Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Zapowiedziano WAVI Xtion - „Kinecta dla PC”

04.01.2011 10:41
😜
1
zanonimizowany560061
23
Chorąży

No to M$ dostanie teraz po dupie za to że nie udostępnił sterowników do kinecta pod PC ;P

04.01.2011 11:14
dolek_17
2
odpowiedz
dolek_17
132
pawian_akrobata

hehe Kinect, kinect juz zapomniałem jak sie kiedys miał nazywać...

[edit] aaa... Natal, ależ to była dziwna nazwa

04.01.2011 11:21
kaszanka9
3
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Piksiarz -> ta, żeby tylko asus nie dostał pozwu pewnego dnia...

04.01.2011 12:16
😱
4
odpowiedz
amigo2000
195
Generał

Jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

04.01.2011 12:53
👍
5
odpowiedz
zanonimizowany507660
52
Generał

Kaszanka9 - każdy może stworzyć sobie kontroler ruchu ;). Jeżeli tylko nie będą kopiować Kinectowych rozwiązań 1:1, to nie będzie problemu. Porównał bym to do produkcji telewizora, lodówki czy samochodu - jedno i to samo urządzenie (o tym samym zastosowaniu), ale zbudowane inaczej, przez innego twórcę...

A co do tego urządzenia - mam spore nadzieje. Nawet lepiej że nie jest to Kinect z X360, bo nie lubię być na łasce Microsoftu (który decyduje co wolno a czego nie, który ogranicza rozwój pewnych inwencji, blokuje dostęp do narzędzi itd)... A tak, jest szansa że każdy będzie mógł wydawać pod to urządzenie co tylko zechce, bez cenzury, bez nadzoru MS... Dodatkowo wierzę w moderów i twórców niezależnych, oni zapewne pokażą że taki kontroler ruchu może idealnie pasować nawet do hardcorowych produkcji.

04.01.2011 12:58
-=Esiu=-
😜
6
odpowiedz
-=Esiu=-
210
Everybody lies

Raport Mniejszości coraz bliżej :)

Może pewnego dnia sie wypróbuje to na pc, o ile bedzie miało dużo funkcji.

04.01.2011 13:30
graf_0
7
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

RedCrow - akurat technologia Kinecta spełnia wszelkie przesłanki aby ją opatentować i uzyskać ochronę. No chyba że ktoś to wcześniej zrobił, lub patent nie należy do MS tylko do tej firmy która współpracowała z MS a teraz będzie współpracowac z Asusem.

Esiu - tyle tylko że w większości zastosowań myszka naprawdę jest wygodniejsza, szybsza i mniej męcząca.

04.01.2011 13:31
Piratos
8
odpowiedz
Piratos
180
Niewidzialny Templariusz

To teraz tylko czekać na wydanie i zacznie się tworzenie gierek XXX xD

04.01.2011 13:58
kaszanka9
9
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

RedCrow - kinect jest opatentowany przez m$ jako kontroler bezdotykowy, wraz z całą specyfikacją, czyli kamery, zasada działania itp. jeśli myślisz, że asus wyda coś podobnego i m$ z tym nic nie zrobi to pomyśl ponownie.

04.01.2011 14:11
10
odpowiedz
StoogeR
132
Generał

oni zapewne pokażą że taki kontroler ruchu może idealnie pasować nawet do hardcorowych produkcji

Ja nie wyobrazam sobie niektorych gier na tego typu kontrolerze. Pol biedy ze scigalkami gdzie trzyma sie wirtualna kierownice i tylko meczy rece, ale co z fpsami czy jakakolwiek gra wymagajaca poruszania sie w trojwymiaroym srodowisku. Osobiscie wolalbym zainwestowac w juz jakis czas dostepny TrackIr (head tracking). Z zastosowan w normalnych grach sprawdzi sie w zasadzie tak samo (chyba ze ja poprostu wyobrazni nie mam i nie wiem jak mozna by kinectopodobne urzadznie w fpsie i tym podobnych grach wykorzystac), a gdyby support ze strony developerow byl troche lepszy to bym sie nie zastanwial.

Moze rts? Ale tej technolgii raczej brakuje precyzji dla rtsow. Przygodwki point & click? Moze przynajmniej tyle.

04.01.2011 14:27
😈
11
odpowiedz
zanonimizowany507660
52
Generał

kaszanka9 - tylko bez takich, gadajmy kulturalnie i od mojego myślenia się odwal...

graf_0, kaszanka9 - Tyle że MS nie może sobie opatentować od tak całego "segmentu" jakim jest kontrolowanie jakiegoś urządzenia, ruchami ciała. Wystarczy że samo przechwytywanie ruchu przez kamerę i przekładanie go na konkretną akcję urządzenia, będzie wykonywał inny algorytm i po sprawie... Bo używać kamery do odczytywania ruchu to może każdy (pamiętacie Eye Toy od Sony?), kwestia tego jak będzie to ustrojstwo działać, a dla wprawnych projektantów nie powinno to stanowić problemu (nie znam się na tym, ale wystarczy popatrzeć na rysunki patentowe Kinecta i Eye Toy by zobaczyc że choć oba korzystają z kamery, to zasada obserwacji i przeliczania ruchu na działanie jest zupełnie inna). Z resztą kto powiedział że sposób wykorzystany przez MS jest najlepszy, albo jedynie dobry i skuteczny? Może da się tu zrobić inaczej ale równie dobrze? Ja myślę że Asus sobie poradzi (zwłaszcza że współpracują z konstruktorami prawdziwego Kinecta, wiedzą więc na pewno czego już wykorzystać w swoim projekcie NIE MOGĄ, oraz mają ludzi którzy znają się na temacie).

