PS3 w Europie - drożej niż zapowiadano
%&$#@
I tak kupię ;)
Jak w co? W gry
czyli na bardzo długi czas w Polsce i nie tylko jest jeden wybór xbox360.Za cenę ps3 z 60hd masz xbox 360 premium i 6-7 gier,wybór chyba prosty;)
Ciekawe, czytałem niedawno że konsola w EU może być trochę tańsza niż zapowiadali.
no to teraz odliczanie zanim ktos postnie link ktory dementuje kolejna 'rewelacje' na golu
Tylko w Irlandii po 629€ będzie, ze względu na większy VAT, niż w innych krajach europejskich. Niestety, w Polsce jest jeszcze wyższy VAT niż w Irlandii...
No ale cenę oraz dokładną datę launchu Sony ma ogłosić prawdopodobnie we wtorek. To 629€, to chyba jest cena ogłoszona w maju 2006 (599€) + ten podwyższony VAT.
ja pomimo, że ma ps(nie psone tylko pierwszą wersję i to doskonale działającą) i ps2, ponad pół roku temu kupiłem x bo nie chciałem czekać nie wiem ile na ps3 i to w tak atrakcyjnej cenie.Nie żałuje ani trochę.Skończyłem kilka fajnych gierek:CoD3,Splinter Cella,Dead Rising,Gears of War teraz gram w Lost Planet i tylko fanboy'e ps3 nie wiedzą co stracili przez ten okres czekania i jeszcze trooochę poczekają zanim sprzed stanieje a co najważniejsze pojawią się porządne tytuły. Pozdrawiam,wracam grać w Gears of War na xboxlive:)
albz >> tansza czy nie ... my nie jesteśmy w Europie ... u nas będzie kosztować 5x tyle co normalnie ;)
borban - a wracaj sobie. Do pojedynków po 45 sekund na rundę :> Kiedyś mi się wydawało - po BF1942 - że w CS są krótkie rundy.
Podzielam zdanie borbana, X360 jest naprawde udanym sprzętem, wartym każdego grosza. GEARS 4EVA!!!!!!!!:)
kurde to ja już wole se kupić czterordzeniowy procesor, GF 8800 GTX i mieć 2 GB RAMu niż wydawać tyle siana na PS3 :/
:D Agent niszczysz ... a ile kasy wydasz na tego kompa ? :D k.graf droższa niż X360 + gry a cały zestaw droższy od PS3 :)
cieszę się że jest rozsądna wymiana poglądów w tym wątku:)rozsądna cena w Polsce za ps3 moim zdaniem to 1999PLN,wtedy nad x bym się zastanowił, a tak gram sobie od pół roku i jeszcze przez co najmniej 1,5 lub 2 lata żadnej różnicy nie będzie widać między tymi platformami,jeśli kiedyś w ogóle taka będzie. Dla samego MGS czy FF nie jest warta kupna ps3 w tej chwili i długo taki stan będzie się utrzymywać.A gry multiplatformowe będą na obu systemach,Xbox ma kilka potężnych tytułów na wyłączność lub przynajmniej 6 miesięcy, więc po co przepłacać skoro różnicy nie widać?
Albz74---> Jak zawsze musiałeś się dopierdzielić hehehe. Mi to nie przeszkadza że są krótkie rundy, a nawet mi się to podoba bo jak zginiesz to nie trzeba czekać.
Hawkman - a mnie przywzyczajonego do 15-minutówek w BF wk....wia że czasami nie mogę dobiec do przeciwników :P
albz74 [ Senator ]
"borban - a wracaj sobie. Do pojedynków po 45 sekund na rundę :> Kiedyś mi się wydawało - po BF1942 - że w CS są krótkie rundy"
nie jestem przykuty do monitora jak co nie którzy,pykam sobie i co raz sprawdzam rozwój wątku,mam podzielną uwagę,szkoda że Ty tylko,że starcza Ci zasobów systemowych(główka) na siedzenie przed kompem na krześle i pisanie postów jednym palcem i nic poza tym.Życie jest brutalne i niesprawiedliwe;)
a poza tym grałeś w GoW i znasz realnia?więc nieobecni nie mają głosu(na xbox live);-)
co od posta: pewnie ściemniają - coś lubią ściemniać na temat ps3 cholender popularny się robi plotek ogrom kilka dziennie :D
a x360maniacy - i tak nie wiecie jaka jest konkurencja (jak prawie nikt z nas) więc nie maniaczyć :D
Jutro o tej poze ta plota bedzie juz zdementowana :P
Taikun -> już lepiej wydać troche więcej kasy na pożądnego kompa niż na konsole...
tak czy siak ten komp i tak mi taniej wyjdzie bo jeszcze se musze jakiś pożądny telewizor kupić bo ten 13 calowy to chyba nawet wejścia do PS3 nie ma...
