Książka o matematyce/do nauki matematyki?
Witam,
Jakiś czas temu odbiło mi i postanowiłem rozwinąć swoją, niewielką, wiedzę o matematyce. Studiuję na uczelni technicznej, na czwartym roku, więc odrobinę wiem (zdaję sobie sprawę, że to jest kropla w morzu wiedzy).
Na pewno na forum znajdą się ludzie, pasjonaci matematyki, którzy mogliby mi pomoc z doborem jakieś książki, od której mógłbym zacząć?
pozdrawiam
Na jakim poziomie jesteś/chciałbyś aby to była książka i z jakiego działu? O dział pytam, bo chyba warto jednak kierować się swoimi preferencjami/uzdolnieniami/przydatnością, aniżeli brać "wszystko jak leci"; poza tym trudno znaleźć dobrą książkę "do wszystkiego". Ja na ten przykład lubię teorię liczb i ogólnie matematykę dyskretną, natomiast widzę, że pod kątem kilku przedmiotów na studiach (jak i zastosowań) przydałoby się zaprzyjaźnić nieco bliżej ze statystyką.
Natomiast o poziom pytam, bo samo "na czwartym roku uczelni technicznej" niewiele mówi ;) Może to być dobra uczelnia, jak i taka sobie. Można było mieć w planie zajęć dwa semestry analizy, osobno algebrę, matmę dyskretną, statystykę, a można było wszystko zusammen do kupy upchnięte w jedno-/dwusemestralny przedmiot od nazwie "Matematyka". Wreszcie można było przebić się przez przedmioty matematyczne jak burza, ze średnią oscylującą kole 5,0, a można było się prześlizgać jakoś z wiedzą dążącą w limesie do 0 ;)
Analiza - 2 semestry, Algebra, trochę analizy numerycznej, statystyka tyle o ile co była przy analizie sygnałów. Automatyka i robotyka, Politechnika poznańska. Oceny około 4.
Co do osobistych predyspozycji to chciałbym co nieco dowiedzieć się o algebrze liniowej i analizie, czyli dosyć szeroko:D
EDIT
ort.
Hm. Zakładam, że takie pozycje ("podstawy") jak Krysicki/Włodarski, Banaś/Wędrychowicz albo Stankiewicz już przerabiałeś? Zresztą to głównie zbiory zadań, ale troszkę teorii też tam jest. A np. "Algebrę wyższą" Opiala przeglądałeś?