Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Oblivion Remastered gruntownie przerabia irytujący system levelowania, sięgając po sprawdzone rozwiązania

24.04.2025 17:03
DocHary
1
4
DocHary
76
Unclean One

Mimo wszystko wolałbym, żeby nie wyskakiwali na mnie jacyś menele w deadrycznych zbrojach, jak to miało miejsce w oryginale.

24.04.2025 17:51
2
odpowiedz
nemoein
18
Legionista

A skalowanie zostało? To była moim zdaniem najgorsza rzecz.

24.04.2025 17:53
Drackula
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Drackula
239
Bloody Rider

Imho system levelowania to najgorsza zmiana. Teraz klasy tracą znaczenie.

24.04.2025 21:07
3.1
1
mjmo
34
Pretorianin

tyle że właśnie w starym systemie klasy traciły znaczenie, bo musiałeś rozwijać niepotrzebne Twojej postaci umiejętności

25.04.2025 02:36
3.2
grabeck666
87
Senator

W jaki sposób wprowadzona powyżej wpływa w jakimkolwiek stopniu na klasy?

27.04.2025 02:55
Mqaansla
3.3
Mqaansla
39
Generał

W jaki sposób wprowadzona powyżej wpływa w jakimkolwiek stopniu na klasy?

Stary oblivion utrącał ci staty jak grałeś zgodnie z charakterem klasy (np. mag:magia, wojownik:siła, rogal:zręczność) więc magiem musiałeś się skradać i naparzać ciężką bronią etc.

Co gorsza, jeśli przesadziłeś to potem znowu byłeś karany bo bonus powyżej maksa przepadł a teraz przepłyń 10 kilometrów albo się męcz z permanentnie zmniejszonymi statami.

Na to nakłada się to jak funkcjonuje HP, bo zmusza napychanie endurance z początku, co "nie dla każdego buildu ma sens"...

Na to dalej nakłada się dalej level scaling - bo nie możesz kompensować grindem ani buildem, bo grindując wzmacniasz przeciwników (szybciej niż siebie - bo masz sp* staty bo magiem czarowałeś zamiast "iść w masę" :p ) a buildem nie możesz kompensować bo pracując nad buildem zgodnie z charakterem klasy levele będą nabijać się same, a grając niezgodnie zdobywasz levele w statach pozaklasowych co sprawi, że tak naprawiony build pogorszy staty jakie dostaniesz w przyszłości.

Więc albo grasz z arkuszem exela robiąc postać efektywnie dobrą we wszystkim = czyli gra ma jedną klasę (i jest to księgowy). Albo gra z racji bycia RPG'iem sobie roluje kośćmi, że przegrałeś a ty się o tym dowiadujesz po tym jak pierdniecie motyla wrzuci cie w stagger(stun) na 5 minut albo mobki regenerują się pasywnie 3 razy szybciej niż zadajesz obrażenia...

TL;DR: Mechanika RPGa skopana zupełnie.

post wyedytowany przez Mqaansla 2025-04-27 03:09:50
24.04.2025 19:09
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Elder Statesman
9
Chorąży

Podoba mi się ta zmiana, ale prawdopodobnie będzie zabójcza dla osób, które nie levelują przez walkę, bo ich ciągnie bardziej do alchemii, handlu, retoryki, łażenia i zwiedzania (akrobatyka), skradania czy otwierania zamków. Będą podnosić level bez walki, świat będzie levelował z nimi i jak wreszcie najdzie ich ochota na przekroczenie Wrót to się mogą mocno zdziwić z combat skillami na początkowym poziomie :D

27.04.2025 03:19
Mqaansla
4.1
Mqaansla
39
Generał

Podoba mi się ta zmiana, ale prawdopodobnie będzie zabójcza dla osób, które nie levelują przez walkę, bo ich ciągnie bardziej do alchemii, handlu, retoryki, łażenia i zwiedzania (akrobatyka), skradania czy otwierania zamków. Będą podnosić level bez walki, świat będzie levelował z nimi i jak wreszcie najdzie ich ochota na przekroczenie Wrót to się mogą mocno zdziwić z combat skillami na początkowym poziomie :D

To nie jest taki wielki problem, jeśli nie jesteś permanentnie do tyłu jak to miało miejsce w oryginale.

Ba, w większości gier RPG w które grałem, jak tylko istniały super trudne poziomy trudności (takie z wisienką) to były to naprawde często najłatwiejsze poziomy w grze dla osoby która znała zasady i wiedziała jak ich zmiany kreatywnie wykorzystać - więc tutaj było by to samo. Największym problemem jaki tutaj widzę to to, że można sobie zrobić efektywnie "instant travel" poziomem postaci pozbawiając się zabawy wynikającej z stopniowych postępów...
Jedynym wyjątkiem są RPG sieciowe, bo tam jak cie na czymś takim złapią od razu masz jakiegoś absurdalnego "korygującego" nerfa.

post wyedytowany przez Mqaansla 2025-04-27 03:21:45
24.04.2025 20:01
baltazar1908
5
odpowiedz
baltazar1908
35
Konsul

całe levelowanie jest spoko choć najgorzej chyba z zamkami może nie są trudne ale można sie spienić jak chybiasz któryś raz myśląc że bedzie zapadka opadała powoli, pomimo że kupiłem
od pasera guildi złodzieij 100 sztuk
i wiem gdzie jest tajemniczy sprzedawca pod cesarskim zamkiem to jednak kasa szybko na ten złom leci.

24.04.2025 21:12
6
odpowiedz
Titanguar
74
Pretorianin

System levelowania "Obliviona" był zbyt prosty, żeby irytował. Więcej kombinowania i uwagi gracza wymagały gry z lat 1990-tych typu "Might & Magic" albo adaptacje "Dungeons & Dragons" na silniku Infinity

24.04.2025 22:24
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
ludos
0
Junior

A dodali do tej nowej wersji LGBTQ+ ? Bo nie wiem czy zagrać a identyfikuje się jako taka osoba

24.04.2025 22:41
Araneus357
👍
7.1
2
Araneus357
51
Scourge of Hell

Możesz śmiało grać, seria TES od co najmniej Morrowinda była woke, o czym wie każda osoba, która przeczytała coś więcej niż The Lusty Argonian Maid!

25.04.2025 08:00
Adriiano93
😉
7.2
Adriiano93
37
Pretorianin

ludos pierwotna rasa ludzi abecadła - rasa Orków jest dostępna w grze więc śmiało.

post wyedytowany przez Adriiano93 2025-04-25 08:01:02
Wiadomość Oblivion Remastered gruntownie przerabia irytujący system levelowania, sięgając po sprawdzone rozwiązania