Dzisiaj zrobiłem na porównanie RDR2 odpalonego na komputerze z mojej wizytówki (ustawienia ultra pomieszane z wysokimi) i zwykłym non-pro PS4, ponizej foty..
https://ifotos.pl/z/qasqewx/
https://ifotos.pl/z/qasqewe/
https://ifotos.pl/z/qasqewn/
https://ifotos.pl/z/qasqeww/
Powiem szczerze, ze ja osobiscie jestem troche rozczarowany, roznica jest dla mnie niewielka (na drugim screenie jest bardziej widoczna, ale na pierwszym to nie bardzo, poza tym nie wiem czy swoje tez nie zrobilo to, ze PC ma jednak ciut wieksza rozdzialke, ogolnie na monitorze mam ladniejszy obraz niz na TV)
Nie wiem moze ja slepy jestem, ale w internecie trabiono, ze zwykle konsole nadaja sie na smietnik i te bardziej wymagajace gry odpalaja na low, a tymczasem nie widze tego kompletnie
Najwieksza roznica na PC jest cisza (pecet jest ultra cichy, ps4 wyje jak odrzutowiec), czas wczytywania i z tego co widzialem nieco wiekszy zasiego rysowania
Tekstury o dziwo tez sa takie same w obu wersjach, tez przygladalem sie im dokladnie w tym samym miejscu
Nie chce zadnych wojenek wywoływac
Moje ps4 było ciche cichutenkie podczas grania w RDR2.
Główna różnica to spadające fpsy w mieście i strzelanie na padzie.
Resztę olać i podpalić.
Moim zdaniem największa różnica jest w płynności, oczywiście jeżeli posiada się wystarczająco dobry sprzęt, chociaż fakt faktem, że do ustawień konsolowych i w miarę stabilnych 60 klatek na sekundę, nie potrzeba potwora z RTX 2080 TI na pokładzie.
Największe różnice są w płynności, odbiciach i zasięg rysowania detali trawy oraz drzew. Co do trawy to jest ona i tak świetnie zrobiona bo daleko ją rysuje w przeciwieństwie to Odyssey.
Oświetlenie jest bogatsze na PC w ustawianiach wysokich i ultra więcej źródeł światła wchodzi że sobą w interakcje ale żre dużo mocy.
Kosmetyka typu fizyka wody, efekty cząsteczkowe i inne jak tesekacja czy teselacja drzew są mało widoczne a niektóre pożerają masę fps.
Singiel u mnie na moich ustawieniach chodzi w porządku za to w online gdzie mało graczy i npc w miastach w nocy czy w lesie nawet spadki klatek są zauważalne. Dlatego wciąż uważam że wersja PC pomimo że ładniejsza nie jest szczególnie lepsza graficznie względem konsol a optymalizacja leży i robi pod siebie.
Wstyd dla Rockstar. Buble techniczne jak ucinanie niektórych cieni i odbić przy krawędziach ekranu, błędy graficzne cieni, błędy graficzne na DX12 jak migotanie drzew, brak dymu z pociągu na ustawianiach cząsteczkowych wysokich i ultra, spadki fps w online, problemy techniczne w online, wczoraj mnie z bratem kilka razy wywaliło i kilka razy pojawia się nieskończone ładowanie gry, 2x nie zaliczyło zadań na koniec i zostaliśmy bez nagrody... Jest tego więcej na pewno.
Wstyd!
Akurat jeżeli chodzi o stronę techniczną to u mnie wszystko gra, ani razu mnie nie wywaliło czy coś, żadnych bledow
No dobra jedynie raz jak podkręciłem GPU to wywaliło mi komunikat gfx coś tam, więc zmieniłem na fabryczne i działa stabilnie
Aczkolwiek w pierwszych momentach gry miałem lepsza wydajność,
Nie jest to dobry przykład do porównań bo gra była projektowana graficznie pod konsole. Na PC nastąpiło tylko "przełożenie" więc nie ma tu dobrej optymalizacji i prawidlowego wykorzystania PC.
Porównujmy gry które mają premiere w tym samym czasie na obie platformy
Teraz każda gra jest projektowana pod konsole, blaszaki dostają mały uprgade
Re3 z tego co widziałem to też symboliczna różnica której trzeba się z lupą przyglądać
Chyba jedynie KCD z takich głośniejszych gier ma konkretną różnice