Witam
Chcialem zapytac o dokladna tresc paragrafu dot. prawa zwrotu zakupionego produktu w okreslonym przez paragraf terminie (prawo konsumenta).
W skrocie kupilem cos w serwisie internetowym, zaplacilem i przedmiot nie zostal do mnie wyslany, a gdy dojdzie, nie bedzie mnie juz w Polsce. Chcialbym ow pzedmiot zwrocic *lub w tym wypadku po prostu podziekowac za niedoszla do skutku transakcje* oraz poprosic o zwrot srodkow uzytych do oplacenia towaru.
Powyzszy tekst jest dosc chaotyczny, jednak osoby obyte z prawem beda wiedzialy o co chodzi :)
Z gory dziekuje za pomoc
P.S.
Nie chodzi mi oczywiscie o widocznych czy ukrytych wadach produktu jako podstawe do zwrotu.
skoro jeszcze nie wysłany to moze skontaktuj się z sprzedawcą i poproś o zwrot kasy a nie robisz problemy?
Jesli kupiles przedmiot w sklepie internetowym masz prawo zwrocic go w ciagu 10 dni od daty otrzymania przesylki, bez podawania przyczyny. Niestety raczej prawo nie przewiduje tutaj wyjatkow typu "nie moglem odebrac bo nie bylo mnie w Polsce".
A właściwie odstapić ( nic nie pomerdałem? ) od umowy, czyli na chlopski rozum mozesz im juz posłać pisemko... problem powstanie, jesli jednak produkt wyślą w międzyczasie, ktos musialby go wtedy mimo wszystko odebrac i odeslac z powrotem w ciagu 14 dni od zawarcia umowy.
W końcu czy konieczne jest otrzymanie przesylki? ja wiem, ze tak patrzac celowościowo na te przepisy to chodzi o niezadowolenie z zakupu towaru, ktorego nie moglismy obejrzeć, no ale... Niech sie wypowiedzą madrzejsci, jacys specjaliści od prawa konsumenckiego :D
Napisz do sprzedawcy, że chcesz zrezygnować z kupna towaru i rozwiązać umowę, co będzie z korzyścią dla obu stron, bo w przeciwnym razie będziesz zmuszony skorzystać z ustawowego prawa odstąpienia od umowy zawieranej na odległość - sprzedawca będzie musiał pokryć koszty wysyłki do Ciebie, a Ty zwrotu, co oczywiście nie ma sensu dla obu stron.
Dziekuje za pomoc panowie