I na koniec argument na myślenie (odbijam piłeczkę panie kaszanka). Czy wydaje wam się że tak duża firma jak Asus nie wie co robi? Wpadli na pomysł żeby zainwestować (a właściwie utopić) kilka-naście/dziesiąt milionów dolarów w plagiacie, i może jeszcze drugie tyle za zapłatę kar...? Oni mają swoich (na pewno dobrych) prawników oraz konstruktorów i wiedzą w co się pakują. Z resztą chyba nie bez powodu nawiązali współpracę z pierwotnymi twórcami Kinecta... Poza tym projekt jest już (prawdopodobnie) w zaawansowanym stadium, dlaczego MS nie reaguje?

PS. Panowie prawnicy że tacy pewni swego, czy jak?

04.01.2011 14:59
A.l.e.X
12
odpowiedz
A.l.e.X
152
Alekde

Kinect i PC => było to do przewidzenia, technologia jest za dobra aby marnowała się w XboXie.

04.01.2011 16:04
13
odpowiedz
zanonimizowany705796
59
Senator

Wpiszcie ten tytuł w google grafika hah :D

04.01.2011 16:23
Radanos
14
odpowiedz
Radanos
116
Szczęść Boże

Na to czekałem - nieważne za jakie pieniądze, będę to miał.

04.01.2011 16:32
15
odpowiedz
zanonimizowany771628
98
Legend

Extra nie będę musiał wydawac 3 razy więcej kasy na konsolę z kinektem. Poczekam możliwe że wyjdzie przed moimi urodzinami.

04.01.2011 16:36
graf_0
16
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Moim zdaniem patent na hardwarową część kinnecta nie jest w rękach MS (zresztą zaraz sprawdzimy). Natomiast laser podczerwony + kamera podczerwona jest tym co odróżnia kinecta od innych sprzętów, choć na razie tego chyba nie wykorzystują, skoro nie można nawet wykonać kliknięcia... Wyobrażacie sobie sterować PC bez kliknięć, tylko czekając w bezruchu aż się "kółko wkręci".

W końcu MS wydał na kinnecta ponad 500 milionów dolarów. Piszę ponad bo 500 mln poszło WYŁĄCZNIE na marketing.

Ok.
sprawdziłem sprawę patentów - MS ma patent na ideę sterowania komputerem przez gesty, drogą zamienienia człowieka na szkielet z punktami. To jest kluczowy element patentu i inni muszą go obejść a nie mogą skopiować.

04.01.2011 17:07
😜
17
odpowiedz
zanonimizowany507660
52
Generał

graf_0 - Wiem, nawet widziałem rysunki patentowe Kinecta, wspomniałem o tym w poprzednim poście (25 punktów tworzących szkielet człowieka). I właśnie o to mi chodzi, że przecież nie jest to jedyna metoda jaką można zastosować (Eye Toy przykładem), Asus na pewno będzie miał swój sposób, kto wie czy nie lepszy ;).

04.01.2011 17:35
18
odpowiedz
Kacperpol
64
Konsul

jest juz aplikacji do grania bez pada na PC . Wymagana kamerka najlepiej co najmniej 2 mpx

04.01.2011 18:11
toaster
19
odpowiedz
toaster
63
EL PRESIDENTE

Przeglądanie internetu za pomocą gestów, jak dla mnie bomba.

ps. Tylko jeszcze jakiś multi "touch" by się przydał ;)

04.01.2011 18:29
20
odpowiedz
Kazioo
88
Senator

@graf_0
"choć na razie tego chyba nie wykorzystują, skoro nie można nawet wykonać kliknięcia"

Lol, no jasne, wsadzili sobie podczerwień i detektor dla jaj.
Gdyby nie podczerwień kinect nie działałby prawie wcale. Analiza głębi obrazu jest tu główną przewagą nad rozwiązaniami kamerkowymi typu eye toy. Brak możliwości kliknięć to inna kwestia - za niska rozdzielczość i za duży problem algorytmiczny. Microsoft obiecał cuda, których nie udało mu się zrealizować.

Algorytmy Natala miały rzekomo generować animowany w czasie rzeczywistym szkielet człowieka.
Kinect tego NIE robi. Kinect bazuje jedynie na analizie konturów postaci. Potem dorabiany jest prosty szkielet 2D - parę kresek i punkcików. Nie jest to nic tak genialnego jak miało być, żadne z tego motion capture.

Natal to była bujda na kółkach. Kinect jest zaledwie namiastką wydumanych fantazji.

04.01.2011 22:09
helias16
21
odpowiedz
helias16
109
Glorious PC gamer

Jeśli zrobią jakiś dobry program żeby obsługiwać system ruchali rąk to może być z tego coś fajnego, chętnych do robienia na to gier jakoś mi sie nie widzi chyba że będą umieli to dobrze zareklamować

Technologie Zapowiedziano WAVI Xtion - „Kinecta dla PC”