AMD nie liczy na pojawienie sie DirectX 12
Po pierwsze na cholere DX12?Amd wprowadza i wprowadzi nowe technologie typu TressFX.nvidia tez pewnie czyms zaskoczy, dodatkowo mamy te wszystkie silniki typu unreal engine4 czy od cryteka3 wiec ja wroze rozwinięcie sie branzy bez udziału M$ jesli chodzi o wsparcie i tez branzy dobrze wyjdzie rozwoj.Chociaz wiadomo od przybytku glowa nie boli.
Co mi po technologii ktora wykorzystali w nowym Tombiku gdzie dzisiaj gry to sprint od A do B, z tanimi i widowiskowymi cutscenkami, QTE + liniowa sciezka, a takich sciezek nie bylo nawet w Doom, baa nawet w Wolf3d
Niech wrócą do Voxeli z fizyką to pogadamy.
Teraz koszty droższe a gry są szybsze, łatwiejsze, prostsze, krótsze i zarazem droższe. Na PC jeszcze mogą coś pokazać a na konsolach nawet tych next genach jak były rozmycia to będą, jak była niska rozdzielczość to będzie, jak tylko modele pierwszoplanowe były tylko dobrze zrobione reszta to szrot to nadal tak będzie.
Za pomoca ostatnich API DirectX/OpenGL mozna uzyskac praktycznie dowolne efekty graficzne, jedynym ograniczeniem jest tylko wydajnosc kart graficznych, wiec nie liczylbym na pojawienie sie nowego DX`a przeciagu najblizszych 2, 3 lat. Predzej OpenGL dostanie nowe extensiony wraz z aktualizacja sterownikow. A TressFX nie jest zadna technologia AMD, to poprostu natywne wykorzystanie mozliwosci DX11 i OpenGL4(glownie OIT).
Dx ewoluuje? Ahahha, niby gdzie, jedyne co widzę to zerową różnicę w obrazie dla opcji mniejszych niż na full wszystko, przy o wiele mniejszym fps w stosunku do dx9.
Zamiast zajmować się kolejny Directami, to niech wezmą się (Microsoft) za dobre gry.
kaszanka dobrze mowisz roznica w jakosci obrazu jest nie zauwazalna golym okiem za to klatki leca na leb na szyje po przelaczeniu na direct11, on powstal pewnie tylko po to zeby ludzie wyskakiwali z kasy po nowe ("wydajne") karty :D
kaszanka9, onaX: Nie mam okazji grania we wszystkie nowe gry(mozna powiedziec ze praktycznie nie gram), ale z tego co zauwazylem mozliwosci DX11 wykorzystal jeszcze nie w pelni Crysis3 oraz Tomb Raider. Jeszcze w tym roku pojawia sie tytuly, ktore w porownaniu do poprzednich generacji DirectX i OpenGL`a pokaza ogromna roznice w grafice. Roznica bedzie zdecydowanie widoczna zwlaszcza w wyswietlaniu wiekszej ilosci przezroczystych obiektow, detali na materialach(mniej widoczna powtarzalnosc textur), jakosci oswietlenia oraz poprawionej wydajnosci.
Tworcy gier mogliby czesciej korzystac OpenGL niz z Directx. Wtedy gry mogłyby się czesciej pojawiac na innych systemach operacyjnych niz windows. Mam nadzieje ze Steam na linuksa cos zmieni w tej sprawie w przyszlosci, bo systemy z logiem pingwina tez nadaja sie do gier.
teraz to musialby nastapic jakis ogromny skok technologiczny zebym powiedzial o jezu jest ladniej niz w bf3, powinni moze zwiekszyc rozdzielczosc textur bo podejsciu na centymetr do jakiejs sciany atakuja nas pisksele szczegolnie w tych scianach do ktorych gracz nie powinien podchodzic wedlug tworcow :D
Niech zoptymalizują ten dx11 i będzie ok, bo czasami nie widać różnicy a gra chodzi o 40% wolniej
A po co DX12 w ciągu najbliższych lat w ogóle miałyby się ukazać?
Żeby sprzedać nowego Windowsa...
Szkoda, że większość tu wypowiadających się utożsamia DX jedynie z jakością grafiki... Ale to raczej typowe zjawisko dla naszego narodu - wszędzie pełno domorosłych speców od piłki nożnej i katastrof lotniczych.
Majkel musza jakos zmusic do zmiany windowsa, gdyby gry tylko dzialaly to moglbym nawet siedziec na windows 95 albo i na jakims dosie :D roznice zauwazalne golym okiem to sa ale miedzy directem 7 a directem 9, potem to juz tylko marketing hehe
co kur post sie zdublowal
cruiser
Crysis 3 nie sprawdzisz, ale tomb raidera można przełączyć na dx9 i fps sporo rośnie, różnica w grafice, gdy się gra, a nie analizuje pod lupą każdego cala nie istnieje.
Ok, dx11 daje dodatkowe funkcje, ale jakim kosztem, tak naprawdę i tak chodzi o dostępną moc pc, profesjonalne programy do grafiki 3d nie potrzebują dx11, wystarczy dx9 czy opengl i grafika i tak wgniata w fotel.
Postępu technologicznego nie da się zatrzymać, a w szczególności mowa tu o ewolucji w grafice komputerowej więc jeśli chodzi o kolejną wersję bibliotek DirectX to jej pojawienie się to tylko kwestia czasu i nastąpi to zapewne wraz z premierą kolejnej wersji systemu Windows, czyli tak samo ja było to w przypadku DirectX 10 i 11 których debiut następował wraz z pojawieniem się nowego Windowsa.