http://store.steampowered.com/livingroom/
spoiler start
Half-Life 3
spoiler stop
Zapowiada się ciekawy tydzień.
spoiler start
Ricochet 2
spoiler stop
spoiler start
Riccochet 3?
spoiler stop
spoiler start
(Azerath szybko, choć dosyć nieśmiało informuje golowiczów o nowościach od valve. Ten sympatyczny skądinąd krajan Fryderyka Chopina ma nadzieję że nowe gry będą ciekawe. To nie będzie spokojny tydzień na GOLu, oj nie. )
spoiler stop
spoiler start
Left For Dead 3
Portal 3
Team Fortress 3
spoiler stop
To, że Left4Dead 3 będzie PRZED Half-Life 3 jest oczywiste.
Left4Dead 2 to pierwsza gra na silniku Source 2. Przeportowali ją aby sprawdzić silnik, a zarazem mają już podstawę pod kolejną część. Podpicują i L4D3 gotowe. Tymczasem od HL3 ludzie spodziewają się arcydzieła (gra 9/10 byłaby wielkim rozczarowaniem), więc Valve pewnie tego projektu boi się jak ognia.
spoiler start
Cs 2.0
spoiler stop
Na pewno jedna zapowiedź będzie dotyczyła SteamBoxa. W końcu ma to w jakiś sposób dotyczyć salonów graczy. Druga może dotyczyć czegoś związanego z OS'em konsoli, może zestaw narzędzi ułatwiających produkcję gier, coś jak XNA Game Studio dla X360, może kolejna wersja Source Engine. Trzecia zapowiedź może dotyczyć jakiejś gry, osobiście liczę na to, że będzie to HL3. Jeśli okaże się, że jedna zapowiedź to SteamBox, druga to jego kontroler, a trzecia to coś związanego z OS'em/jakieś narzędzia, to będę lekko zawiedziony.
W tym roku pracowaliśmy nad dalszym rozszerzaniem możliwości dla użytkowników, którzy chcą korzystać z platformy Steam przed telewizorem.
Więc nie spodziewał bym się HL3 choć sam bym chciał.
@Azerath
Steam box to nie będzie konsola. Całe ta inicjatywa Valve jest przeciwieństwem tego, co robią konsole. Valve chce:
- umożliwić grom PC otwartą alternatywę (a zarazem pozwolić Valve na uniezależnienie swojego biznesu od Microsoftu). Cały PC gaming jest teraz na łasce Microsoftu, a ten chce ostatnio z PC zrobić iPhone'a/konsolę (Windows 8 to tylko zalążek planów na przyszłość). Już w latach 90-tych mówiono o niebezpieczeństwie polegania całej branży na jednej firmie. Artykuł od kolesia którego sporo wycieków się sprawdziło: http://windowsitpro.com/windows-8/windows-desktop-death
- wyeliminować konsole - zbyteczny archaizm traktujący klientów jak ciemne masy - koncepcja konsoli (zamkniętego sprzętu z dyktaturą jeden firmy bez zmian na ponad 5 lat) jest przestarzała. Wymuszanie portowania gier, exclusiveów, dopasowywanie się do wymysłów producenta konsoli, stagnacja technologiczna na lata, osobne gry, osobny online, osobne listy znajomych itd. ; Ostatecznym dowodem na to, że otwartość PC jest przyszłością jest fakt, że oba next-gey to zmodyfikowane PC wykastrowane o możliwości i swobodę z PC (aby nadal udawały konsole). Cała ta otwarta konkurencja na PC pozwoliła na to by dzisiaj te technologia mogła być wykorzystana nawet w konsolach. Ta zdrowa konkurencja w GPU na PC kilkanaście lat temu (Voodoo 3dfx, nvidia riva TNT, Ati Rage - to były ekscytujące czasy) pozwoliła na cały ten technologiczny rozwój.
Teraz nadchodzi boom na VR - również dzięki otwartości PC, bez wstępu na konsole.
Kazioo - nie do końca masz rację.
