Witam
Wczoraj miałem dźwięk na komputerze a dzisiaj już go nie mam. Sprawdziłem głośniki nie są wyciszony. Słuchawki podłączyłem też nie działają. Nic wczoraj takiego nie robiłem żeby dzisiaj dźwięku nie było. Jak analizuje problem przez PC to znajduje taki błąd który mi jasno nie wiele mówi : One or more audio service ist t running. Wie ktoś co to za problem jest. Padła mi karta dźwiękowa czy to jakiś inny problem który można naprawić?
Zacznij od próby przywrócenia systemu do wczoraj, o ile masz jakiś punkt przywracania. U mnie słabo działają te przywracania od kiedy jest WIN 10 czy WIN 11 to gorzej działa niż na XP czy WIN 7. Warto zacząć jednak od tego.
...............................................................................................
Poniżej wkleję coś co skopiowałem z innej strony:
...............................................................................................
Komunikat „ Co najmniej jedna usługa audio nie jest uruchomiona” wskazuje, że co najmniej jedna usługa audio mogła przestać działać. Musisz dowiedzieć się, czy tak jest i jakiej usługi audio to dotyczy. Jeśli okaże się, że usługa związana z dźwiękiem systemowym rzeczywiście przestała działać, możesz ręcznie zrestartować usługę i wszystko powinno wrócić do normy.
Trzy usługi audio, na które należy zwrócić uwagę, to:
Dźwięk Windowsa
Zdalne wywołanie procedury
Konstruktor punktów końcowych Windows Audio
Przejdźmy do aplikacji Usługi i sprawdźmy stan usług audio:
Przytrzymaj klawisz Windows i naciśnij R, aby otworzyć Uruchom.
Wpisz „services.msc” i kliknij OK, aby otworzyć aplikację Usługi.
W oknie Usługi przewiń w dół do usługi Windows Audio.
Kliknij go prawym przyciskiem myszy i kliknij Uruchom ponownie.
Teraz kliknij dwukrotnie usługę Windows Audio i sprawdź, czy „Stan usługi” jest ustawiony na Uruchomiona, a „Typ uruchomienia” jest ustawiony na Automatyczny.
Kliknij Zastosuj i OK, aby zapisać zmiany.
Powtórz kroki 3-6 dla usług Remote Procedure Call i Windows Audio Endpoint Builder.
Następnie poszukaj usługi Multimedia Task Scheduler. Jeśli jest obecny w oknie Usługi, powtórz również dla niego kroki 3-6.
Możesz teraz wyjść z okna Usługi i przetestować dźwięk. Jeśli problemy z dźwiękiem nadal występują na urządzeniu, wypróbuj następną poprawkę.
Spróbuj tego https://www.auslogics.com/en/articles/one-or-more-audio-service-isnt-running/ zanim zaczniesz z miernikiem i lutownicą po płycie głównej latać.
Lub to : https://www.youtube.com/watch?v=DZATMGiWAEQ
Nie wchodziłem na wyżej podaną stronę.
Jest tam coś o tym, żeby wejść w menadżer urządzeń, odinstalować urządzenie dźwiękowe, a potem zainstalować nowe sterowniki?
W ustawieniach dźwięku byłeś? Dobrze masz wybrane źródło?
Może sie przyłączylo.
Nie rób żadnego przywracania dźwięku tylko pobierz pierwszego linuxa w wersji liveusb i odpal na nim.
Jak tam nie będzie dźwięku, to układ realteka do wymiany. Tak jest w większości przypadków przy nagłym uwaleniu dźwięku.