Agent >> plx ... nie ośmieszaj się ... to forum czyta duuużo osób ;P
jhak dla mnie to sony moze mnie pocalowac w Xboxa 360 lub Wiii. nie mam zamiaru kupowac PS3, dla mnie marka playstation to upadła legenda. na mnie juz nie zarobia
Wychodzi w zaokragleniu 2,5k zl. Do tego trzeba wydac troche kasy na gry; imo bez sensu, xbox kosztuje 1000zl taniej i ma lepsza bibioteke gier. JEDYNY minus xboxa porownujac do ps3: platna gra online.
Biedaki... Ja odrazu dokupie najpelsze gierki do PS3.
Gra sieciowa na xboxie jest płatna ale wkońcu za jakość się płaci
Ta cena to wynik polityki sony. Oferować przyszłościowe rozwiązania za wysoką cenę. Problem w tym, że często te rozwiązania wcale się nie sprawdzają aż tak świetnie jak powinny (vide dyski do PSP), a cena pozostaje wysoka.
Oby sony się nie przejechało na takim podejściu. Dążenie za nowinami jest ze wszechmiar godne pochwały, bo dzięki temu mamy rozwój, ale z drugiej strony ludzie bardzo często patrzą nie tylko co dostają, ale ile za to płacą.
PS3 głównie jedzie na legendzie swoich poprzedników. Ale aby pokonać XBOX 360 sama legenda może nie wystarczyć.
Na obecną chwilę platforma microsoftu jest sporo tańsza, lepiej dostępna i z całkiem sporą biblioteką gier w tym jeden "must have" - GOW.
Tymczasem sony ciągle ma mniejsze lub większe problemy z PS3. Największy problem to obsuwa premiery o dobry rok. Potem doszedł problem z brakiem funkcji wibracji w padzie. PS3 straciło także kilka exclusiwów (Assasin Creed, Virtua Fighter 5, Virtua Tennis, Ridge Racer).
Jedna z bardziej oczekiwanych gier - GTA IV ukaże się najpierw na XBOX 360. Przy okazji w stosunku do PS2 z powodu zmiany polityki Konami PS3 nie może liczyć już na wyłączność na jedną z najlepiej sprzedających się serii - PES.
Jest też kwestia mocy. RSX jest układem słabszym od Xenosa (ten drugi broni się między innymi bardzo wydajnym buforem ramki, którego RSX nie posiada).
Dla oprawy przyszłych gier niebagatelne znaczenie ma bardziej przyszłościowa architektura Xenosa, korzystającego ze zunifikowanych jednostek shader. Obecnie pod taką architekturę będzie optymalizowana większość gier. RSX w tym względzie jest układem o jedną generację wstecz.
GPU to jedno jeszcze kwestia pamięci. System operacyjny PS3 rezerwuje dla siebie więcej pamięci niż jego odpowiednik w XBOX 360. Przekłada się to na mniejszą ilość RAMU na potrzeby samych gier. Istotne znacznie ma także odmienna organizacja modułów pamięci. W PS3 mamy pamięć dedykowaną dla CPU (256MB), i dedykowaną dla GPU (kolejne 256MB). XBOX 360 oferuje 512MB dzielonej pamięci. Taki system jest zdecydowanie bardziej elastyczny. W sytuacji zapotrzebowania na ram Xenos może użyć więcej niż 256MB.