Steam chce przenieść finansowy sukces konsol na swój rynek. Na wolności i prawach klienta im nie zależy. Chyba że będzie się to opłacać.
spoiler start
Suche Majtki na Dnie Morza 3 i 3/3...
spoiler stop
Nie chcę by powstał HL3, ze względu na dzisiejszą rozwydrzoną gimbaze która nie kupi tego tytułu z rozwiązaniami z 2003 roku, a jeśli mają HL3 przerobić pod dzisiejsze dzieciaki czyli dodać głos dla Gordona, autoregeneracje życia, otwarty świat itp. to niech jej lepiej wcale nie wydają. Bo 10/10 to na bank ona nie będzie.
@graf_0
Nie twierdzę, że Valve zależy na wolności klientów. Valve chce tej wolności przede wszystkim dla siebie, pod swój grunt. Valve wierzy, że otwarte platformy dają bezpieczeństwo rynkowi i takim firmom jak Valve (co w zasadzie jest oczywiste). Gdyby Windows od lat operował jak iOS, to Steam nigdy by nie powstał, a PC nigdy nie osiągnęłoby takiego poziomu rozwoju.
"Steam chce przenieść finansowy sukces konsol na swój rynek"
Możesz to tak nazywać, jeśli chcesz, ale tok myślenia Newella na pewno taki nie jest.
Ten człowiek gardzi konsolami i producentami konsol. Uważa, że zgubią się w tej generacji i nawet nie stanowią prawdziwej konkurencji.
Panicznie boi się Apple'a - zresztą tak jak Microsoft. Słusznie, bo Apple od lat szykuje TV, które odcięłoby konieczność posiadania jakiegokolwiek dodatkowego pudła. Skoro obsługę pada oficjalnie wprowadzili do iOS, a moc GPU przenośnych w następnym roku zacznie przekraczać ps3/x360 to możemy się spodziewać nawet grania w Call of Duty, Madden czy Fifa bez posiadania konsoli - to byłby potworny cios dla konkurencji.
Apple też maniakalnie próbuje nabyć w ostatnim czasie kontrakty na content telewizyjny.
Co zabawne, Newell chce dokładnie tego samego co Microsoft - unifikacji desktopu, TV i urządzeń przenośnych.
Różnica polega na tym, że Microsoft (przede wszystkim Ballmer) wierzy, że drogą do osiągnięcia tej unifikacji jest jedno UI dla całego sprzętu, kiedy Valve uważa, że nie tędy droga i od strony użytkowej należy skupić się na zaletach każdej z platform i unifikować systemy, struktury i w miarę możliwości architekturę - to co nie jest bezpośrednio widoczne dla użytkownika ale jest korzystne.
Valve boi się dwóch rzeczy: dominacji Appla i skopania PC przez Microsoft (który zapatrzył się w Apple'a i chce większej kontroli).
Trzy zapowiedzi - Half Life 3 confirmed!
Kazioo - nie wiem, jakim cudem "konsola" wkradła się do mojej wypowiedzi, ale nie miałem tego na myśli. Wiem, że SteamBox nie jest konsolą tylko komputerem z Linuxem (najprawdopodobniej) na pokładzie. A jeśli chodzi o konsole, to jestem ich fanem. Jestem ciemną, bardzo leniwą masą i chwalę sobie strasznie brak potrzeby bawienia się czymkolwiek poza samą grą. Lubię wygodę i jeśli jej ceną jest brak ostrzejszych tekstur, lepszych cieni itp., to jestem gotów tą cenę zapłacić. Na podobnej podstawie, gdybym miał kupić smartphone'a czy tablet, to wybrałbym produkt Apple ponad jakiekolwiek urządzenie chodzące na Androidzie. I to nie jest tylko moja opinia jako konsumenta, ale też większość twórców woli tworzyć pod zamkniętą platformę - konsolę czy iOS'a.
Ostatecznym dowodem na to, że otwartość PC jest przyszłością jest fakt, że oba next-gey to zmodyfikowane PC wykastrowane o możliwości i swobodę z PC (aby nadal udawały konsole).
