Firma Nvidia wyjaśnia działanie technologii G-Sync
Na święta chce kupić nową grafikę. Ale jest coraz ciężej wybrać między zielonymi a czerwonymi.
Ciekawi mnie tylko ile monitory z G-sync będą kosztować... Stawiam na >1000zł dla 24" + podatek od nowości.
No ja też nie widzę różnicy, ale to moja ułomność (myślę że i zaleta - bo nie potrzebuje nowych technologi do bajerów, których i tak nie zauważę) - po ponad 20 latach nie byłbym w stanie określić koloru oczu członków mojej rodziny.
@Ignisfatum
Po lewej stronie szukaj czegoś co wygląda jak utrata klatek albo minimalne przycinanie się.
D-sync działa płynniej i nie powiem w grach da się zauważyć problemy z v-sync. Ale wszystko ofc będzie zależało od extra ceny tych monitorów.
Jak gra chodzi u mnie w stałych 60 fps to jakoś nigdy nie spotkałem się z tym problemem.
IMO Wymyślanie na siłę rozwiązań problemów, które w zasadzie nie istnieją.
na filmikach nie widać bo nie dość że są słabej jakości to jeszcze w 25fps...lepiej poczytać o tym na http://www.anandtech.com/show/7436/nvidias-gsync-attempting-to-revolutionize-gaming-via-smoothness może to was przekona do tej technologii, ja jestem jak najbardziej za
Ciekawe czy zrobią kiedyś taki bajer który zrobi że gra będzie tak płynna w 30klatkach w grze jak w pliku wideo. Ci co nagrywają jakieś nawet małe filmiki pewnie zauważyli że filmik z gry w 30klatkach chodzi jak gra w 60klatkach.
@makak997
W tej prezentacji z wahadłami zauważyłem różnice, ale przy Tomb Rider w ogóle.
Kolejny wynalazek tylko dla jednej technologii, żenada, całe szczęście, że można się bez tego obyć, a nie jak ten syf physx i leniwi producenci, kiedyś efekty cząsteczkowe były bez względu na używaną grafikę, syf ma lata, a na palcach jednej ręki można zliczyć gry w których to cokolwiek dało.
Walić G-sync. Teraz light będzie oficjalnie wspierany nawet w 144Hz :-D
Dla nieobeznanych w temacie (wliczając niektórych komentujących powyżej): Jest to najważniejszy i największy przeskok technologiczny w monitorach w ostatniej dekadzie Przy tym LED to marketingowy chłam wciskany na siłę. Brawo Nvidia!!! Wreszcie ktoś pokazał, że monitory LCD i TV są na żałośnie beznadziejnym poziomie technologicznym. G-Scync mógł powstać wiele lat temu, ale nikt z producentów monitorów d... nie ruszył. Musiała się za to wziąć firma produkująca GPU, ehhh.
Kazioo bitch please.
Już o tym pisałem jeśli ta technologia da możliwość grania na multiGPU bez mikroprzycięcia to jest wspaniała wiadomość, jeśli to tylko ulepszony V-Sync to bieda :(
Kazioo ty zawsze tak lykasz kazdy kit? To tylko pogratulowac, nikt tego nie widzial na oczy nikt nie wie czy to w ogole ma sens, a ty napieprzasz juz o tej rewolucji od paru tygodni.
Nie jestem w stanie stwierdzić po jakości YT, ale podejrzewam, że zmniejszy się smużenie.
Kiedy patrzę na filmiki to widzę to samo po lewej i po prawej, natomiast z opisu wiem o co chodzi, tylko szkoda że ten "wielki problem" graczy jest naprawdę taki mały.
Nie wiem jak wy, ale ja kupując nowy monitor za... może 10 lat jak mi się aktualny zepsuje, to nie będę wcale na to patrzył czy ma te G-Sync czy nie, jak będę miał jakiś problem to zmienię szczegóły cieni z wysokich na średnie i ciul.
LED to dużo równiejsze i oszczędniejsze podświetlanie. Nie wiem gdzie tu chłam - po prostu to żadna rewelacja. Od krok naprzód od podświetlania jarzeniówkami do podświetlania diodami.
Co do artykułu:
Firma Nvidia, znana przede wszystkim z produkcji kart graficznych marki GeForce, za pomocą układów G-Sync postanowiła zmierzyć się z dwoma dręczącymi użytkowników PC zjawiskami – tearingiem i opóźnieniami w wyświetlaniu obrazu.
monitory nie powodują tearingu - tylko karty graficzne lub/i software.
opóźnienia - na dobrych monitorach są minimalne.
Podobnie. Imho żadna rewolucja - ot malutki krok naprzód.
Ja tam nie widzę żadnej różnicy na tych filmach. Może jakby pokazali coś w lepszej jakości... dopóki nie zobaczę wyraźnej różnicy utrzymywać będę, że to zwykły skok na kasę graczy
Osobom, które nie widzą różnicy, polecam wizytę u okulisty. :) Może nie jest tak rewelacyjna, jakby każdy chciał, ale jest. Świetnie pokazują to zdjęcia z [7].
Tearing to jedna z najbardziej wkurzających rzeczy na świecie, dlatego cieszę się na v-sync, który temu zapobiega. Tak samo cieszyłem się na adaptive v-sync w nowych kartach nVidii, bo gdy gra schodziła poniżej 30fps, to v-sync był po prostu wyłączany i nie było laga.
@[8], właśnie o to chodzi w tej technologii. Zawsze płynny obraz, nawet w marnych 30fps.
To nie jest tak, że masz 30 FPS i płynny obraz. Gdy pierwszy raz włączyłem Crysis 3 na maxa i miałem te 30 FPSów to dla mnie gra tak cięła, że nie dało się grać; taki muł i celowanie też do kitu. Najbardziej cieszę się z tego, że ta technologia będzie umożliwiała granie ze stroboskopem nawet w monitorach do 177Hz (teoretycznie wyliczone, ponieważ nie ma takiego sprzetu).