Twórcy DirectX i OpenGL szykują odpowiedź na AMD Mantle
AMD skurszyło betonogłowych w Micro$ofcie. W sumie dziw bierze, że nie wprowadzili tego wcześniej w OpenGL. Ktoś duży musiał za to się po prostu zabrać i za to chwała AMD, bo będzie z korzyścią dla wszystkich.
A po co mieli się przemęczać, stójmy w miejscu, przecież nikt nam nie zagraża :) i dopiero teraz jak ktoś zaczął ich kąsać zaczeli coś robić w tym kierunku i bardzo dobrze, mam nadzieje że Mantle nie zniknie szybciej niż się pojawiło, konkurencja to zawsze plus dla nas.
Znając Microsoft, to wydadzą zoptymalizowanego Direct'a, ale Tylko pod Win8 lub nawet Win9.
Teraz też jest DirectX 11.2, który daje całkiem ładnego kopa do klatek/s w BF4.. tyle, że DX11.2 jest tylko w Win8.
Czyli co Directx 11.3??? A może Directx 12 eksluzywnie dla win 9?
Kam9111 [4]
A może Directx 12 eksluzywnie dla win 9?
I konwersja Halo 3 jako marchewka...
nawet jeżeli po wprowadzeniu zmian w OGL i DX okazałoby się, że Mantle już nic nie daje to własnie największym sukcesem (z którego skorzystają wszyscy) będzie to że inni zostali zmotywowani do takich działań :)
Jak na razie to żadnej rewolucji nie ma, bo jedyna gra, która obsługuje Mantle jest w tym trybie praktycznie nie grywalna na większości konfiguracji - AMD za pół roku dokończy sterowniki (albo i nie), DICE za 5 lat poskłada Battlefielda to się przekonamy...
A czekaj, za 5 lat każdy będzie miał to już w dupie taaaaaak - nie ma to jak REWOLUCJA od AMD...
Pl@ski - gram na Mantle od premiery sterowników od AMD i żadnych problemów nie widzę.
enteriusz -> Masz jedną z trzech modeli kart graficznych, na których Mantle rzeczywiście działa bez problemów? Gratulacje, wielki sukces AMD! Rewolucja!
enteriusz [3] https://www.gry-online.pl/forum/komentarz-tworcy-directx-i-opengl-szykuja-odpowiedz-na-amd-mantle/z9c88006?N=1#post0-13140003
Teraz też jest DirectX 11.2, który daje całkiem ładnego kopa do klatek/s w BF4.. tyle, że DX11.2 jest tylko w Win8.
Niby gdzie, dowody panie, to co jest na necie to jest bzdura
AMD skurszyło betonogłowych w Micro$ofcie. W sumie dziw bierze, że nie wprowadzili tego wcześniej w OpenGL. Ktoś duży musiał za to się po prostu zabrać i za to chwała AMD, bo będzie z korzyścią dla wszystkich.
Dokładnie tak, w 100% się zgadzam, AMD udało się przebić beton i nagle się okazuje, że można lepiej, goście po prostu już srają w pory, że może im przejść gruba kasa, a amd z mantle wyrośnie na lidera, boją się tego jak ognia.
Pl@ski [10]
Haters gonna hate, tak prawda, ściska cię w tyłu, że osiągnęli spektakularny sukces? Widzisz 3 grafiki, a beton m$ już sra w pory.
Naprawdę sądzisz, że amd zrobiło mantle i teraz już nie ruszą palcem, no to się mylisz, każda karta z serii 7+ będzie obsługiwać mantle i cały czas będą udoskonalać całość technologii, jak widać już wywarli presję i to w tym wszystkim było najważniejsze.
Co ci szkodzi, że ktoś będzie miał lepszą wydajność, boli cię to? Już ci napisałem, ty się nabijasz, a beton m$ i reszta w końcu ruszyli tyłki.
A to nie koniec i mantle na bf4 się nie skończy, intel liczy sobie za procki jak za zborze, mantle bardzo tutaj pomaga, EA wbudowało mantle w frostbite3, każda gra na tym silniku od EA będzie obsługiwała mantle, niedługo thief będzie miał obsługę, opóźnioną, ale jednak, myślisz, że gracze to idioci, jeżeli chodzi o wydajność to wybiorą to co lepsze, jak gier z mantle będzie dużo, to presja na m$ i nv będzie ogromna, a na forach będą coraz częściej polecane amd z uwagi na wydajność.