Jeśli patrzymy z pozycji twórców gier na otwartość komputerów jako cechę, to niemalże wszystko, co ta otwartość oferuje, jest zawarte w tzw. "próbie minecrafta" - w skrócie chodzi o to, czy taki Minecraft mógłby zaistnieć na danej platformie, jak zaistniał na komputerach - i obie przyszłe konsole tą próbę zdają lub będą w stanie zdać jakiś czas po premierze.
Cała ta otwarta konkurencja na PC pozwoliła na to by dzisiaj te technologia mogła być wykorzystana nawet w konsolach.
Nie całkiem rozumiem, co masz na myśli. Jeśli dobrze rozumuję, to mowa o x86. Z tego co kojarzę, to Sony i Microsoft postawili na tą technologię z powodu jej niskiej ceny oraz dużego z nią doświadczenia. Gdzieniegdzie można przeczytać, że ta technologia jest przestarzała, i że wiele rzeczy można by zrobić lepiej.
Teraz nadchodzi boom na VR - również dzięki otwartości PC, bez wstępu na konsole.
Masz na myśli bez wstępu na konsole z wyjątkiem Sony, które zamierza zaprezentować swoje urządzenie współpracujące z PS4 i być może Microsoftu, który może zgarnąć Oculusa? :P
Nie mówię tutaj, że komputery to syf czy cokolwiek w ten deseń, uważam, że pecety powinny koegzystować obok urządzeń dedykowanych, których to jestem fanem i uważam obecnie za najsensowniejszy wybór. Zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądała za tydzień.
tok myślenia Newella na pewno taki nie jest.
Ten człowiek gardzi konsolami i producentami konsol
Jesteś pewien? może i gardzi, ale zafajdał majty jak zobaczył że Portal słabo się sprzedał i poleciał przepraszać że jednak wraca na łono konsol publicznie robiąc z siebie skończonego durnia na konferencji Sony na E3. Gejb to miękka pałka i jestem pewien że za pare zielonych zjadłby własne gówno.
Zacieramy raczki...
spoiler start
Counter Team Portal left4 Dota 3.
spoiler stop
[30] --> Fake, ale niezły. Warto jeszcze zerknąć na http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/1mu7a6/it_happened_xpost_from_rsteam/ i pamiętać, że jeśli coś wygląda na zbyt dobre, żeby było prawidziwe - to prawdopodobnie takie jest.
Cholernie bym chciał żeby to była zapowiedź Half-Life'a 3 ale najogólniej rzecz biorąc w jakimkolwiek stopniu w to po prostu nie wierzę. Dlatego bardzo realnie zakładam, że to najzwyczajniej w świecie będą pierwsze naprawdę konkretne informacje o Steam Boksie wraz z pokazaniem konkretnego interfejsu, specyfikacji i wyglądu samego sprzętu.
heh, durnota osiągnęła apogeum, kupujemy playstation osiem. Cały dom się złoży, w tym koty.
spoiler start
NFS Rivals zapowiedziany we wrześniu
spoiler stop
Oto pierwsza sensacja - Postal 2 ląduje na Steamie wraz z wielką aktualizacją (ostatnia była gdzieś tak 10 lat temu) oraz zintegrowanymi dodatkami.
Cieszmy się i radujmy.
Oj, się za 15 minut rozczarują czekający na HL3 :D
EA w końcu przejęło Valve. Teraz zostało tylko czekać na oficjalne oświadczenie.
Własne distro linuksa dostosowane do tv. (zapewne fork ubuntu)
http://store.steampowered.com/livingroom/SteamOS/
SteamOS, meh pewnie drugie jajo to będzie SteamBOX, oba jaja to platforma do grania od Valve.
Ciekawi mnie, jaki dokładnie będzie wzrost wydajności w grach odpalonych na maszynie z SteamOS w porównaniu do maszyn z Windowsem.
47 godzin do następnej zapowiedzi. SteamBox IMO.
jakoś sobie tego nie wyobrażam..
co to będzie, następna konsola? Drugi system na PC uruchamiany z poziomu biosa? To teraz, aby zagrać w grę trzeba będzie resetować kompa? Czy może dokupić pudełko, które tak czy siak będzie podłączone pod windowsa?