Problem rozwiążą oczywiście dopiero gry. Do czasu pojawienia się takie system sellera jak GOW sony będzie mieć problemy z przekonaniem do swojej maszynki inne osoby poza zagorzałymi fana(ty)mi (to ci co z namiotami koczują w nocy pod sklepem, aby się załapać na PS3 w momencie premiery).
na mnie też już nie zarobią przesadzili z taką ceną
:D Poczekaj aż wyjdzie MGS4, DMC, Tekken, Burnout, FF, i całą reszta gier które sprawią że PS3 na siebie zarobi :P
kurde angole maja az o 240$ drozej niz amerykanie... to naprawde jest chore. Konsola za 837$....
425 funtow to naprawde kupa kasy co prawda to mniej niz polowa moich zarobkow, a zyc za cos trzeba :P mysle ze kogos w sony poj....lo to prawie 2.5k zlociszy, bioroc pod uwage cene 360-tki za (199 core i 279 full) to jakos nie wroze dobrej sprzedarzy na dluzsza mete, bo wiadomo ze na poczatku fanboye kupia duze ilosci :P
Czekamy na zekke, który napisze, że to świetna wiadomość i dowód na przewagę PS3 pod każdym względem.
Boszzz przeżywacie ... a ile PS3 kosztowało u nas na starcie ? też coś koło 2,5 k zł :)
zekke chciałeś dementi wiadomości?
proszę o to link:
http://www.gry.gil dia.pl/news/2007/01/ps3_nowe_nowinki
z tego wynika, ze tylko Irlandczycy mają kupować drożej ...
no i pewnie Polacy też :-)
ps.
panowie z GOL-a macie krechę, rozumiem, ze dbacie o swoje interesy, ale żeby linku nie można było wstawić? Tak się boicie konkurencji???
nie wolno linkowac innych vortali growych - jest w regulaminie.
Jak sie go nie zna, nie powinno sie pisac na forum...
Ehh...ja nierozumiem tych ciągłych sprzeczek itp. nt. tego co lepsze czy ps3 czy x360 ... obie konsole są świetne....a która będzie lepsza - o tym zdecydują już gry.
Ja od początku w domciu mam konsole sony ... najpierw PSX'a [przez 8 lat] a od roku PS2 (A pozatym miałem styczność z N64, Dreamcast'em - świeeetna konsola, straszna szkoda że tak szybko umarła] - i jestem mega zadowolony, temu też czekam na PS3 - gry na x'a jakos do mnie srednio przemawiały...a jesli chodzi o X360 - to narazie ciągnie mnie przedewszystkim do GOW. Ale zakupu narazie nei planuje...podobnie jak z PS3 ... wole poczekać aż sama konsola będzie duuzo tańsza, i gry na nią również [platinium...].
Wysoką ceną nie ma się co załamywać ... ps2 w dniu premiery w PL kosztowało 2999 zł...nie mówiąc juz o PSX'ie.
Pozdrawiam dla wszystkich co kochają grać, nie wazne na czym ;).
Aniek -----------> w jakie ty gry chcesz grać? szkoda słów...
Hawkman -------> to ty nie wiesz, ze albz74, to obronca wszystkich PS3?
Ja najpierw muszę pomyśleć nad nowym TV, być może w Full HD (chociaż i tak tylko ewentualna konsola by z tego przez długi czas korzystała i to rzadko - HD Ready wystarczy) a dopiero potem zastanowię się nad konsolą. I na pewno nie będzie to PS3! X360 na początek, potem może dokupię jeszcze Wii. A jeżeli chodzi o Sony to może odkurzę PSXa pierwszego, przynajmniej będę miał w co na nim grać :P
"Agent_007 [ Konsul ]
na mnie też już nie zarobią przesadzili z taką ceną"
Nooo nieee. Niezła wpadka panowie z Sony! Pozostaje tylko harakiri.
NFSV Fan - parę razy już pisałem na ten temat ale nie odmówię sobie komentarza
Ta cena to wynik polityki sony. Oferować przyszłościowe rozwiązania za wysoką cenę. Problem w tym, że często te rozwiązania wcale się nie sprawdzają aż tak świetnie jak powinny (vide dyski do PSP), a cena pozostaje wysoka.
Sprawdź ile na starcie kosztowało PS2, uwzględniając inflację. Były kiedyś na necie porównania. Niewiele mniej od PS3. Poza tym ta wysoka cena jest ciągle porównywana z X360- z napędem DVD pracującym jak kosiarka, przegrzewającymi CPU i GPU i zasilaczem wielkości cegły.
