Wiedźmin 3: Dziki Gon - Podążając tropem
@niesmiertelny21 Słaby zwiastun? W porównaniu z innymi jest super. Przez niego coraz bardziej ciekawi mnie fabuła.
Bardzo fajny, do tego muzyka świetna. No i aksamitka z obsydianem...
Jeśli mam być szczery, to intro do Wiedźmina 1 (Geralt vs. Strzyga) i Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (Letho na statku) wywarły na mnie większe wrażenie. Nie mówię tutaj o oprawie graficznej, gdyż to oczywiście miażdży tamte pod tym względem. Jest dużo krótsze niż poprzednie, a Geralt jak walczył na Strzygę to miało to taki klimat, jego wygląd, eliksiry, ta epicka walka. W ZK jak Letho rozwalał wszystkich po kolei. Coś epickiego, tutaj jakoś tego nie poczułem.
Oczywiście jest to subiektywna ocena, dlatego proszę o wyrozumiałą krytykę.
Strasznie przeciętny zwiastun. Za bardzo chcieli pojechać klimatami średniowiecznymi i fantasy w sztampowy sposób.
W porządku. Intro jak intro.
Zapachniało bzem i agrestem
Co to ma być? Geralt widzi w błocie woluminy i nic nie robi. Jeśli ktoś pozwala, by książki walały się w błocie to jest chamem, prostakiem i barbarzyńcą a biorąc pod uwagę to, że w świecie Geralta książki były bardzo cenne - również głupkiem. Geralt taki bogaty, że stać go na zostawienie w błocie majątku?
Chyba jedyny element, który powoduje u mnie smutek jest sama Yennefer. Jeden z najważniejszych i charakterystycznych jej atutów został zupełnie zmieniony: z bujnych loków zrobili mało widoczne falowane włosy, jakby je babcinymi wałeczkami podkręciła.
Już mogę nawet zaakceptować drobniutką twarzyczkę, lecz usunięcie loków, które wiele razy były podkreślane w książce... Okropne. Dobrze, że przynajmniej nie zrobili z niej szatynki.
Dla mnie intro jest OK.
@niesmiertelny21, @Zdzichsiu, @yadin i podobne -> Jak uważacie. Ale ja w życiu widziałem dużo gorsze filmiki-intro. ;)
kurcze spodziewalem sie zupelnie czegos innego, za duzo wycia, ktore nijak ma sie do intra. Z taka sciezka dzwiekowa naprawde mozna byloby to lepiej zrobic.
@Sir Xan
No jasna sprawa. Ja napisałem tylko, że gorsze w porównaniu do wprowadzeń jakie zaserwowali nam twórcy w poprzednich Wiedźminach i zwiastunie Zabijając potwory.
Poprzednie bardziej mi się podobały, za dużo fabuły pokazali, jakoś za bardzo efekciarsko i mało soczyście.... trudno to określić.
Co się mi NIE PODOBAŁO
1. Ucieka z pola bitwy. Jakoś bardzo słabo jak na czarodziejkę.
2. Zaczyna się na Yennefer i na niej się kończy. Gra 1 rolę
3. Ten koń czekający na nią w dymie.
4. Muzyka i jęki są okropne.
5. Wiedźmin tropiący złamany badyl na polu bitwy.
Co tu się dzieje. Miecz dwuręczny stosowany w środku bitwy przy braku hełmu i odcinanie za jego pomocą głowy konia w galopie? Koń schodzący z tego galopu do zera w mniej niż sekundę po w/w ścięciu? Tarczownicy wyglądający praktycznie jak klony, zbrojni w miecze przeciwko kawalerii przy całkowitym braku obecności broni długiej? Mam nadzieję, że Bagiński w swoim filmie nie będzie tworzył scen batalistycznych, bo to jakaś totalna degrengolada jest!
Wszystko w porzadku jest jednak nie ma niskie replay value, ogladnolem raz i nie mam ochoty wraca, natomiast dzis opublikowany zwiastun AC:Unity juz 6 raz leci.
Lipa. Zdecydowanie ten trailer z wieszaniem kobiety lepszy.
Bardzo fajne intro.