Stimos fajnie na papierze wygląda, u mnie jednak nie będzie nigdzie na niego miejsca. Wciąż dwie zapowiedzi, liczę że choć jedna dotyczy dystrybucji podstawowej czyli Windowsowego Steama.
Na gry bym nie liczył, co najwyżej szczytem marzeń nowy silnik i zapowiedź zapowiedzi...
NewGravedigger=> trochę cieprliwości, niedługo się wszyscy dowiemy.
Azerath-->Jaka wydajność, to cholerstwo będzie służyło do strumieniowania gier z PC za pomocą sieci domowej (coś co możesz sobie zorganizować samemu już teraz przy pomocy odpowiednich programów) tylko podane wygodnie dla użytkownika i obsługiwane przez PC typu Media Center.
Jeżeli Valve stworzyłoby system do grania i dobrze to rozegrało to w przyszłości Windows służyłby do korzystania domowego/pracy, a SteamOS do gier i to byłoby COŚ, a nie jakieś tam pierdu pierdu. Nazwa strony to "Livingroom" innymi słowy"ukonsolowienie" PC pod względem obsługi i nic więcej. Coś na co PC Master Race ma wyje**** :D
PS. Jak ktoś korzystał z ONLive to może mieć koncept, tylko ze tu korzystamy z własnego PC. kto wie może SteamOS również zaoferuje usługę typu ONlive z nasza biblioteką ze Steam, byłoby to ciekawe.
NewGravedigger - to będzie jakiś lekkie sprzętowo urządzenie, z gigabit ethernetem i wifi N/C.
A gry z komputera stacjonarnego będą w jakiś sposób wirtualizowane/streamowane/coś tam jeszcze robione.
Ale komputer stacjonarny ze steamem będzie musiał być włączony.
Coś jak CITRIX dla gier. Podoba mi się ten kierunek.
Czyli stawiam sobie w piwnicy, albo w innym pokoju KOMPUTER DOMOWY, na którym jest odpalony "server" steama, i każdy z domowników sobie włącza na co ma ochotę - a to FTL na tablecie, a to GTA V na dużym telewizorze, a to Half Life 3 na stanowisku komputerowym.
A maszynka w piwnicy to wszystko liczy i tylko streamuje/wirtualizuje na odpowiednich maszynach
Jak to po co?
Żeby więcej osób i intensywniej korzytało ze steama. Żeby steam zarabiał.
Teraz nie chce mi się kombinować podłączania komputera do telewizora, za dużo fatygi. Ale jak dadzą MAŁY, TANI sprzęcik który będzie sobie w salonie stał - to dlaczego by nie.
Wyobraź sobie jeszcze że do steama dorzucą zakładkę multimedia, gdzie będziesz mógł KUPIĆ film, ale wrzucić filmy które masz na dysku. Bez noszenia pendriveów, bez udostępniania katalogów dysków laptopowi podłączonemu do telewizora.
Prostota, użyteczność, ZYSKI.
Bądźcie tak mili i sobie dokładnie przeczytajcie CAŁOŚĆ.
Będą istniały dwie drogi na odpalenie gry na SteamOS - pierwsza to streaming właśnie z komputera z Windowsem lub Mac OS-em, a drugi to produkcje dostępne natywnie, w wersji pod ten właśnie system operacyjny, uruchamiane bezpośrednio NA SPRZĘCIE. Więc bardzo wątpię żeby to było lekkie sprzętowo urządzenie - bardziej obstawiałbym dwie wersje, jedna tylko i wyłącznie do streamingu, druga jako coś bliższego sprzętowo do konsoli, z bebechami zdolnymi udźwignąć wszelakie gry.
"Setki świetnych gier są już dostępne i działają na systemie SteamOS. Wkrótce pojawią się informacje odnośnie największych i najpopularniejszych tytułów dostępnych bezpośrednio dla systemu SteamOS w roku 2014. Możliwy jest także dostęp do katalogu ponad 3000 gier oraz aplikacji za pomocą strumieniowania w domu."
