Witam i ostatnio przeglądam najnowsze premiery gier i o dziwo co producenci nie są w większości lojalni wobec graczy pc. Zastanawiałem się dlaczego tak robią i doszedłem do wniosku że prawdopodobnie chodzi o wyłudzenie kasy na ludziach którzy nie znają na informatynce i podają modele wyższe i myślą że głupi człowiek kupi model wyszy i zarobią sobie sporo kasy a okazuje się że na podobnym modelu i tańszym gra na pc działają tak samo. Przykładem może być model procesora w zalecanych wymaganiach Mad Max Intel Core i7-3770 3.4 a wystarczy Intel Core 5-4590 3.3GHz. Drugą kontrowersyjną sprawą jest porównywanie kart graficznych Nividia oraz Amd. Nie muszę wymieniać sporo tytułów np Fallout 4 ma w zalecanych Karta graficzna: AMD Radeon R9 290X 4 GB lub Nvidia GeForce GTX 780 3 GB i według mnie coś tutaj jest nie tak by takie kary graficzne porównywać. To niej jest temat na kłótnie ale przestroga dla graczy którzy nie znają się na informatyce. Proszę o wyrozumie w tym temacie bo przypadki oszustw przez producentów gier będą rosły.
Nie muszę wymieniać sporo tytułów np Fallout 4 ma w zalecanych Karta graficzna: AMD Radeon R9 290X 4 GB lub Nvidia GeForce GTX 780 3 GB i według mnie coś tutaj jest nie tak by takie kary graficzne porównywać.
Wiem, ze nie ma sensu pytac, ale mimo wszystko - niby dlaczego "cos jest nie tak" z porownywaniem jak najbardziej porownywalnych kart?
Wpisz sobie te obydwa model czy procesora czy karty graficznej i zobaczy różnice
No i gdzie ta różnica?
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-290X-vs-GeForce-GTX-780
0.4 FPS na korzyść GTX?
I właśnie oto chodzi podawaną wyże model by kasę zarobić a różnic w fps w czasie gry niema. I jak masz urojenia Szyszkłak z Marcin 19 TO NIE UDZIELAJ SIĘ W TYM WĄTKU
Dobra, przeklejam tutaj.
Zawsze mnie śmieszy ten sam festiwal niewiedzy, paniki i naciągania rzeczywistości, który pojawia się pod każdym newsem o wymagania sprzętowe danej gry.
Po pierwsze -> wymagania sprzętowe do gier zwykle pomijają bardzo ważną rzecz. Rozdzielczość. Jeżeli gracie na jakiejś mniejszej to nie mówcie, że wymagania są zawyżone, tylko piszcie, że gracie w niskiej rozdzielczości. Wymagania takie sztywne nie są.
Po drugie -> Jak piszecie, że gra idzie wam na ultra, to upewnijcie się, że idzie rzeczywiście ze wszystkim włączonym na maks, czyt. jeżeli gra obsługuje downsampling to ma być włączony, AA też ma być na maks a nie na FXAA low bo "wyższe zabijają mi FPSy". Ultra to ultra. No i znowu - rozdzielczość.*
Po trzecie -> jeżeli ktoś napisał w minimalnych (lub nawet w innych też) wymaganiach, że gra wymaga tyle i tyle RAMu (czy to normalnego czy VRAMu), to nie oznacza to, że na niższych wartościach się nie uruchomi i nie będzie w większej liczbie przypadków działać. Oznacza to ni mniej ni więcej, że taka wartość RAMu jest zalecana, by nie musieć się przejmować ewentualnym zrzutem pamięci na HDD (pagefile) lub tym, że gra będzie w jakiejś wymagającej scenie doczytywać zawartość pamięci do GPU, co spowoduje chwilowy spadek wydajności.
Po czwarte -> to że macie 60FPS jeszcze nic nie znaczy. Miejsca testowe mogą być całkowicie różne a patrzenie w niebo doda wam nawet setki FPSów, ale będzie się to miało nijak do wydajności w trakcie zadymy.
*To tak a propos komputerów za 2,5 ciągnących niby Wiedźmina 3 na Ultra. Podam Wam przykład z życia wzięty - dwa Titan Xy i 5960x w okresie spokoju w Wiedźminie 3 ze wszystkim na Ultra + włączonymi pierdołami w sterownikach (lepszy AA) w 1440p ma +/- 80FPS. Ryse z kolei na tej konfiguracji ze wszystkim na full (w tym 4 krotny downsampling do 1440p) nie potrafi czasem trzymać 30FPS.
PS. Battlefront się na razie nie liczy. To okrojona z wielu rzeczy beta, więc jej wydajność nie może być wydajnością finalnego produktu.
PS2. Warto jeszcze wspomnieć, że punkt trzeci odnosi się też całej reszty sprzętu. Jeżeli gra wymaga 7870 to nie znaczy że w danych warunkach nie będzie się dało na słabszym Radeonie grać. To oznacza tyle, że optymalne doświadczenie dla danych warunków testowych i czynników zapewnia właśnie ten Radeon 7870.
Dodatkowo bonus w postaci punktu 5. Karta graficzna karcie graficznej nierówna. Jeżeli w danej grze dane GPU wypadają wydajnościowo podobnie to nie oznacza to jeszcze, że w innej będzie tak samo. Architektury kart (zwłaszcza między firmami) potrafią się sporo różnić. Plus trzeba dodać fakt, że sterowniki również mają wpływ na ostateczną wydajność danej gry - sterowniki do GPU, zwłaszcza od Nvidii, to zbiór różnych hacków, zwiększających wydajność w danej grze.
EDIT: I proszę nie zarzucać nieznajomości informatyki i jednocześnie powielać mity o wymaganiach. One wbrew pozorom z tyłka brane nie są.
[6] I jak masz urojenia Szyszkłak z Marcin 19
Szyszkłak nigdzie nie dodał 19, jasnowidzu.