Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Morele - zwrot i zakup na nowo czy wymiana 3 dniowa?

01.09.2016 13:24
ArtoseruS
1
ArtoseruS
75
Zero Trzy

Morele - zwrot i zakup na nowo czy wymiana 3 dniowa?

Witam, wczoraj zakupiłem nowe podzespoły do kompa, wszystko podłączone, ekran czarny. W netpunkcie morele stwierdzono, że to płyta główna i tu rodzi się pytanie. Oddać to jako zwrot i w tym czasie zakupić nową płytę, która będzie jutro czy wziąć opcję wymiany 3 dniowej i poczekać na serwis?

01.09.2016 13:32
IGG
2
1 odpowiedź
IGG
60
Hohner

Szczerze nic nie rozumiem. Ja bym grzecznie poprosił o nową mobo a co z uszkodzoną sobie zrobią to ich sprawa. PS. jest e morelach coś takiego jak zwrot 3 dniowy?

01.09.2016 14:14
2.1
zanonimizowany1093317
18
Generał

" jest e morelach coś takiego jak zwrot 3 dniowy?"
Wszędzie powinien być.

01.09.2016 13:36
3
zanonimizowany636606
89
Generał

Jaka płyta padła, bo właśnie w Morele zareklamowałem MSI?
I nie baw się w serwis tylko rękojmia i wymiana na nową/
Z serwisem będziesz bujał się przez kilka tygodni a i tak dostaniesz używaną płytę.
W ramach rękojmi muszą dać nową do 14 dni kalendarzowych.

Też kupiłem tymczasową płytę główną Gigabyte GA-H110M-S2H. Nie polecam, bo nie widzi dysku SSD.

post wyedytowany przez zanonimizowany636606 2016-09-01 13:39:25
01.09.2016 13:47
ArtoseruS
4
ArtoseruS
75
Zero Trzy

Asrock h110m-hds

Chodzi o działanie ich serwisu, czy dać to na zwrot i zażądać kasy, a w tym czasie kupić nową, bo koszt to 219zł i to nie zbyt dużo, albo dać im to na serwis i liczyć, że zwrócą nową w krótkim czasie.

Jak to wygląda i co lepiej zrobić?

01.09.2016 13:56
5
zanonimizowany636606
89
Generał

Jeżeli pójdziesz drogą rękojmi, to mają 14 dni kalendarzowych na ustosunkowanie się do żądania, czyli de facto zwrot pieniędzy lub nowa płyta.
Ja zażądałem wymianę na nową, ale teraz raczej wybrałbym odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy:
odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wada-istotna/

Nie baw się w serwis, bo stracisz czas i nerwy. W serwisie mogą naprawiać w nieskonczoność: a to części nie ma, a to musieli wysłać do Chin etc. Nie mają żadnego określonego terminu na dokonanie naprawy.

Jak pójdziesz drogą gwarancji, to na pewno nie dostaniesz nowej karty :)

post wyedytowany przez zanonimizowany636606 2016-09-01 13:57:43
01.09.2016 14:10
ArtoseruS
6
ArtoseruS
75
Zero Trzy

Wada istotna jest, to fakt, czyli jest opcja żądania zwrotu kasy? I wziąć nową od razu i nie czekać na to?

01.09.2016 14:26
7
zanonimizowany636606
89
Generał

Jeżeli złożysz pismo o odstąpieniu od umowy, to licz się z tym, że Morele może przystać na Twoją propozycję lub zaproponować wymianę na nową płytę.
Jeżeli od razu zażądasz wymiany na nową, to nie mają żadnej opcji i muszą przystać na taką propozycję.
Tak czy inaczej musisz kupić już teraz nową płytę o ile nie chcesz czekać tygodnia lub dłużej na wymianę.
Zawsze możesz puścić na Allegro lub też zwrócić w ciągu 14 dni ;)

Forum: Morele - zwrot i zakup na nowo czy wymiana 3 dniowa?