Ta muzyka jest akurat zajebista i nadje słowiański klimat jaki byc powinien, ale wy gimbusy widze czekacie na zabijanie potworów. Sapkowski tworząc to uniwersum czerpał ogromnie dużo ze słowiańskiej mitologii
To cały zwiastun czy jakaś skrócona wersja? Na tle filmików wprowadzających do wcześniejszych gier wypada dosyć blado. Hmmm... Ale zamówienia na edycję kolekcjonerską jeszcze nie wycofuję. ;-)
Dobrze jest ;) Nie wiem po co tyle jadu, to przecież tylko zwiastun, moim zdaniem bardzo dobry zwiastun ;) Jest OK.
Shway - - ->
Opowiedz nam, proszę, jak wygląda życie w świecie, z którego usunięto ironię (a nawet zwykłe poczucie humoru). :-P
Chciałem zauważyć że jest to intro i w pełni treść będzie można ocenić dopiero po premierze gry. Teraz może wygląda to nieco chaotycznie, ale być może będzie to dopasowane do wydarzeń z prologu. Poprzednie intra natomiast były osobnymi filmikami, które nie muszą współgrać bezpośrednio z początkiem gry.
Mi się podoba, choć jest nieco chaotyczne, ocenię dopiero gdy zacznę grać :)
@Shasiu :: Ludzie czepiają się intra, a nie gry. wiadomo, że pełna gra to co innego. Dla mnie zajechało najtańszym Sapkowskim z polskiego Wiedźmina.
Za niski i grubawy Vesemir, nienaturalny lot ptaka, tropienie ze zlamanej galezi na polu bitwy, tarczownicy wygladajacych na nie zainteresowanych zblizajaca sie do nich jazda - czyli ogolem to co mi sie nie podobalo. Za to swietnie zrobiona Yennefer (podobna sobie wyobrazalem) i epicko wygladajacy czar. Jak dla mnie swietnie choc pare elementow do poprawy ;]
P.S.
Czy tylko mi sie za kazdym razem wydaje nienaturalne bieganie? czy to kobieta czy facet, czy gameplay czy teaser? zawsze takie nienaturalne ruchy. Za to chod jest ok
... jak można w ogole takie sceny pokazywać? (mam na myśli odcięcie glowy galopującego konia). Kolo musiałby mieć chyba sile uścisku szczek rekina tygrysiego aby tak zrobić nie mowiac o zmyśle terminatora ... ale jak rozumiem w magicznym swiecie inne realia obowiazuja. Samo intro w obecnej fazie - jak dla mnie - nie wygląda zle, ot udostępniono nam (jak rozumiem) jego fragment (być może wcale nie najciekawszy) wiec co tu oceniac tymczasem.
@Shway
Akurat w książkach Sapkowskiego o Wiedźminie, słowiańskiej mitologii jest tyle samo, co celtyckiej i germańskiej. Ba, można powiedzieć, że w grach jest więcej słowiańskości niż w samych książkach.
Az zachciało mi sie zagrać w 1 i 2 dobrze nie sprzedałem koledze :P
@Bukary: To @Shway powiedział coś ironicznego ty po prostu opowiedziałeś suchara, tak więc sam możesz sobie odpowiedzieć na swoje pytanie. :)
A co do zwiastuna to Platige Image znów pokazali że animacje w świecie wiedźmina wychodzą im bardzo dobrze, może filmik nie porywa tak jak poprzednia animacja ale i tak jest na co popatrzeć. :)
Jak zwykle prozajebiście, NIKT tak nie potrafi zbudować hype'u jak Platige Image i CDPR :D
Już nie mówię jak to wygląda, orgazm dla oczu.
Niektóre ruchy wyglądają jakby "motion capture" używali a niektóre jakby składali je ręcznie (i drętwo to wygląda), jak dla mnie kiepskie intro patrząc na budżet "Wieśka", lepiej jakby robili ich mniej a dokładnie i bardziej sensownie.
Po zwiastunach, które dawały na prawdę niezłego kopa, ten kompletnie nie zrobił na mnie wrażenia jakoś. Nie mówię oczywiście o jakości. Ta trzyma poziom, ale to było wiadomo.
... 100/100, 10/10, 5/5. No to czekamy.
