W grze obecnie trwa 1462 r., wcielając się więc w jakąś postać należ brać pod uwagę czasy i ich klimat. Każdy zaczyna jako prosty chłop i awansując na kolejne poziomy ma możliwość wybrania ścieżki rozwoju a także sposobu w jaki będzie kreował swoją postać.
Królestwo Polskie tworzą trzy oddzielne księstwa z niezależnymi od siebie władzami i ustrojami politycznymi. Łącznie polskich miast jest 16 między, którymi można swobodnie poruszać się. Oczywiście jest też wiele innych państw, do których można się udać drogą morską albo lądową i podróż przez może trwać wiele tygodni, podczas których mamy okazję poznać nowe miasta i ludźmi. W każdym jest karczma, gdzie można swobodnie rozmawiać z przebywającymi w tym samym czasie w mieście.
Każdym miastem zarządza wójt a na czele poszczególnych księstw stoi kasztelan, który wraz z 11 innymi osobami tworzy radę księstwa, wybieraną co 60 dni.
Gra jest w pełni realistyczna, musimy naszą postać karmić aby nie umarła, ale najpierw trzeba zarobić talary aby mieć za co kupić. Możliwości podejmowania pracy jest sporo od pracy na godziny w kopalniach, po zatrudnianie się u innych na polu, czy praca dla księstwa. Można także pracować we własnym warsztacie i sprzedawać potem wytworzone w nim towary na lokalnym targu. Każda rzecz która na nim się znajduje jest wytworzona przez innego gracza, od jedzenia, ubrań po narzędzia potrzebne do pracy, czy uzbrojenie.
Oprócz wójta w każdym mieście jest trybun, którego zadaniem jest pomoc innym i organizowanie rozrywek, asystent inicjatyw który organizuje turnieje łucznicze, a także architekt miejski, odpowiadający za wygląd miasta. Jest też proboszcz, który dwa razy w tygodniu odprawia msze za udział w których poprawia się nastrój mieszkańców.
Wybór możliwości jest bardzo duży, można zostać prokuratorem i reprezentować interesy księstwa przed sądem, czy osób które zostały w jakiś sposób pokrzywdzone, albo stawiać przed sądem tych którzy wywołali bunt w ratuszu, czy napadli inną osobę na drodze. Bo takie możliwości też stwarza ta gra. Można też być sędzią, który wydaje wyroki w imieniu księstwa, albo miecznikiem, czy podkomorzym jeśli interesuje kogoś ekonomiczny aspekt gry i sposoby zarządzania finansami.
W każdym księstwie jest także uniwersytet z rektorem i wykładowcami, gdzie kształci się urzędników państwowych, medyków, księży i specjalistów od wojskowości.
Dla tych, którzy pragną odgrywać czarne charaktery również jest wiele możliwości od rabowania na drodze, wszczynania buntów, czy zabawy w piratów, którzy posiadając statki wojenne mogą kontrolować przestrzeń morską, napadać i zatapiać inne jednostki.
Co 6-8 miesięcy wybierany jest też Król, którego władza jednak jest ograniczona w mechanice ale w sferze rp daje mu takie możliwości jakie sam może sobie stworzyć, przy pomocy odpowiednio silnego poparcia.
Role Pleying (rp), czyli odgrywanie postaci jest bardzo ważnym aspektem Renesansowych Królestw. Nie ogranicza się ono tylko do karczm, bowiem bardzo istotna częścią gry jest forum, na którym tworzone są choćby prawa, które potem należy respektować w sądach. Forum daje ogromne możliwości kreowania postaci i łączenia ich z zajmowanymi w danej chwili urzędami, czy wykonywanym zawodem. Ponadto mając na uwadze czasy wytworzyła się elita społeczna jaką w tamtych czasach była szlachta. Gracze łączą się w rody, tworząc rodziny, które często wiążą się z posiadaną władzą, wszystko zależy bowiem od poparcia i siły jaką razem tworzą.
Poza forum interakcje między graczami zachodzą w karczmach, których w każdym mieście jest zwykle kilka, bowiem oprócz tej należącej do ratusza można postawić własną i stać się karczmarzem zatrudniając barmana. W karczmach można oferować posiłki i piwo, z którego spożyciem też należy uważać, bo zbyt duża ilość powoduje, że postać odczuwa skutki pijaństwa i nie może podejmować pracy od kilku godzin, do kilku dni, o czym już najwytrwalsi nie raz przekonali się.
Karczmy stanowią doskonałe źródło wymiany informacji a także wspólnej zabawy i nawiązywania przyjaźni, które nie raz przeradzają się w małżeństwa. Śluby są także częścią mechaniki samej gry i ułatwiają kreowanie postaci rp i tworzenie rodzin szlacheckich.
Renesansowe Królestwa stwarzają więc ogrom możliwości, które ogranicza tylko nasza wyobraźnia. Można poświęcić jej kilka minut dzienne, aby nakarmić postać i wysłać do pracy, a można spędzać tu czas godzinami i nie znudzisz się.
Twórcami gry są Francuzi i istnieje kilkanaście wersji językowych, łącznie jak podają zarejestrowanych jest 3 854 90 graczy na całym świecie. Gra cały czas jest rozwijana i wprowadzane są nowe możliwości, które często zależą od samych graczy, dzięki kontaktom z twórcami i aktywnym udziale w tworzeniu gry. Mamy też polskich tłumaczy, administratorów i moderatorów forum, także wybranych spośród graczy.
Prawdziwe zalety gry można odkryć po kilku tygodniach a wtedy wciągnie cię i spędzisz w niej następnych kilka lat odkrywając wciąż nowe możliwości i sposoby rozwijania się i samorealizacji.
www.krolestwa.com
youtu.be/QYudIctbNuU
Świetna gra i wciąga na wiele lat. Na pewno nie dla miłośników strzelarek tylko dla ludzi lubiących pisać i kreować postacie.
Dobra też dla osób interesujących się historią bo będą mogli pobawić się w odgrywanie szlachciców, tworzenie rodów i stanowieniem praw.