Jak w kolejnych grach będzie mantle, wiele innych zadeklarowało także wsparcie tej technologii, to sorry, ale wieść się rozniesie szybko.
Prawda taka, że mantle to jest coś, a nie zbędne bajery które i tak nic nie dają wydajności jak physx.
M$ wie, że dla nich to już będzie koniec, jeżeli mantle się przebije, dx straci monopol, m$ straci kartę przetargową, gracze będą wolni od tego szajsu spowalniającego tylko rozwój gier - directx'a.
Ja mam tylko nadzieję, że dx zdechnie jak najszybciej.
"Ja mam tylko nadzieję, że dx zdechnie jak najszybciej."
Lepiej żeby na rynku była zdrowa konkurencja. Jednak nie sposób się nie zgodzić, że M$ trzymał za ryja graczy zbyt długo. Ważne, że coś się ruszyło.
@kaszanka9 - Popieram Cię w 100%. W końcu coś się ruszy w branży, a skostniały MS dostanie po dupie. Może nie nastąpi to zbyt szybko, ale kto wie czy trend nie obróci się przeciwko Nvidii i nic nie znaczącego Physx.
Najpierw trzeba było by mieć sprzęt, który by obsłużył nowe standardy. Chyba nikt tu z obecnych, nie posiada przyszłościowego sprzętu. Bo, żeby było wsparcie DirectX 11.3, 5, 10 i kolejnych odsłon, trzeba by było stworzyć sprzęt od podstaw. Czyli znów nabijamy kieszenie producentom i tym, którym będzie chciało się kupować kary od AMD, które na PC nie mają racji bytu, bo większość gier jest robione pod Nvidię. I w sumie dobrze :)
Chodzi o to, ze Mantle jest ogromnym zagrozeniem dla Microsoftu. Biblioteka, ktora nie wymaga do dzialania Windowsa, do tego znacznie wydajniejsza niz DirectX? Jesli developrzey zaczeliby z tego chetniej korzystac - Windows mialby gotowa trumne, a ludzie siegneliby po, de facto - lepsze systemy: Linux/Ubuntu.
@Vegost: "DirectX 11.3, 5, 10"
Dziesięć?! Really?! Już chyba było ;)
A niech sobie tworzą gry pod karty nVidii...co nie zmienia to faktu, że dzięki Mantle, AMD ma szanse nawiązać równą walkę z zielonymi, a nawet zdobyć przewagę. Chociaż co ja ci będę mówił skoro ewidentnie jesteś fanboyem... ("...kary od AMD, które na PC nie mają racji bytu..." - żeby nie było, że rzucam słowa na wiat)
BTW. Jest mnóstwo posiadaczy kart, które obsługują Mantle:
AMD Radeon™ R9 Series GPUs
AMD Radeon™ R7 Series GPUs
AMD Radeon™ HD 7000 Series GPUs
AMD Radeon™ HD 8000 Series GPUs
AMD A10-7000 Series and AMD A8-7000 Series APUs (Kaveri)
AMD E1-2100 (Kabini and Temash)
A to, że ktoś kupuje sobie R9 280x lub R9 290 zamiast GTX 770 , czy GTX 780, to już jego sprawa. Nie wydaje mi się, że to nabijanie kieszeni producentowi. A jak kupuję kartę od nVidii, to nie nabijam im kieszeni? To czasem nie działa w obie strony?
Już pomijając kwestię Mantle, przynajmniej zmusiło to konkurencje do zrobienia czegokolwiek. Mam nadzieję, że zrobią coś naprawdę przełomowego.
@Meno1986 co do tej obrony AMD to samo Mantle nie wystarczy. Karty AMD mają duży problem z mikroprzycięciami, przez które zmniejsza się komfort gry. Wiele stron robiąc testy opiera się na programach typu FRAPS, a te z kolei dają zafałszowane wyniki ponieważ oblicza każdą klatkę wyświetloną nawet jeśli była ona wyświetlona częściowo, nawet przy wyświetleniu jedynie 20% danej klatki jest ona zliczana. Na testach kart FCAT'em idealnie widać jak duże problemy ma AMD z wyświetlaniem klatek w równych odstępach czasu, a szczególnie przy łączeniu kart. Starają się to naprawić nowymi wersjami sterowników ale mizerne to daje skutki ponieważ to nie w sofcie jest największy problem tylko w sprzęcie.
