Hej, poszukuję strategi kosmicznych bądź fantasy o bardzo rozbudowanej gospodarce, obojętne czy turowa czy rts. Chodzi o to aby jak najwięcej surowców było, które są potrzebne nie tylko do handlu ale np żeby jednostki/pojazdy/statki mogły być produkowane.
Wiem, że Distant Worlds oferuję coś takiego, szukam także jednak innych gier, ktoś coś zna?
W Endless Space również istnieje walka o surowce. Część strategicznych jest potrzebna do budowania broni wyższego poziomu, część surowców poprawie rożne statystyki imperiów. Ewentualnie to co może Ci się nie spodobać to trochę umowne bitwy i pewna surowość szczególnie w porównaniu do Distant Worlds, gdzie latają wszędzie nawet cywilne NPC stateczki kosmiczne:) Poziom rozbudowania gospodarki porównywalny z bidową ulepszeń ala Cywilizacja.
Na podobnej zasadzie działa Endless Legend, tylko, że tu mamy klimat fantasy, i wkrótce kończącą się faze Early Access, więc wiadomo ostrożnie.
Galactic Civilizations II oraz III - ale to się ma dopiero ukazać.
Może Sword of the Stars, czy Sins of Solar Empire?
Anno z tego co słyszałem nie posiada wątku militarnego, a to też mi potrzebne, W EL i ES grałem bardzo fajne gierki ale to jeszcze nie to, tam pykasz technologie i szczególnie w ES już masz zasób na planecie i wszędzie dostępny, a tu chodzi mi bardziej o to że np jedna planeta/miasto ma dostęp do zasobu jak każesz wybudować sieć kopalń czy coś, a następna już nie póki np nie stworzysz szlaku komunikacyjnego/handlowego.
Gal II i III też grałem, tak samo jak w Sins (za duży burdel moim zdaniem na ekranie, jak każdy statek z osobna ma swoją ikonkę na ekranie). SotS też grałem, jakiś czas temu, ale nie pamiętam żeby tam była mocno rozbudowana gospodarka, raczej aspekt projektowania okrętów, co mi się spodobało. Niestety jestem wymagającym graczem dlatego tutaj pytam :D Dzięki za Master of Orion, zobaczę sobie czy to jest to co mi trzeba, jakby ktoś jeszcze na coś wpadł to zachęcam do podzielenia się myślami :)
Generalnie wszystkie to miażdży Aurora 4x, ale to właściwie bardziej coś jak program/symulator niż gra
MoO to polecam 2 - cz. 3 jest już (w moim odczuciu) taka sobie.
Może jeszcze Space Empires - chyba V jest ostatnia.
W Space Empires nie będzie wątku z unikalnymi surowcami.
Coś takiego jak piszesz, to mi się wydaję, że jest w Star RUler 2, ale ja w to nie grałem i tylko o tym czytałem.
A o Diune II zapominacie? Tam trzeba było harvesterami zbierać przyprawę :-)