Czy Instagram rzeczywiście szkodzi nastolatkom?
Nigdy nie miałem tam konta i jakoś mnie nie ciągnie. Ale też nie jestem nastolatkiem by się jarać takim czymś.
Raczej influencerzy, którzy reklamują scam na lewo i prawo, szkodzą nastolatkom i ich rodzicom. Chociaż ostatnio trochę to się zmienia za sprawą Wardęgi i wojnie, jaką im wypowiedział.
Dość interesujący temat i z wielką przyjemnością zagłębię się w ten felieton, bo szczerze to w temacie Instagrama jestem kompletnym laikiem jako, że założyłem sobie na nim konto dopiero niedawno i tylko, i wyłącznie dla podziwiania działalności redaktorów TVGry a w szczególności podziwiania roztaczanej przez nich radości z życia, więc nie spodziewałem się, że może istnieć taki problem, lecz media zawsze wywierały wpływ na ludzi czy to ukazując niedoścignione ideały piękna, które wprawiały w kompleksy niepewnych siebie nastolatków czy ukazując nieodpowiednie wzorce zachowań i nie mam tu tylko na myśli patostreamerów.
Jak się ktoś często przygląda, jak żyją inni, co robią, jak pracują, za ile pracują, jak przeżywają swoje życie, czy mają jakiekolwiek „życie” czy wręcz przeciwnie i zacznie się porównywać do siebie do swojego tzw. „życia”, to faktycznie w którymś momencie nabawisz się depresji, leków, myśli samobójczych i rożnego rodzaju zaburzeń umysłu i świadomości. Na tzw. „Social media”( nie tylko tam zresztą) pokazują ci to co masz zobaczyć i widzisz to co chcesz widzieć. Chociaż warto czasami tam zajrzeć, można się sporo dowiedzieć o swoich często automatycznych reakcjach na które nie zwracamy zbytnio uwagi.
Jeśli sprawia im to radość to spoko. Aby nie szkodziły otoczeniu. Jednak nie wiem czy dzieciaczki biedne wiedzą czym naprawdę jest szczęście. Ale cóż, jeśli z perspektywy czasu stwierdzą, że to było głupie to tylko zmądrzały ;p
Ja mam konta na social mediach tylko po to aby pisać ze znajomymi. Nie przeglądam, nie interesują mnie tak losowe osoby ;)