Oby sony się nie przejechało na takim podejściu. Dążenie za nowinami jest ze wszechmiar godne pochwały, bo dzięki temu mamy rozwój, ale z drugiej strony ludzie bardzo często patrzą nie tylko co dostają, ale ile za to płacą.
Oczywiście że tak jest. PS2 po sprzedaniu prawie 3 milionów podczas premier na poszczególnych kontynentach parę miesięcy miało średniawe wyniki - bo nie było gier, i zwykli gracze nie widzieli powodu żeby kupować tak drogą konsolę. I tak samo musi być teraz, bez gier PS3 będzie drogim złomem. A te nadchodzą.
PS3 głównie jedzie na legendzie swoich poprzedników. Ale aby pokonać XBOX 360 sama legenda może nie wystarczyć.
jw.
Na obecną chwilę platforma microsoftu jest sporo tańsza, lepiej dostępna i z całkiem sporą biblioteką gier w tym jeden "must have" - GOW.
Lepiej spojrzyj na tą bibliotekę i populację graczy - dzieci Halo, pecetowcy z pierwszą konsolą i trochę ludzi którym się znudziło czekanie na PS3. Typowo konsolowe gry na radzie zaliczają na X360 flopy. Na dłuższą metę i z X360 musi się coś zmienić, jeżeli ma być maszynką dla kogokolwiek innego niż miłośnicy konsolowych shooterów.
Tymczasem sony ciągle ma mniejsze lub większe problemy z PS3. Największy problem to obsuwa premiery o dobry rok. Potem doszedł problem z brakiem funkcji wibracji w padzie.
Jakie problemy ? Masz na myśli te newsy które co chwila przychodzą ? Było parę problemów z laserami chociażby i opóźnianiem premiery ale dzisiaj nawet news o cenie to problemy PS3. A wibracje - nie przesadzajmy. Na forach growych mały bardzo odsetek ludzi tęskni za wibracjami - wykrywanie ruchu w SIXAXIS daje dużo nowych możliwości i o wibracjach się szybko zapomina.
PS3 straciło także kilka exclusiwów (Assasin Creed, Virtua Fighter 5, Virtua Tennis, Ridge Racer).
Jedna z bardziej oczekiwanych gier - GTA IV ukaże się najpierw na XBOX 360. Przy okazji w stosunku do PS2 z powodu zmiany polityki Konami PS3 nie może liczyć już na wyłączność na jedną z najlepiej sprzedających się serii - PES.
VF5, VT, RR na PS3 chodzą w 1080p (co do VF5 czekamy na potwierdzenie) - oby wszystkie gry multiplatformowe tak wyglądały bo to pokazuje różnicę potencjałów obu konsol. Zresztą, zobaczymy jakie będą wyniki sprzedaży na X360. VT ma szansę się sprzedać ale reszta - nie jestem pewny.
Jest też kwestia mocy. RSX jest układem słabszym od Xenosa (ten drugi broni się między innymi bardzo wydajnym buforem ramki, którego RSX nie posiada).
Ten bardzo wydajny bufor ramki jest za mały żeby mozna było obsłuzyć 720p z AA i HDR - potrzebny tile rendering a do tej pory tego nikt nie zrobił. Czekam zresztą na pierwszą grę renderowaną natywnie w 1080p na X360 wtedy będzie można mówić że Xenos dorównuje mocą RSXowi nawet jeżeli MS z ATI wyprodukował liczby na potwierdzenie że jest szybszy (nie wiem czy sobie przypominasz, ale szybkość Xenosa w magiczny sposób wzrosła dwukrotnie po E3'2005 kiedy Sony podało specyfikację RSX)
Dla oprawy przyszłych gier niebagatelne znaczenie ma bardziej przyszłościowa architektura Xenosa, korzystającego ze zunifikowanych jednostek shader. Obecnie pod taką architekturę będzie optymalizowana większość gier. RSX w tym względzie jest układem o jedną generację wstecz.