@ strelnikov ".. jak można w ogole takie sceny pokazywać? (mam na myśli odcięcie glowy galopującego konia). Kolo musiałby mieć chyba sile uścisku szczek rekina tygrysiego aby tak zrobić nie mowiac o zmyśle terminatora ... ale jak rozumiem w magicznym swiecie inne realia obowiazuja."
Przyjmijmy , że Sapkowski umieścił Wiedźmina w czasak około średniowiecznych. Wybierz się do jakiegokolwiek muzeum posiadającego zbroję i broń z tamtego okresu, a najlepiej taki dwuręczny miecz. Sam widziałem taki dwuręczny oryginalny miecz na zamku w Malborku i to daje pojęcie jaką oni mieli siłę wtedy. Oni nie siedzieli pół dnia przed kompem, od siły i waleczności zależało ich być lub nie być, zależało to czy będą podawać komuś czy to im będzie podawane i służone. Opis diet z tamtego czasu i anegdoty jak te np o Auguście Mocnym który wyginał podkowy w rękach o czymś świadczą. Nie znam na tyle fizyki by to ocenić dokładnie bo w końcu siła pędu konia nie pracowała raczej na siłę uderzenia , nie tak jak np jeździec uderzający kogoś kto stoi, wtedy urywał głowę z płucami ;) Ale myślę, że była by taka sytuacja jak w intro mimo wszystko możliwa.
Co Wy ludziska gadacie? Intro dobre, bardzo dobre.
@Hegemon de Pagan
Siła siłą, gabaryty miecza gabarytami, ale ostry musiał być niemiłosiernie. Zgodzę się z Tobą, myślę, że byłoby to możliwe. Ponadto wydaje mi się, że w tym przypadku siła pędu konia działała tutaj na jego niekorzyść.
@Hegemon de Pagan
Nie licząc tego, że miecze dwuręczne nie były tak ciężkie na jakie wyglądają, to sam refleks pozwalający odciąć głowę galopującemu koniowi zdaje się niemożliwe.
Poza tym, dekapitacja konia miała być zapewne śmiesznym odniesieniem do serialu Gra O Tron.
Intro jest świetne. Polecam obejrzeć wersję nieskompresowaną, do pobrania w internecie. Krótkie, a jednak bogate w treść. Ukazany został wreszcie Vesemir, który moim zdaniem wyszedł bardzo dobrze. Nie wiem jak spodziewaliście się że będzie wyglądał. W końcu to już poczciwy starzec.
Hegemon de Pagan & Kemoc -->
coz - logicznie patrząc:
1.
III zasada dynamiki Newtona stwierdza: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasady_dynamiki_Newtona
Jeśli ciało A (miecz trzymany w dłoniach wojownika) działa na ciało B (galopującego konia) siłą F (akcja), to ciało B działa na ciało A siłą (reakcja) o takiej samej wartości i kierunku, lecz o przeciwnym zwrocie. Każdej akcji towarzyszy reakcja równa co do wartości i kierunku, lecz przeciwnie zwrócona.
2.
należy pamiętać, że te siły się nie równoważą (gdyż działają na różne ciała), teraz dodaj do tego tez czynnik taki jak ped galopującego konia vs. postac stojaca w miejscu uderzająca w galopującego konia mieczem
3.
abstrahując od tego jakiej siły musiałby użyć wojownik i jak ostry musiałby być jego miecz oraz jakim refleksem musiałby się wykazać to z pewnością nie pozostałby na swoim miejscu a miecz pewnie wypadłby mu z rąk a co więcej kon (czy jego raczej korpus pozbawiony glowy) poruszałby się jeszcze przez chwilę do przodu (no nie padłby w miejscu dokładnie, w ktorym "odrąbano mu glowę").
4.
moje rozważanie jest czysto teoretyczne a wczesniejsza wypowiedzią bardziej chciałem zwrocic uwagę na fakt, iż intro pokazuje brutalna scene pozbawienia konia glowy co jak dla mnie jest minusem - tym bardziej jeśli scena taka pozbawiona jest uzasadnienia a jej "fizyczne aspkekty" kuleja :) jak mowie to jest moje zdanie - jak tez zauwazyliscie intra nie krytykuje a raczej jego konkretna scene.
