Szukam jakichś rpgów, gdzie będą mogły zdarzyć się sytuacje typu - dowodzimy ludźmi w obronie czegoś, wcześniej zwyczajnie podejmujemy np. 3 decyzje w 3 dialogach co robić, może się zdarzyć, że źle rozstawimy ludzi gdzieś i będzie problem poważny lub mniej poważny.
W grze mogą być też sytuacje, gdy widzimy jak w tawernie wszczęta zostaje burda, 3 rzezimieszków rzuca się na 2, 3 osoby z mieczami, a my gracze możemy siedzieć potulnie przy stole i przyglądać się lub dołączyć do walki po stronie jednej z grup, wszystko ma swoje konsekwencje.
Mile widziane są też spiski NPCów, wciąganie nas w ich grę. Manipulowanie nami, posługiwanie się nami jak narzędziem. A gdzieś w tawernie, domu czyimś lub w innym miejscu możemy być poproszeni by odłożyć miecz na bok, bo inaczej obrazimy gospodarza siedząc przy stole jak zwykły rzezimieszek, możemy zgodzić się i odłożyć broń, wtedy ta osoba wykorzysta to i zaatakuje nas.
Możemy być czasem zmuszeni doradzić NPCowi z jakimś problemem jak powinien postąpić w danej sytuacji i później dowiemy się jaki skutek odniosły nasze rady, moglibyśmy tak nieświadomie lub celowo wtrącić kogoś do lochu, albo skazać go na śmierć lub utratę bliskiej osoby, albo sprawić, że NPC wybrnął z danej sytuacji.
Mniej więcej w takim stylu chciałbym RPGi, bo są ciekawsze od żmudnego młócenia potworów i gry bez ciekawej fabuły.