Dlaczego w grach które posiadają kampanię na dla dwóch graczy off line na podzielonym ekranie nie jest obsługiwane 3D. Normalnie gdy gra się samemu można włączyć 3D, na split screenie już nie. Od czego to jest zależne. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Black Ops ma taką możliwość (chyba), ale trzeba mieć specjalne okulary. http://www.gossipgamers.com/sony-playstation-3-3d-splitscreen-demo/
tyle że 3D działa na obojętnie jakim telewizorze do tego przeznaczonym do tego, a na split screenie już tak nie jest np. w killzonie 3. Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego ??
Tworzenie obrazu 3D zjada dużo więcej mocy obliczeniowej, bo trzeba generować dwa różne obrazy. Dzięki temu, że gra jest pod to optymalizowana, można niewielkim kosztem dodać split-screen, który też generuje dwa obrazy tylko w inny sposób. Ale dodanie 3D do split-screena to byłoby za duże obciążenie :) Dlatego na konsolach nie jest to możliwe, chyba że w grach o słabszej grafice.
[2] To jest dwuwymiarowy obraz dla każdego gracza, a autor wątku chyba miał na myśli 3D.
bardzo dziękuję za odpowiedź, o to mi chodziło
można niewielkim kosztem dodać split-screen, który też generuje dwa obrazy tylko w inny sposób
mozna wiedziec jaki "inny" sposob? Bo to ciekawe... szczegolnie ten "niewielki koszt".
Tak powaznie to jest to to samo praktycznie, obraz 3d to dwa polobrazy, split screen to tez dwa polobrazy, pierwszy przypadek to generowanie dla lewego i prawego oka, drugi natomiast to generowanie dla lewego i prawego gracza. Obydwa procesy zajmuja podobnie hardware, ten pierwszy jest bardziej "optymalizowalny".
zasadniczo bardzo trudno jest wygenerowac 100fps bez redukcji rozdzielczosci.
W teorii daloby sie wygenerowac obraz 3D dla dwoch graczy, jednak jego jakosc bylaby po prostu tragiczna.
Split screen teoretycznie zjada 2x tyle mocy co single screen. Dodajac do tego 3d na obu kawalkach ekranu, scena renderowana jest 4x. Jaki wynik wydajnosci jest przy tym to sobie pomyslcie.