@xand nie jest do konca prawdą to co piszesz. Niżej "wycinki" artykułu z PC Lab PL (Sobota, 25 stycznia 2014).
"Pod koniec marca kilka zagranicznych witryn piszących o sprzęcie komputerowym po raz pierwszy zaprezentowało metodę FCAT, jednocześnie przyznając, że zrobiono to z dużą pomocą Nvidii.
(...) Inżynierowie AMD wiedzieli, że klatki na sekundę nie są wyświetlane przez ich GPU w odpowiednich odstępach czasu, ale jednocześnie błędnie założyli, że konkurencja ma ten sam problem i nie da się tego naprawić. (...) Nvidia przyznała po początkowych testach FCAT-em, że już dawno stosuje w swoich kartach graficznych rozwiązanie sprzętowe przeznaczone do eliminowania mikrozacięć (na tyle, na ile to możliwe).
(...) Z kilku źródeł wiemy, że prawidłowe rozwiązanie tego problemu NIE JEST możliwe przy wykorzystaniu jedynie metod programowych (...) nieformalnie potwierdziła to sama firma AMD, prezentując XDMA. XDMA to nowy sposób AMD na poprawę działania CrossFire (sprzętowy)."
(...) Podsumowanie – FCAT, czyli CrossFire kontra SLI. Zawsze to powtarzamy i powtórzymy jeszcze raz: systemy oparte na wielu rdzeniach lub wielu kartach graficznych prawdopodobnie nigdy nie będą generowały i wyświetlały klatek w tak równych odstępach czasu jak mocna pojedyncza karta.(...) Mikrozacięcia są nieodłącznym elementem konfiguracji multi-GPU. Mniejsze czy większe – występują w większości gier, czasem w konkretnych miejscach testowych lub w konkretnej konfiguracji. Niemniej jednak, gdy już wybór padnie na multi-GPU... CrossFire czy SLI? (...) Patrząc na wykresy z wynikami zmierzonymi narzędziem FCAT? Definitywnie SLI."
Więc to problem ogólny tyle, że nVidia już od dłuższego czasu zdawała sobie z niego sprawę i wypracowała rozwiązanie sprzętowe (jeszcze przed powstaniem metody pomiaru). XDMA od AMD dopiero wchodzi na rynek co nie zmienia faktu, że nVida jest w tej technologii o krok przed AMD.
kaszanka9 -> Ale chłopcze, ja jak najbardziej mam powody, by się nabijać, bo tak się składa, że posiadam sprzęt zgodny z Mantle i miałem okazję go testować i na ten moment BF4 jest w tej technologii niegrywalny, bo sterowniki beta nie są zupełnie zoptymalizowane pod karty z serii HD 7000...
Efekt jest taki, że po przełączeniu na rendering Mantle mam nieco gorszy framerate i całą masę mikrozacięć...
Ja rozumiem, że to jest beta, ale po co wydawać sterowniki kompatybilne z serią HD 7000, skoro ten sprzęt na ten moment zupełnie nie jest gotów, by z Mantle współpracować?
Również trzymam kciuki za tą technologię i mam nadzieję, że rzeczywiście stanie się tak przełomowa i rewolucyjna, jak to AMD zapowiada, tyle że jeszcze nijak tego nie czuję - przypominam, że BF4 support dla Mantle miał mieć już w tamtym roku - strasznie opornie im to idzie...
@standby zgadzam się, XDMA może pomóc ale tylko kartom zgodnym z tą metodą łączenia kart, a dotyczyło to będzie tylko nowych serii. Po drugie nadal nie rozwiązuje to problemu z pojedynczymi kartami, które nadal mimo nowych sterowników nie radzą sobie tak dobrze i tutaj także może doczekamy się poprawy ale dopiero w nowej serii kart.
"Mikrozacięcia są nieodłącznym elementem konfiguracji multi-GPU" - zgoda, mimo to w SLI nadal wypada lepiej... nie wyeliminuje problemu ale radzi sobie znacznie lepiej.