Czy umiejętność czytania ze zrozumieniem powoli zanika, następnym razem mają wam to przedstawić za pomocą infografiki? :P
Setki świetnych gier są już dostępne i działają na systemie SteamOS.
To będą te małe/lekkie gry, które nie wymagają zaawansowanego sprzętu.
Większości gier AAA tak nie odpalisz, przeszkodą będzie Direct X.
"Wkrótce pojawią się informacje odnośnie największych i najpopularniejszych tytułów dostępnych bezpośrednio dla systemu SteamOS w roku 2014"
Widzę, że każdy widzi to co chce. Poza tym Valve zapowiadało już przy okazji Steam na Linuksa, że będą prowadzić rozmowy z twórcami i starać się aby każda gra w sklepie była dostępna na obydwa systemy operacyjne.
Gatesa i Ballmera pewnie dupa boli.
Jak zrobią steama z pełną biblioteką gier na linuxa, to momentalnie z Windowsa rezygnuję.
Ballmer pakuje się z MS i ma na to wyłożone, tym bardziej Bill.
CO do przerzucenia się z Windowsa- jakby ktoś na poważnie się zabrał za przyjazną użytkownikowi i szeroko wspieraną wersję, z możliwością odpalenia programów napisanych dla okienek bez odczuwalnie większego obciążenia zasobów- hmm...
Wątpie czy udało by się im stworzyć system pozwalający na bezproblemowe odpalanie gier z Windowsa bez współpracy z Microsoftem - a na to nie ma co liczyć. W niektóre problemy nie wystarczy rzucać kasą...
Mogą za to wymuszać tworzenie wersji linuksowych, na co przy ich obecnej pozycji mogą sobie spokojnie pozwolić - już lepiej byłoby wydać kasę na wersje na linuksa niż wykluczyć się ze steama.
Ciekawi mnie jak będzie wyglądać muzyka i filmy na SteamOS i jakie będą to programy.
Wątpię czy udało by się im stworzyć system pozwalający na bezproblemowe odpalanie gier z Windowsa bez współpracy z Microsoftem - a na to nie ma co liczyć. W niektóre problemy nie wystarczy rzucać kasą...
Właśnie wystarczy rzucać kasą, a Steam doszedł do momentu w którym ma jej wystarczająco dużo by zagarnąć rynek PC. Wyobraź sobie OS do gier, gdzie grasz tylko przez Steam, wszystko chodzi szybko i sprawnie, bez pierdół, bibliotek i całego cholerstwa. Jak zachęcić do tego systemu innych? Source 2 kompatybilny z SteamOS i HL 3 TF 3, L4D 3 etc. na nim.
Gaben to gracz tak jak my i myślę że wizja gdzie stworzy on z Valve coś dzięki czemu gracze PC będą mieli wygodę konsol i możliwości PC krąży w jego myślach (może jest już realizowana?). Przeszedłby do legendy w branży ;)
[62] --> Jestem niemal pewien, że Microsoft na to nie pójdzie, no chyba, że Valve sypnie na prawdę sporą kasą. Poza tym nie wiem jaki sens jest tego urządzenia skoro coraz więcej gier jest u konkurencji, vide: Origin. Tak więc na SteamOS nie zagram w FIFĘ..
Cena pewnie będzie w okolicach Nvidia Shield, także powodzenia :D
Kurde, nie może być na PC jednej usługi jak na konsolach (Xbox Live, PSN) tylko kilka?
Degnar - nie WYMUSZAĆ wersje linuxowe, proponować makerom robienie takich. W zamian za np. niższą marżę na steamie.
Albo dogadają się w z MS i kupią jakąś małą wersję directxa na linuxa. Tak żeby prostsze gry działały.
Patrząc na to jak Microsoft odpływa powoli w stronę urządzeń mobilnych z tabletami i smartfonami na czele jestem skłonny uwierzyć, że Valve ma ogromne szanse na sukces ze SteamOS - nasz kochany monopolista ma coraz bardziej gdzieś rynek normalnych pecetów, dobry wujek Valve nieźle wpasowało się z tą akcją, mogą sobie utworzyć własną enklawę dla graczy pecetowych i w spokoju przy niej grzebać.
