Dzien dobry.
Wczoraj pod wieczor system windows 7 wyrzucil mi komunikat o problemach z dyskiem. Uruchomilem komputer ponownie, podczas ladowania systemu wywalilo taki komunikat: http://img80.imageshack.us/img80/2696/img3460ka.jpg
Wlaczylem system, puscilem HD Tune, w zakladce Healht wszystko ok, szybki skan tez nie wykazal nic, gruntowny sie jeszcze robi.
Z tego http://www.video.zax.pl/ak.htm artykulu dowiedzialem sie ze moj dysk ma wadliwy firmware ktory w koncu spowoduje wystapienie takich bledow, niestety juz wystapily wiec nie moge zaktualizowac.
Odpalilem Everesta, w zakladce SMARTodkrylem cos takiego: http://img638.imageshack.us/img638/6978/beztytuu2em.jpg
Kopie zapasowe wszystkiego porobione, zatem pytania:
1. Da sie to naprawic? Gwarancja skonczyla sie 1.5 miesiaca temu.
2. Jesli nie, ile pacjent pozyje?
3. Jesli konieczny bedzie nowy dysk, jakie firmy byscie mi polecali?
4. Mam Windowsa 7 OEM, kupiony w Saturnie i zainstalowany na komputer zlozony z zamowionych czesci. Wyczytalem ze system jest przypisywany do plyty glownej komputera na ktorym siedzi - czyli po zmianie dysku bede mogl bez przeszkod go zainstalowac i nie bede musial ponownie aktywowac, tak?
5. Takie bonusowe pytanie zwiazane z czwartym - a jakby mi jakims cudem plyta glowna padla to system tez do kosza czy daloby sie z Microsoftem dogadac aby mi pozwolili zainstalowac na komputerze z nowa plyta?
Z gory dziekuje za pomoc.
niestety juz wystapily wiec nie moge zaktualizowac.
Dysk działa? Możesz z niego korzystać? To możesz też zaktualizować firmware.
1. tak - takie bledy da sie naprawic - w wawie to koszt okolo 50zl, sprawdz dokladnie na tej stronie czy nie masz gwarancji producenta jeszcze: http://support.seagate.com/customer/pl-PL/warranty_validation.jsp
2. dysk moze pasc w kazdej chwili
3. aktualnie wszystkie dyski sa strasznie drogie, najlepiej poszukac jakiegos na allgro jeszcze po starej cenie lub z "delikatna" podwyzka - firmy to seagate lub samsung - maja gwarancje producenta i mozna samemu zareklamowac, a nie koniecznie przez sklep
4. - tak - bez problemow aktywujesz system
5. - jesli padla ci plyta i wymieniasz na podobna to tak, jesli upgredujesz przy okazji kompa np z c2d na i3 lub i5 to to jest juz nielegalne, tzn system ci sie aktywuje i bedzie dzialac, ale cala prcedura bedzie nielegalna
Narmo - ale w tym artykule co dalem jest na czerwono aby nie wgrywac nowej elektroniki jak juz sa bledy bo to najwyzej zaszkodzi, jestes pewien ze moge probowac?
A dysk dziala jako tako, wczoraj odkrylem ze nie moge jednego filmu na dysk zewnetrzny przerzucic ani gdziekolwiek indziej skopiowac :( Sam film dziala bez przeszkod.
Fatkos - wyrzuca mi ze nie moze okreslic gwarancji i mam sprawdzic numer seryjny oraz produktu. Odkrylem nawet poradnik jak odczytywac te numery, okazalo sie ze odczytywalem dobrze a dalej nie moge nic sie dowiedziec.
Na razie to szukam na tej stronie telefonu do jakiegos polskiego oddzialu, mam plan zadzwonic i zapytac co i jak ale nie moge go znalezc :P
Napisz do producenta, ta wadliwa seria byla objeta nawet bezplatnym odzyskiwaniem danych. Oni Ci nawet kuriera po niego wysla. Wiem, bo sam wysylalem.
Polony - ale ja juz jestem 1.5 miesiaca po gwarancji, to nie bedzie robilo problemu?
No i na razie mam chyba chwilowy napad slepoty, bo nie moge na ich stronie znalezc jakiegos polskiego oddzialu gdzie moge napisac maila/pogadac po polsku.
[edit]
Google mowia ze Seagate nie ma polskiego przedstawiciela.... Prawda to? :O
dyski seagate naprawiaja w holandii :), na tej stronie musisz dokladnie podac dane dysku - produk to u ciebie bedzie ST3750528AS, tylko spisz dokladnie nr seryjny z dysku
Fatkos - tylko ze wlasnie tak wpisuje, dowod -> http://img689.imageshack.us/img689/8027/skrinap.jpg [tak wiem ze zle przepisalem kod weryfikacyjny]. I nic, odpisuje mi "Nie można określić gwarancji. Sprawdź numer seryjny oraz numer produktu i spróbuj ponownie. Jeśli problem nie zniknie, skontaktuj się z najbliższym centrum obsługi klienta."
Co do tej Holandii - czyli nie ma zadnego polskiego przedstawiciela z ktorym moglbym pogadac odnosnie ewentualne naprawy?
te zdjecie to twoj dysk ?? jesli tak to zle przepisujesz - na zdjeciu jest ST31000528AS a ty wpisujesz cos z 3750
Raczej nie będziesz miał gwarancji u producenta gdyż Seagate ma je bardzo krótkie.
Uch... Faktycznie. Nawet w tytule watku sie walnalem. Zreszta z tamtad go kopiowalem bo nie chcialo mi sie recznie przepisywac. Co za plama.
No dobra, mam o dziwo gwarancje, do 18 Maja 2012. Czyli wyglada na to ze nie bede musial kupowac nowego.
Polony - jak to jest w praktyce z ta wymiana, robia to bez problemow? I ile to czasu zajmuje?
MagMany - chłopcze, jak się nie znasz, to weź sie nie kompromituj - padłem ze śmiechu - Seagate daje 5 lat gwarancji na dyski. Wymiana bez ŻADNYCH problemów, jest błyskawiczna.
robisz zgloszenie na stronie, musisz podeslac/zaniesc dysk do ups na dzialkowa w warszawie, w ciagu kilku dni naprawiaja/wymieniaja dysk i odsylaja kurierem na twoj adres, przy wymianie otrzemujemy dysk "naprawiany"
---
Tlaocetl > seagate daje 3 lata przewaznie, na niektore modele 5 lat - na te z awaryjnej serii
Przepraszam za kolejna wiadomosc, ale jeszcze o cos dopytam.
Jak bede wysylal, zostawic system i programy? Dane osobiste oczywiscie skasuje, ale srednio mi sie chce stawiac na nowo Windowsa i wszystko instalowac.
I wielkie dzieki za pomoc dla wszystkich tak wogole ;)
Tlaocetl- Każdy się może pomylić. Ostatnio czytałem gdzieś, że skracali gwarancje do roku lub 2, no cóż mój błąd.
[15] Możesz zostawić, bo pewnie i tak skasują, ale poczekaj na opinię kogoś jeszcze. Najlepiej zrób kopię zapasową systemu na jakimś innym dysku, płycie itd.
na 90% otrzymasz inny dysk bez danych, wiec zrob sobie kopie wszyskiego