Witam ,
Jakiś czas temu kupiłem Acera AS7750G z hd 3000 i 7670m. Po jakimś czasie odkryłem iż nie działa w nim właśnie 7670m , ściągnąłem specjalny bios i modyfikowane sterowniki co chwilowo załatwiło problem. Po czym doczytałem iż nie jestem jedynym z tym problemem (http://forum.notebookreview.com/acer/647283-acer-aspire-7750g-switchable-graphics-problem.html). Jako iż nie jestem zadowolony z takiego układu mam zamiar laptopa reklamować i mam nadzieję na zwrot pieniędzy. I tutaj pojawia się moje pytanie - jak łopatologicznie panom z Saturna wytłumaczyć problem ? Bo co powiem ? Karta graficzna nie działa bez zmodyfikowanych sterowników ale z już tak ? Oraz ile może potrwać załatwianie tego.
Reklamacje muszą przyjąć w takiej formie jak napiszesz i muszą odpowiedzieć Ci zgodnie z ustawą w ciągu 30 dni. jeżeli produkt nie spelnia tego co jest w jego opisie, dokladnie tak to opisz i po sprawie. jeżeli nie dostaniesz odpowiedzi w 30 dni mają obowiązek uznac Ci reklamację na Twoją korzyśc.
No raczej wątpię, żeby uznali reklamacje. Sprzęt przecież już działa. :)
"ściągnąłem specjalny bios"
Czy Ty przypadkiem nie zrobiłeś własnie flasha karty ?
Reinstalacja BIOSu i odinstalowanie sterowników sprawi że nie będzie , zresztą "działa" to za mocne słowo - co chwile wywala. Nie mogą kazać zainstalować mi nie licencjonowanych sterowników "bo to załatwi problem".
edit : @up - zrobiłem flash biosu nie samej karty.
Skoto to często problem to serwis sam będzie wiedział co zrobic - opisz tylko problem z kartą, ze nie działa i tyle.
na zwrot kasy nie licz - gwarancyjny serwis co najwyżej
Powodzenie w walce z Acerem. Ja składałem 4 reklamacje i jak im powiedziałem, że skieruje sprawę do rzecznika konsumentów, to dopiero się ugięli i dali mi nowego laptopa.
O ile dobrze pamiętam, to jest gdzieś taki paragraf, że jeśli do 3 miesięcy od zakupu będzie jakaś 'skaza', to sprzet automatycznie jest uznawany za niezgodny z umową.
@up Jezeli wada zostanie wykryta w ciagu 6 miesiecy to domnimuje sie, ze istniala od poczatku (wada fabryczna istniejaca od chwili wydania). Ale szczerze mowiac, jakos watpie zeby uznali Twoja reklamacje. Ty odinstalujesz sterowniki, zrobisz downgrade biosu to oni w serwisie je zainstaluja i wgraja nowy bios, wiec w czym problem? Gdzie jest ta niezgodnosc towaru z umowa?
Nie mogą :) Poza fabrycznymi nowsze sterowniki nie istnieją. Problem by nie istniał gdyby nie to że Acer nigdy nie wydał sterowników własnych naprawiających problem. Te które ja zainstalowałem to sterowniki bez certyfikatu , nieoficjalne - nie mogą ich wgrać w serwisie. To samo z biosem. Downgrade będzie do najnowszego Biosu Acera z Biosu zrobionego przez użytkowników.
Hmm ciekawy kazus. Toretycznie nie powinni wgrywac nieoficjalnych, ale praktycznie nic ich nie obliguje do stosowania tylko oficjalnych sterownikow. No nic nie da sie odpowiedziec na Twoje pytanie jednoznacznie. Jesli faktycznie nie wgraja to masz pelne podstawy stwierdzic, ze towar jest niezgodny z umowa. Jesli wgraja te nieoficjalne to nie. I niesadze zebys mogl wtedy reklamowac towar ze wzgledu na niezgodnosc towaru z umowa. Z mojej strony moge ci tylko radzic zebys przy skladaniu reklamacji wyraznie stwierdzil, ze korzystasz z instytucji niezgodnosci towaru z umowa, nie z gwarancji. Maja wtedy 14 dni na odpowiedz. Przy gwarancji roznie to bywa...