DirectX to nie jest taki problem jeśli idzie o portowanie gier - biblioteki w stylu SDL mogą zapewnić bez jakichkolwiek problemów funkcjonalność okna, komunikacji z systemem czy obsługi urządzeń wejścia/wyjścia, wystarczy tylko przepisać renderer na OpenGL i problem z głowy (no dobra, to nadal trochę roboty). Funkcjonalność obydwu bibliotek jest praktycznie taka sama (chodzi mi tutaj oczywiście o moduł graficzny Directa). Poza tym, może Valve uda się dogadać z takimi producentami jak Epic czy Crytek i zapewnić Linuksowe wersje Unreal czy CryEngine'a? (cholera, zbytnio fantazjuję w tej materii chyba) Na dodatek te większe studia mogą spokojnie skorzystać z pomocy wykonawców zewnętrznych, specjalizujących się w takich konwersjach. Tak czy siak, jeśli twórcy gier konsolowych jakoś sobie z tym radzą, pomimo ograniczeń konsol i ich odmiennych interfejsów programistycznych, to dlaczego miałoby to stanowić taki ogromny problem na znacznie bardziej elastycznych pecetach?
W kwestiach wydajności nie martwiłbym się, jeśli dobrze pamiętam to Valve informowało już wcześniej, że Source po przepisaniu na OpenGL i uruchomieniu na Ubuntu działał dużo bardziej wydajnie od wersji "zasilanej" przez DirectX. Należy pamiętać także, że Valve ma pewnie stały kontakt z producentami sprzętu graficznego więc może dbać o najświeższe i najwydajniejsze sterowniki. Samo jądro systemu też swoje robi w kwestii działania.
graf_0 --> Analogicznie: http://www.youtube.com/watch?v=ar9spNzOFPk
Oczywiście żartuje, i faktycznie Valve stać, mają pozycję i środki na to, żeby robienie tego co chcą było dla developera bardzo opłacalne :)
EDIT: Source przepisany na OpenGLa działał faktycznie szybciej, ale trzeba zwrócić uwagę, że ten silnik nie jest aż taki młody. Biblioteki na które go przepisywali były młodsze od tych, na których oryginalnie działał co też swoje wnosiło.
Wiem, że mało kogo to obchodzi, ale w połowie sierpnia do Microsoftu dołączyła osoba z Valve. Ostatnie zamknięcie sklepu Games for Windows Marketplace pokazuje, że MS po cichu pracuje nad platformą dla graczy PC, pewnie to będzie usprawniony GfW.
http://www.examiner.com/article/jason-holtman-from-steam-to-microsoft
No tak, lepiej późno niż wcale - co z tego, że Valve pracuje z Linuksem praktycznie od całego roku :P
Najwięksi mają ten problem, że są całkiem ślepi na większość rzeczy poniżej, a budzą się często kiedy jest już zwyczajnie za późno na działanie.
http://i.imgur.com/fACgsl6.jpg
Bardzo ciekawe czy to prawdziwa wypowiedź kogoś od Valve. Fake czy nie, dowiemy sie więcej na dniach.
Patrząc na to jak Microsoft odpływa powoli w stronę urządzeń mobilnych z tabletami i smartfonami na czele jestem skłonny uwierzyć, że Valve ma ogromne szanse na sukces ze SteamOS - nasz kochany monopolista ma coraz bardziej gdzieś rynek normalnych pecetów, dobry wujek Valve nieźle wpasowało się z tą akcją, mogą sobie utworzyć własną enklawę dla graczy pecetowych i w spokoju przy niej grzebać.
to nie Microsoft odpływa w stronę urządzeń mobilnych - to świat odpływa w tą stronę, microsoft na gwałt próbuje się dostosować bo inaczej przestanie istnieć i tyle. Ilość "normalnych PC-tów" z roku na rok maleje i nic nie wskazuje na to, by ten trend się odwrócił.
