Cześć
Mam pytanko posiadam internet od Orange do 10 Mb/s aktualnie mam 1,5 Mb/s co jest po prostu śmieszne ,a pobieram z prędkością max 180 KB/s. Chciał bym się dowiedzieć czy to jest problem mojego łącza czy orane po prostu leci w kulki. Chcę to wiedzieć dlatego bo jak orange wali w ***** to zrywam umowę i biorę co innego. Myślę ,że ten screen w załączniku rozjaśni sytuację. Dodam ,że liczne próby dzwonienia do orange i zgłaszanie awarii nic nie dają.
Nie wiem czy ci pomoge, ale mam ten sam problem w Krakowie. Dzwoniłem do nich kilka razy, ponoć prowadzone są "prace techniczne".
Ja okolice Krakowa około 20 kilometrów po prostu dostaję już bzika bo koledzy mają "radiówki" za które płacą 40 złotych i mają neta po 8 Mb/s po prostu śmiech na sali..
Masz słabą linie, zapas marginu jest ale pewnie sypią się błędy i magiczny DLM obciął synchronizacje aby cie nie rozłączało i nie truł dupy na infolinii:
'proszę pana lajwboks mi rozłącza co robić'
Co to jest DLM i jak działa:
http://www.hurt-tp.pl/ocp-http/PL/Binary2/1980633/4056336900.pdf
DLM zarówno obniża prędkość jak i ją podnosi, gdy parametry linii ulegają poprawie. Opcja do 10 Mb/s zawiera prędkości w zakresie od 1 Mb/s do 10 Mb/s.
No to jak okolice Krakowa to wyjasnia. Mamy tez internet z orange w pracy, też jest zamuła straszna od jakiegos miesiąca. Wiec pewnie widać coś tam grzebią.
Parametry nie rewelacyjne, ale na 4 Mb/s powinno iść bez problemu. Ich symetryzator łącza działa tak, że 'kradnie' ludziom przepustowość, byle tylko starczyło na centra miast, gdzie muszą rywalizować z kablówkami dającymi 40-80 Mb/s.
Zadzwoń na infolinię i powiedz, że wymieniłeś router i poproś o zrestartowanie symetryzatora. Ja to już w ogóle mam przeboje z tym internetem DSL i najprawdopodobniej to moja ostatnia umowa. Pełny zasięg internetu 3G wszystkich operatorów i jeszcze nadajnik LTE postawili niedaleko. Z komórki 8 Mb/s to lekko mi wyciąga, a T-Mobile ma nawet fajną ofertę 100 GB limitu na miesiąc + nielimitowane noce.
NewGravedigger--> W umowie którą podpisujesz jest punkt, który mówi, że minimalną prędkością zapewnioną przez operatora jest 1 Mb/s. Dopiero poniżej tego możesz rozwiązać umowę z winy operatora.
Opcja do 10 Mb/s zawiera prędkości w zakresie od 1 Mb/s do 10 Mb/s.
na takie coś pozostaje wyłącznie skarga do rzecznika.
Płacisz za 10 mb i zapis w umowie stanowiący o tym, że prędkość jest DO 10 mb nie oznacza, że może być 2. Dla mnie to jest podstawa do rozwiązania umowy i poszukania sobie rzetelniejszego partnera.