Chciałbym kupić rodzicom pod choinkę ekspres do kawy. Jestem studentem i moje fundusze są dosyć mocno ograniczone, więc szukam czegoś do 450 zł. Z tego co poczytałem, w tym przedziale cenowym najczęściej pojawiają się trzy firmy: DeLonghi, Saeco i Krups. Jeśli chodzi o dwie pierwsze, ludzie chwalą modele:
De Longhi BAR 14 http://www.ceneo.pl/58382
Saeco Via Veneto De Luxe http://www.ceneo.pl/15143664
Co do Kurpsa - nic konkretnego niestety nie wyłuskałem :)
Który z nich byłby najlepszy? Rodzice piją kawę sypaną, więc ekspres na kapsułki odpada.
Z góry dziękuję za pomoc!
ja od 3 lat mam Zelmer Piano 13Z014 i jestem zadowolona, nie psuje się, robi dobrą kawę, nie jest drogi http://www.ceneo.pl/1672566#tab=spec
Saeco było typowo włoskie, co oznacza, że najlepszym wyjściem było kupienie trzech ekspresów i złożenie z nich jednego działającego odpowiednio :).
Ale być może Philips ich pogonił do roboty i poprawili kontrolę jakości.
De Longhi BAR 14 używałem przez ponad 2 lata po czym powędrował dalej w rodzinę, bo kupiłem większy. Nie mniej mocno polecam :)
cos z troche innej beczki - czy rozwazales moze kawiarki?
ja np od paru lat uzywam kawiarki Bialetti i osobiscie jestem zachwycony. Cos takiego dla przykladu.
http://allegro.pl/nowa-kawiarka-musa-4-indukcja-restyling-bialetti-i3759428384.html
Ja tego Saeco mam już 7 lat i nadal mi służy. Dwa razy usuwałem kamień i tyle.
Mogę z czystym sumieniem polecić.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
Zatem pewnie rozstrzygnie się pomiędzy Saeco a DeLonghi. Jednak jest pomiędzy nimi 100zł różnicy w cenie. Nie znam się na ekspresach, kawy też nie pijam - różnią się one czymś zasadniczym?
Jeszcze jedno pytanie. W życiu nie korzystałem z ekspresu i nie miałem styczności z takimi typowo domowymi. Na zdjęciach ww. ekspresów wszędzie widzę filiżanki - da radę z takiego ekspresu zrobić kawę do szklanki, ok. 200ml? Nie wyglądają na zdjęciach na duże, wejdzie tam w ogóle zwykła szklanka? :)