Kilka SteamBoxów. http://store.steampowered.com/livingroom/SteamMachines/
Czyli już mają mniej więcej 3000 gier ze Steama działających na SteamOS. Czekam na więcej informacji i będę próbował załapać się na beta testy urządzenia.
Kto ma pozyczyc pada?
Can I hack this box? Run another OS? Change the hardware? Install my own software? Use it to build a robot?
Sure.
Zapowiada sie naprawde bardzo interesująco, nie moge sie doczekać na więcej informacji!
W gruncie rzeczy takie gotowe zestawy, każdy z odpowiednim profilem możliwości i preinstalowanym systemem przeznaczonym do grania głównie, to naprawdę dobra sprawa - osoby nieorientujące się w technikaliach, albo potrzebujące w miarę taniego sprzętu który jednak pozwoli im pograć w większość gier będą na pewno zadowolone. Poza tym, znając życie całość będzie się odznaczać jakąś określoną wizją projektu samego pudełka z komputerem (w końcu to sprzęt do salonu).
To co i tak podoba mi się najbardziej to tekst który przytoczył kolega wyżej - otwartość platformy i dowolność jej wykorzystania i modyfikacji. Jest dobrze.
15 minut do ostatniej zapowiedzi. Najprawdopodobniej będzie to kontroler, ale dalej mam nadzieję na jakąś grę.
A ja cały czas obstawiam Source 2.
EDIT: O kufa, jednak kontroler :D
Source 2 + kontroler.
Jesli Valve chce wypuscic na rynek swoje maszynki, to na pewno wraz ze swoja nowa technologia. A jesli juz ona bedzie i beda na niej powstawaly gry, to czyms trzeba sterowac.
Zgodnie z [70] source 2...
Ale moim zdaniem to będzie coś bardziej fizycznego, marketingowego.
1 minuta.
http://store.steampowered.com/livingroom/SteamController/
steam controller, meh i tak wolę xboksowego ;)
Całkiem ciekawy, ale nie jakaś tam super rewolucja.
Source na linuxa byłby ciekawszy.
Fajna panele dotykowe, ale tylko 4 sensowne przyciski (trigery).
Wyświetlacz na padzie to idiotyzm. Pad ma być intuicyjny, nie ma wymagać patrzenia na niego w czasie gry. Kto to wymyslił?
Teraz ludzie beda tworzyc ideologie czy uj wie co tam jeszcze, bo Euro Truck Simulator 2 zostal dziwinym trafem specjalnie wyrozniony.
HL3 nie ma i Source 2 takze... ide na kolacje.
graf_0
"Wyświetlacz na padzie to idiotyzm. Pad ma być intuicyjny, nie ma wymagać patrzenia na niego w czasie gry. Kto to wymyslił?"
Cytuje: "W momencie gry gracz dotknie ekran kontrolera na dużym ekranie zostanie wyświetlone menu opcji w aktualnej grze, umożliwiając wybór akcji bez potrzeby odrywania oczu od gry."
Troszkę przesadzili z designem... Ciekaw jestem w jaki magiczny sposób na takim padzie jednocześnie strafewować i strzelać np. X... Albo granie w bijatyki, powodzenia życzę...
Pamiętam kontroler z podobnym założeniem przeniesienia precyzji myszki na konsole, zamiast prawej gałki miał coś w kształcie kulki. Od dawna nic o tym nie słyszałem, więc zgaduję, że pomysł nie wypalił. Wyglądało to obiecująco i miałem nadzieję, że producenci konsol podchwycą pomysł, ale tego nie zrobili. Robi to Valve. Jestem ciekaw jak w akcji wypada ten ich Steam Controller, jeśli rzeczywiście jest wygodny i oferuje lepszą precyzje, to poważne rozważę kupno SteamBoxa. Chyba, że Sony ogłosi wsparcie dla tego typu kontrolerów w PS4. Teraz tylko czekać i mieć nadzieję na dostanie się do beta testów urządzenia.