Uni shadery to jest przyszłość, ale nie teraźniejszość. Sam fakt zunifikowanych shaderów nie daje przewagi - takie jednostki są sporo wolniejsze od dedykowanych shaderów. Poza tym w X360 muszą one pracować w grupach po 16 - (1/3 - ciężko to nazwać optymalizacją). W tym przypadku jestem skłonny stwierdzić że ATI zrobiło sobie z Xenosa królika doświadczalnego przed R600. nVidia również dopiero teraz wypuszcza niby-uni-shaderowego G80. Wcześniej nie widzieli przewagi w wydajności uni shaderów nad ich G70. Xenos ogranicza przepustowość pamięci i fillrate, nie geometria, zapamiętaj odwołam się do tego w następnej kwestii.
GPU to jedno jeszcze kwestia pamięci. System operacyjny PS3 rezerwuje dla siebie więcej pamięci niż jego odpowiednik w XBOX 360. Przekłada się to na mniejszą ilość RAMU na potrzeby samych gier.
Mówisz o zaleceniach Sony dla developerów- przy pisaniu gier zanim gotowa była finalna wersja konsoli. Nie ma informacji publicznie dostępnej jak to wygląda teraz ale to nie jest taka ilość jak była podawana wcześniej.
Istotne znacznie ma także odmienna organizacja modułów pamięci. W PS3 mamy pamięć dedykowaną dla CPU (256MB), i dedykowaną dla GPU (kolejne 256MB). XBOX 360 oferuje 512MB dzielonej pamięci. Taki system jest zdecydowanie bardziej elastyczny. W sytuacji zapotrzebowania na ram Xenos może użyć więcej niż 256MB.
Tutaj moglibyśmy toczyć akademicką dyskusję na ten temat- takie były wybory architektów konsol. Oba rozwiązania mają wady i zalety. Podstawową zaletą architektury X360 jest mozliwość dzielenia pamięci tak jak chcą developerzy pomiędzy grafikę i kod gry. Tylko co z tego skoro Xenos ma swoje maksymalne przepustowości i nie można zrobić gry która wykorzysta 400mb pamięci na tekstury skoro wyświetli to w 10 klatkach na sekundę, albo bez połowy efektów. Dodatkowo, oba układy konkurują o te same zasoby (tak samo jak rdzenie w Xenosie o jeden cache). Z tego co mówią developerzy którzy piszą na obie platformy (cpiasminc z e-mpire forums; możesz sprawdzić że istnieje i wie o czym mówi) , nie zdarzyło im się żeby debugowany kod wysypał się na PS3 z powodu braku pamięci, a to się zdarza na X360. Tak więc trzeba poświęcić więcej uwagi na pilnowanie jak oba układy korzystają z pamięci. No i ten Xenos jako kontroler pamięci - CPU i GPU idą po tej samej szynie z prędkością porównywalną do tej, jaką ma sam Cell do pamięci XDR (taktowanie 3,2 GHz) albo RSX do swojego DDR-3
Zaletą dzielonego zasobu pamięci PS3 jest to że układy mają do nich zarezerwowany dostęp (ale też nie do końca, zarówno Cell jak i RSX mają dostęp do drugiej puli pamięci ale to się raczej mija z celem). Mają własne szyny pamięci - znacznie większą przepustowość.
Problem rozwiążą oczywiście dopiero gry. Do czasu pojawienia się takie system sellera jak GOW sony będzie mieć problemy z przekonaniem do swojej maszynki inne osoby poza zagorzałymi fana(ty)mi (to ci co z namiotami koczują w nocy pod sklepem, aby się załapać na PS3 w momencie premiery).
I tutaj masz całkowitą rację :)
Ze wsparciem dla 1080p sprawa nie jest do końca prosta. Po pierwsze sam fakt wsparcia dla 1080p nie mówi nic o mocy obliczeniowej GPU. Może się wręcz okazać, że ten sam tytuł w 1080p na PS3 będzie wyglądał gorzej niż jego odpowiednik w 720p na XBOX 360.
Przy danej wydajności sprzętu zawsze jest dylemat - mniejsza złożność grafiki, ale za to wysoka rozdzielczość, czy też większa złożność przy mniejszej rozdzielczości.
Zresztą tego typu dylematy każdy gracz pecetowy wielokrotnie przeżywał. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że jeżeli na tym samym sprzęcie mogłem mieć max rozdzielczość + zmniejszenie poziomu efektów graficznych, albo niższa rozdzielczość, ale efekty na max zawsze ZNACZNIE lepsze rezultaty dawała ta druga opcja.
