddzielnych ścieżkach żeby potem to kleić w całość.
czyli poluję na h4n, maviozo
Kanon, temat bardzo szeroki i rozkład cen jeszcze szerszy ... wydając te 1000 zł na rekorder ile muszę wydać na mikrofon?
Falcao_82 - mu jest potrzebne do słuchania i udostępniania tego co się dzieje w nocy w lesie
Tigre, jak już sam zauważyłeś szeroki horyzont cenowy. Z mikrofonami jak z aparatami fotograficznymi, żeby było pro, trzeba wyrzygać kilka patysi. Jeśli chodzi o zabawę z rekorderem, dobrze jest podpiąć każdy mikrofon jaki się znajdzie w obejściu i sprawdzić efekt, w terenie, we wnętrzu. Eksperymetować, mikrofon kontaktowy przypięty do metalowego płotu, zostawia Jean M Jarre daleko w tyle ;D Co do Twoich zapotrzebowań całkiem nadaje się ten model ----> Shure VP64A