Nasz system API umożliwia twórcom gier użycie ekranu jako przewijanego menu albo menu kołowego albo użycie ekranu w celu wyświetlania danych dodatkowych takich jak mapa. Możliwe będzie także użycie ekranu w sposób o jakim jeszcze nie pomyśleliśmy! - Nice. Wyobraźcie sobie wybieranie odpowiedniej akcji w takim Hitmanie bez potrzeby przebierania w możliwych opcjach.
[85] Zapewne panele można ustawiać jak klawisze/przyciski.
Przecież napisali, że pad można dowolnie konfigurować - podejrzewam, że do Steam zostanie dodana nowa zakładka pozwalająca zarządzać ustawieniami dla poszczególnych gier.
Contributor - czyli jak rozumiem zrobili EKRAN DOTYKOWY który należy nacisnąć aby wyświetlić menu na dużym ekranie.
Wiesz co? zwykły przycisk "select" na padzie do psxa robił to samo :)
Co mi się BARDZO podoba - nowy system wibracji.
Możliwe że będą w stanie osiągnąć bardzo dużą dokładność i różnorodność tych wrażeń, przekazywanych przez te panele do kciuka.
To może być naprawdę interesujące.
Troszkę przesadzili z designem... Ciekaw jestem w jaki magiczny sposób na takim padzie jednocześnie strafewować i strzelać np. X... Albo granie w bijatyki, powodzenia życzę...
Przy prawym panelu masz dostępne dwa przyciski, dwa kolejne są ukryte pod padem tam, gdzie palce od najmniejszego do środkowego spoczywają, gdy trzyma się pada, co uzupełnia brak dwóch przycisków przy prawym analogu, który jest modelem, pod który tworzone są obecnie gry, więc nie powinno być najmniejszego problemu z graniem w starsze, nieoptymalizowane pod Steam Controllera gry. Dodatkowo daje to jeszcze większe możliwości, bo przy jednoczesnym obsługiwaniu dwóch analogów/paneli dotykowych dostępne masz po dwa przyciski pod palcami wskazującymi (spusty i L1, R1) i jeszcze dwa przyciski ukryte pod padem, także można mówić tutaj o rozwoju. Valve należą się brawa, bo w ostatnich dniach są po prostu bezbłędni.
graf - Na tym padzie są dwa okrągłe panele dotykowe, które zastępują analogi, i ekran dotykowy na środku pada pomiędzy tymi panelami dotykowymi. Na tym ekranie możliwe będzie wyświetlenie wszystkiego, od minimapy po menu kontekstowe z wspomnianego wcześniej przeze mnie Hitmana. Genialny pomysł.
EDIT: Przypomniałem sobie o zaginionym krzyżaku. To akurat będzie bolesna strata, bo krzyżak był idealny do zmiany broni czy ekwipunku. Bez niego środkowy ekran prawdopodobnie najczęściej będzie wykorzystywany w tym celu. Co za strata.
Jak to nie Half-Life 3? Trzy zapowiedzi daja przeciez ukryta wiadomosc.
dualshock > steamcontroller
minus jeden -> i potrafisz to stwierdzić, mimo że kontrolera Valve w rękach nie miałeś? Suuuper.
Strasznie ciekawie się ten padzik zapowiada. Jestem ciekaw jak będzie się sprawdzał w fps-ach ;)
Azerath - Chodzi mi o to że grając, nikt się na pada patrzył nie będzie i nie powinno być to potrzebne.
Natomiast przegapiłem te przyciski na spodzie. W sumie powinno przycisków wystarczyć.
Panele dotykowe + wibracje bardzo mi się podobają.
WBUDOWANA TECHNOLOGIA HAPTYCZNA bardziej zaawansowana niż w jakimkolwiek urządzeniu na rynku.
Dzięki siłownikom rezonansowym możliwe jest ufizycznienie trackpadów, co pozwala na przekazywanie palcom wrażeń o prędkości, ograniczeniach, progach, fakturach materiałów, potwierdzeniu akcji i innych wydarzeniach, które może przekazać gra - prosto do kciuków.
Zastosowana technologia jest tak dokładna, że możliwy jest nawet trick zmieniający te trackpady w głośniki odgrywające dźwięki.