EDIT:
5.
dochodzą jeszcze okoliczność "psychologiczne" - ale tym rozumiem W3 się nie zajmuje, przynajmniej jeśli chodzi o intro :)
@strelnikov - zacna próba uderzenia w fizyczne aspekty, ale nie uderzał z góry na dół tylko pod kątem. Uderzenie nie musi być w tym momencie aż tak silne. Pomyśl też, że facet waży z 90-100 kg +20 kg zbroi i miecz. Moim zdaniem przy dobrej technice i łucie szczęścia spokojnie da się zrobić. Ponadto korzystasz z wyidealizowanych argumentów. Nie bierzesz pod rozwagę wielu czynników, którymi nie chce mi się zawracać sobie i tobie głowy.
szczerze nie mam wiedzy w temacie technik walki średniowiecznej acz zdazylem sprawdzić w internecie przynajmniej - i nigdzie nie spotkałem się z opisem lub "technika ataku mieczem dwuręcznym na glowe konia w galopie", natomiast dowiedziałem się, iż jedna z tradycyjnych wtedy metod powalania konia (rycerza na koniu) było podcinanie jego (konia) konczyn - co wydaje się logiczne i zdecydowanie bardziej wykonalne.
FrayInGame -->
ok nie ma problemu - przyjmij, ze ten film oddaje realia fizyki swiata w 100% takie jakimi one sa, dla mnie nie ma problemu... ale to tak jakbys chciał zatrzymać reka samochod jadący 50km /h :) Dodatkowo gdyby wojak z tym mieczem był tak sprawny i posiadal refleks 10/10 to musiałby mieć także koordynacje (a wiec po części i IQ) na bardzo wysokim poziomie - wtedy jednak nie atakowalby konia tylko jeźdźca na koniu gdyż to jego przecialby na pol ...
Co do odrąbania głowy koniowi, to wydaje się to stosunkowo realne. Może nie całkowita dekapitacja, ale na pewno co najmniej wrąbanie się w kręgosłup. W takim przypadku miecz raczej pogalopował by razem z koniem dalej, no ale to gra. Miecz dwuręczny waży tyle, że obecny człowieczek miałby problem, żeby zrobić nim zamach, ale w średniowieczu miecze były dość tępe. Gdyby taki miecz połączyć z samurajską kataną, to z konie mógłby zrobić dwie półtusze, no ale realnie rzecz ujmując,odrąbanie głowy koniowi jest mało realne acz moim zdaniem możliwe.
BTW, czekam na pierwsze 20 godzin gameplayu. Chyba tylko tego brakuje.
scenarzyści, reżyserzy i animatorzy pojechali równo! - tego ich na studiach nie uczą! ale jak płacą to trzeba odwalić fuszerę, a nóż szarzy ludzie się nie pokapują! W2 zwiastun miał jeszcze jakieś prawidła przez co lepiej wszedł w pamięć. Tu jest fuszera w wideo, może amerykańców to bawi odrąbanie łba galopującemu koniowi, ale jak widać coś jest na rzeczy bo fala krytyki przeszła!!! Internauci wyrazili jednogłośnie opinię- Jest źle. Fakt trzeba mieć dystans do pewnych scen, (mam), ale na boga ta gra-uniwersum nie jest nędzą kopalnią absurdów i wpadek! świat się śmieje tragedia:(
Dobrze, że nie przyczepiliście się do używania magii w klipie promocyjnym. Strach pomyśleć jak bardzo skrytykowalibyście twórców za takie nierealne sceny. Kiedyś była zasada "ryby i dzieci głosu nie mają", szkoda, że w dobie internetu dopuszczono was do głosu. To wielka strata dla poziomu dyskusji.
[62] Fala krytyki? Gdzie? Ja jej nie dostrzegam, wszyscy piszą że fajne, itp. jednym podoba się bardziej innym mniej, jedni piszą że leprze intro do W2 inni że to, widzę tam podzielone zdania, jak to ze wszystkim, w końcu ludzie są różni...
Co do odrąbywania, to tak, jest to możliwe, ba, przerąbanie konia na pół też (nie wiem czy jednym ciosem ale jednak) jedyne co jest "fantasy" w tej scenie to odrąbywanie w galopie i jakoś nie mam z tym problemu...