Jeżeli specyfikacja jest sztywna nie da się tak zrobić, aby gra w 1080p miała równie szczegółową grafikę co ta w 720p przy założeniu, że obie gry wykorzystują max możliwości sprzętu.
W przypadku PS3 na początku jej "życia" problemów nie będzie, bo każda gra pójdzie spokojnie w trybie 1080p. Ale wcześniej czy później to się zmieni (raczej wcześniej) i twórcy staną przed dylematem opisanym wyżej.
Wymagania trybu 1080p względem pamięci i GPU są ZNACZNIE większe niż 720p. I może się bardzo szybko okazać, że moc RSX-a jest niewystarczająca aby zapewnić płynną animację w kolejnych nowych grach w 1080p. Nieco większa ostrość obrazu względem 720p będzie niewystarczającym atutem, aby zrekompensować konieczne cięcia w efektach graficznych.
rany, tylko klocic sie potrafia ;P. cena PS3 jest spora, ale PS2 kosztowalo 2800zl w polsce, na samym starcie wiec zaskoczenia co do polityki sony nie ma. mysla przyszlosciowo i w sumie zaczna z tego zbierac plony, tylko ze w przyszlosci. a ze obie konsole sa dobre, a wy sie ciagle "przekonywujecie" kto ma racje to inna sprawa :P
NFSV Fan - Twoje dywagacje odnośnie 1080p podsumuję tak: spójrz na RR6 i RR7.
I poczytaj co o generowaniu grafiki w 1080p mówił J. Eggebrecht z Factor 5 (Lair)
Cena budzi tak duże kontrowersje ze względu na porządną konkurencje za mniejsze pieniądze. Oferuje mniej itd itp, ale niesmak pozostaje. Jak wchodził ps2 (u nas) dużego wyboru nie było, to i jęczeć nie wypadało :)
Coreyy - najlepiej żeby za darmo dawali. MS i Sony dopłacają do swoich konsol niemałą kasę, a wszyscy marudzą że drogo. MS na Xboxie, głównie dzięki takiej polityce, jeszcze nic nie zarobił. A większość potem i tak przerobi i leci na piratach. Czyli marudzą że konsola za droga bo juz dzisiaj by kupili a potem kradli gry. Co za naród...
albz74 - RR akurat tak mało mocy z PS3 brał, że nie mając co z nią robić wrzucili tryb 1080p a i tak pewnie jeszcze coś zostało :)
Co nie zmienia faktu, że jak dla mnie gra i tak wygląda jednak ładniej na XB360 (mimo lepszego renderingu ze strony PS3, jednak tekstury robią swoje).
"Taikun -> już lepiej wydać troche więcej kasy na pożądnego kompa niż na konsole..."
NIGDY! Mam taki sprzęt:
Pentium 4 2.8 GHz
1GB RAM Dual Channel
Asus P4B800 Deluxe
SB Live! Digital
Niedawno dukupiłem za 700 zł kartę GeForce 7600 GT 256MB. I to był mój największy błąd. ŻADNA z nowych gier nie pozwala mi grać w 1024x768 w MAX detalach (nie żadne middle, nie żdane low, nie bez cieni - ja mówię o MAX detalach). W Oblivion muszę grać bez cieni, detale na średnie, NWN2 bez cieni, detale średnie/ Dokładając kolejne 700 zł mam XBOX 360 z o wiele lepszym prockiem, lepszą grafą i dużo więcej. Grałem u znajomego w Obliviona. Szok. Bez porównania w ogóle. Nie dość, że grafa lepiej wygląda (telewizor 30 cali) to jeszcze chodzi to płynnie bez żadnych zacięć!
Cóż, jak dla mnie zakupiona karta była ostatnią rzeczą do kompa. Komp będzie służył do prac biurowych i do WoWa :) A Microsoft trochę się wzbogaci ;-) bo kupuję XBOX'a 360 do gier.
Trudno. Poczeka się 3-4 lata i będzie za 700 zł. Na razie za drogo.
i to jest zdrow podejscie! :D
3-4 lata? Zamierzam kupić w wakacje za nie więcej niż 1600zł. Może i nierealne, ale poczekam i tyle dam.