Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Kilka Pytań Dotyczących Wygładzania FXAA

04.05.2013 03:27
sprite18
1
sprite18
51
Generał

Kilka Pytań Dotyczących Wygładzania FXAA

Witam mam kilka pytań dotyczących tej opcji otóż:
-Po zastosowaniu tej opcji w grze LOST VIA DOMUS pojawiają się Artefakty (DLACZEGO ?) a mianowicie chodzi mi tutaj o bardzo duże kwadraty czyli tak jak by efekt by odwrócony zamiast zamazywać piksele to je powiększa
Za to w hitman Rozgrzeszenie ta opcja działa wręcz wyśmienicie Efekty są naprawdę zdumiewające a płynność ta sama
- Jak uważacie czy stosowanie tej opcji będzie najlepszym sposobem wygładzania?
-I czy jak włączę np. FXAA w opcjach Nvidii bo tylko tak można to zrobić a w grze będzie MSAA to muszę wyłączyć w grze tą opcję czy automatycznie się przestawia na FXAA?

04.05.2013 11:38
CzarnyPiotrus!
😊
2
odpowiedz
CzarnyPiotrus!
166
!

Fxaa jest niezle bo wygladza tekstury i nie pwoduje praktczynie zadnego spadku wydajnosci w porownaniu do zwyklego antyaliasingu :) ale w niektorych grach wlasnie moze nie dzialac poprawnie i rozmazywac czcionke w grze (np. w diablo 3 tak bylo) i tez jak dobrze sie jednak przyjrzysz to widac jednak na teksturach takie delikatne rozmazanie, czyli nie wygladza tak dobrze jak zwykly antyaliasing :)
Jesli w grze nie masz ustawienia fxaa to musisz go wlaczyc go z panelu nvidi i wtedy wiadomo ze w grze wylaczasz antyaliasing bo jak tego nie zrobisz to bedziesz mial wlaczone jedno i drugie. (takie podwojne wygladzenie hehe ;)

04.05.2013 13:18
sprite18
3
odpowiedz
sprite18
51
Generał

Aha czyli to FXAA jeszcze nie jest do końca dopracowane ale Efekty są naprawdę zdumiewające dzięki za odpowiedzi a jeszcze jedno która z metod AA jest najlepsza ?

04.05.2013 13:44
CzarnyPiotrus!
😊
4
odpowiedz
CzarnyPiotrus!
166
!

Zobacz sobie ten link http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/crysis-3-test/strona/19345.html
Fajnie jest opisane jak i co wyglada oraz jaka jest roznica wydajnosci jesli chodzi o metody wygladzenia :)

04.05.2013 13:49
5
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

[3] FXAA nie rozmywa tekstur tylko cala scene ktora jest wyrenderowana do jednej tekstury ktora dalej przechodzi przez etap efektow postprocessingu.

Jedyna zaleta tej techniki jest swietna wydajnosc, wada jest zbyt duze rozmycie probek pixeli na "ostrych" krawedziach ekranu.

Pod wzgledem szybkosci dzialania ta technika nie ma sobie rownych.

Przy duzych rozdzielczosciach wlaczenie FXAA tylko pogarsza jakosc obrazu, wtedy lepiej wlaczyc MSAA lub nawet calkowicie wylaczyc antialiasing.

04.05.2013 17:50
CzarnyPiotrus!
😊
6
odpowiedz
CzarnyPiotrus!
166
!

To znaczy jeszcze dodam to ze fxaa nie jest niedopracowane tylko poprostu nie wszystkie gry beda poprawnie dzialac jesli bedzie wlaczony :)

04.05.2013 18:41
7
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

up: nie wszystkie, czyli glownie te uzywajace rendererow opartych na deffered shadingu.

05.05.2013 01:23
sprite18
8
odpowiedz
sprite18
51
Generał

A waszym zdaniem lepszym rozwiązaniem chyba będzie używanie tego FXAA niż tego które można włączyć z poziomu Gry moim zdaniem będzie lepszym rozwiązaniem a chociaż by dlatego że Fps w ogóle nie spadają a jakoś obrazu jest również dobra jak na AA który wykorzystuje dana gra np. w Crysis 1 po włączeniu AA z poziomu Gry fps drastycznie spadają a po włączeniu FXAA z panelu sterowania Nvidii gra śmiga jak szalona z dobrą jakością wygładzania

05.05.2013 10:41
sprite18
9
odpowiedz
sprite18
51
Generał

up

07.05.2013 12:14
CzarnyPiotrus!
😊
10
odpowiedz
CzarnyPiotrus!
166
!

sprite18 --to proste przeciez, jesli nie mozesz sobie w danej grze pozwolic na noramalny antyaliasning bo gra "przycina sie" -> wtedy sobie stosujesz fxaa ;) (jesli oczywiscie gra na to pozwoli tzn. nie bedzie sie nic z nia dzialo czyli artefakty i inne takie..)

Forum: Kilka Pytań Dotyczących Wygładzania FXAA