Samsung Galaxy i problem z internetem z Orange
Kurde, jakaś zagadkowa dla mnie jest ta dostępność internetu z telefonu, a właściwie już nie wiem o co chodzi.
Mam telefon Galaxy Samsung Ace 2 i plan taryfowy Mix Pelikan 2 (29 zł miesięcznie).. no i nie mam dostępu do netu 3g (Warszawa) - wcześniej zdawało mi się że był, ale tak sporadycznie go włączałem w telefonie, że nie wiem czy leciał z Wifi czy 3g (bo z Wifi mi nadala działa dobrze).
Wlazłem niby sobie na konto Orange zeby sprawdzić o co biega (wcześniej praktycznie w ogóle nie wchodziłem).
Przedzieram się przez Menu i widzę:
Dostępne środki na Twoim koncie:
- suma środków z abonamentu i doładowań: 29,35 zł (nawet nie wiem ile dokł. cena za sms bo nei wiem gdzie go sprawdzic).
- dostępne środki w ramach pakietu 100 MB (ważne do 31.03.2013).
Zrozumiałem z tego że mam do wykorzystania 100 mb na mój internet, czy tak?
Teraz pytania:
1. Jak mam się orientować na moim telefonie, że sieć 3g jest w ogóle dostępna w miejscu w którym się znajduje?
2. A jak mam się orientować czy np internet nie jest dostepny ponieważ wyczerpalem limit MB ? Czy jest jakiś programik który pokazuje mi ile już wykorzystałem mb? Może jest coś defaultowo do monitoringu tego w tych telefonach?
3. Jeśli mógłbym korzystać z 3g, to czy jeśli telefon wykryje u mnie w domu Wifi, to on automatycznie przełącza sie na Wifi?
4. Czy 100 Mb to duzo czy malo? do sporadczynego korzystania z neta?
Z góry dzięki za odp.
4. Czy 100 Mb to duzo czy malo? do sporadczynego korzystania z neta?
zależy co to znaczy sporadyczne używanie internetu, ja mam 1GB i miesięcznie schodzi mi z tego w zależności od intensywności o 300 do 700MB
Ad1. W androidzie masz na gornej belce indykator - jak sie pokaze 3G to jest dostepna.
Ad2. Pewnie jest jakis sposob zeby dowiedziec sie od Orange, np. odpowiedni SMS. Tak, np 3G Watchdog. Nie wiem jak w Ace2, w starszych modelach nie bylo.
Ad3. Jak masz caly czas uruchomione WiFi to po zlapaniu sygnalu domowej sieci korzysta z niej zamiast 3G.
Ad4. Zalezy jak uzywasz. Mi 100MB starcza w zupelnosci do aktualizowania prognozy pogody, sprawdzania emaila i naprawde sporadycznego przegladania netu - tu plusem jest Opera Mini.
Wszystko zależy od tego, w jakim zakresie korzystasz z telefonu. W przypadku korzystania z WiFi najlepiej wyłączyć transmisję danych, aby mieć pewność, że nie będą pobierane dane przez sieć komórkową. Jeśli nadal masz problem z internetem przez sieć komórkową to zachęcamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta pod numerem *100. Możesz też skorzystać z formularza Pomoc Orange dostępnego na profilu Orange Polska na Facebooku http://www.facebook.com/orangepolska/app_206395626162243 Sprawdzimy to.
Pozdrawiam
Tomek
Orange Ekspert