Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: "Next genowe obawy, każualizacja i te sprawy..." - ReaLynx ;)

02.10.2013 22:46
ReaLynX
👍
1
ReaLynX
34
Hejdasz

"Next genowe obawy, każualizacja i te sprawy..." - ReaLynx ;)

Publiczny debiut, czyli pierwszy mini artykulik na moim blogu:

http://realynx.wordpress.com/2013/10/02/next-genowe-obawy-kazualizacja-i-te-sprawy/

Zapraszam do komentowania i wypowiedzi nad czym powinienem pracować ;)

03.10.2013 07:29
ReaLynX
2
odpowiedz
ReaLynX
34
Hejdasz

Upek.

03.10.2013 07:38
3
odpowiedz
zanonimizowany935281
0
Konsul

kiedyś się w gry grało, teraz gry się przechodzi.
Kiedyś gry nie miały końca, tytuły które skończyłem na Spectrum 48k można policzyć na palcach jednej ręki niezbyt zręcznego stolarza, teraz gry traktuje się na równi z przemysłem filmowym - taki a taki tytuł daje rozrywkę na tyle i tyle godzin. Przechodzimy, sięgamy po następny tytuł.

03.10.2013 07:47
😊
4
odpowiedz
zanonimizowany898256
8
Konsul

Niestety, od jakiegoś czasu, ów trend stał się faktem. Stary chwyt marketingowy (zawartość ta sama, ale za to jakie pudełko!) na stałe zagościł w branży i co gorsza, ma się coraz lepiej. Tragicznie nie jest, bo przecież tylko większe (lub, jak kto woli, bogatsze) studia mogą sobie pozwolić na nieskrępowaną eksplorację i wykorzystanie technicznych nowości.

Bzdura. Przecież sam wcześniej piszesz o rozwoju indyków, a to przecież indyki cechują się najbardziej rozwojowymi pomysłami gameplayowymi na rynku growym. Inaczej - gry AAA stoją na grafice i efektach, indyki stoją na pomysłach i gameplay'u. Po prostu zacznij grać w indyki : )

03.10.2013 11:57
ReaLynX
5
odpowiedz
ReaLynX
34
Hejdasz

.Teemoray -> wiem ja o tym :) Artykuł mówi właśnie o rynku AAA.

03.10.2013 12:06
6
odpowiedz
zanonimizowany898256
8
Konsul

No ale jeśli mówisz o rynku AAA to ciężko w sumie traktować teorię "nic się nie dzieje" jako coś odkrywczego, bo tak sytuacja wygląda z dobre ponad 10lat. Fakt, że 10-15 lat temu był bum graficzny ogromny, to trzeba przyznać, ale w kwestii mechniki? Wbrew pozorom tak naprawdę w ogóle niewiele się działo. Chyba że wprowadzenie coverów do fpp'ów uznasz za coś przełomowego. Niestety porównując to do jakiejkolwiek dobrej gry indie z 2010-13 to nic, bo te gry potrafią niewielkim nakładem tworzyć całkiem nowe gatunki.

Gry AAA nie będą się szybko rozwijać nigdy, bo z nowymi pomysłami idzie ryzyko, ale rynek jest taki że jedna felerna gra potrafi największego tytana rynku złożyć na kolana. Dlatego też - bo był popyt - zrobiły się wszystkie kickstartery czy steam greenlighty które ułatwiają małym studiom wydawanie swoich pomysłowych produkcji.

I w sumie jest dobrze teraz - każdy ma to co chce : )

Forum: "Next genowe obawy, każualizacja i te sprawy..." - ReaLynx ;)