Wydajnosc konsol a wydajnosc PC

Forum Technologiczne
Odpowiedz
14.10.2013 09:25
1
odpowiedz
zanonimizowany858571
9
Generał

Wydajnosc konsol a wydajnosc PC

Slyszalem o zamknietej architekturze itd ale dalej nie miesci mi sie to w glowie. Obecna generacja konsol ma 256 mb RAMu i bebechy sprzed ilu? 6 lat? A da sie stworzyc na nie takie gry jak GTA V czy Beyond two souls. Czyli skoro teraz jest to mozliwe tzn, ze 6 lat tez teoretycznie dalo sie stworzyc gry na takim poziomie graficznym na konsolach. Kiedy na kompie o podobnej specyfikacji dajmy na to Gothic 2 by szarpał. I gry takie jak GTA V na pc pewnie beda mialy wymagania na poziomie jakiegos i5, 4gb RAMu i gf gtx 4xx na low detalach. Tzn, ze za 5 lat gry na ps4 tez dostana taki przeskok graficzny? Dlaczego juz teraz nie tworzyc takich gier jak za pare lat na konsole( zakladam ze jest to mozliwe)

14.10.2013 09:27
2
odpowiedz
zanonimizowany858626
26
Senator

na konsolach obraz szarpie, gry są ograniczone w porownaniu do PCtów i ogólnie zaraz znów się zacznie konsola vs PC i tyle z tego będzie...

14.10.2013 09:38
Tal_Rascha
3
odpowiedz
Tal_Rascha
221
Valhalla calling me

Premium VIP

Zamknieta architektura konsol sprawia, ze latwiej sie optymalizuje gre, tworzy sie ja pod jedna konkretna specyfikacje. Trzeba tez pamietac, ze rozdzielczosc i ilosc detali jest nizsza na kosnolach w porowaniu z PC.

14.10.2013 10:45
4
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

Trzeba tez pamietac, ze rozdzielczosc i ilosc detali jest nizsza na kosnolach w porowaniu z PC.
"Cóż może zmienić naturę czlowieka?"

W porównaniu z PC tak, ale trzeba pamiętać że jest szereg exclusivów działających np. na PS3 w FHD jednak są one w zdecydowanej mniejszości do reszty gier.

14.10.2013 11:11
5
odpowiedz
DUNCAN_83
172
Generał

Kwestia rozwoju graficznego w ciagu zycia konsoli jest w duzej mierze osiagana sztucznie - kompromisami i wycinaniem elementow. Oczywiscie lepsze poznanie sprzetu i dopracowanie kodu, czy nowe sztuczki graficzne duzo daja ale najczesciej po prostu sie tnie. Jak klocek i ps3 wychodzily to modele mialy pierdyliard polygonow, wiele elementow bylo liczonych w czasie rzeczywistym, filtrowanie i rozdzialka byly wysokie itd, itp. Pod koniec zywota rozdzialka sie zmniejszyla (Alan Wake z nieostrym obrazem bo dynamiczne cienie trzeba bylo dac), zmiejsza sie zapotrzebowanie na moc odejmujac to i owo oraz obnizajac jakosc - a to symulacje zastapimy sztywna animacja, lokacje troche mniejsze, w przerywnikach podmienimy modele na lepsze, tekstury gorszej jakosci ale za to o jednolitym i kontrastowym kolorze i troche polysku dla zamaskowania (np. ME3). Mozna zmniejszyc lokacje, zmienic oswietlenie na mniej wymagajace, duzo rzeczy wczesniej przygotowac co wymaga olbrzymiego nakladu pracy ale jest oszczedne w obliczeniach. I tak az uzyskamy jako taka plynnosc, a wrazenie lepszej grafiki pozostaje.

Wystarczy zobaczyc GTA IV - konsole juz dostawaly zadyszki, a tekstury byly narzygane, widocznosc znikoma i samochodow mniej. Przy takich samych ustawieniach (ktore z bliska na monitorze naprawde wygladaja jak guano) okazuje sie ze mozna miec kompa dziadka i to dziala.

Forum Forum Technologiczne
Odpowiedz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl