Witam mam kilka pytań dotyczących tej opcji otóż:
-Po zastosowaniu tej opcji w grze LOST VIA DOMUS pojawiają się Artefakty (DLACZEGO ?) a mianowicie chodzi mi tutaj o bardzo duże kwadraty czyli tak jak by efekt by odwrócony zamiast zamazywać piksele to je powiększa
Za to w hitman Rozgrzeszenie ta opcja działa wręcz wyśmienicie Efekty są naprawdę zdumiewające a płynność ta sama
- Jak uważacie czy stosowanie tej opcji będzie najlepszym sposobem wygładzania?
-I czy jak włączę np. FXAA w opcjach Nvidii bo tylko tak można to zrobić a w grze będzie MSAA to muszę wyłączyć w grze tą opcję czy automatycznie się przestawia na FXAA?
Fxaa jest niezle bo wygladza tekstury i nie pwoduje praktczynie zadnego spadku wydajnosci w porownaniu do zwyklego antyaliasingu :) ale w niektorych grach wlasnie moze nie dzialac poprawnie i rozmazywac czcionke w grze (np. w diablo 3 tak bylo) i tez jak dobrze sie jednak przyjrzysz to widac jednak na teksturach takie delikatne rozmazanie, czyli nie wygladza tak dobrze jak zwykly antyaliasing :)
Jesli w grze nie masz ustawienia fxaa to musisz go wlaczyc go z panelu nvidi i wtedy wiadomo ze w grze wylaczasz antyaliasing bo jak tego nie zrobisz to bedziesz mial wlaczone jedno i drugie. (takie podwojne wygladzenie hehe ;)
Aha czyli to FXAA jeszcze nie jest do końca dopracowane ale Efekty są naprawdę zdumiewające dzięki za odpowiedzi a jeszcze jedno która z metod AA jest najlepsza ?
Zobacz sobie ten link http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/crysis-3-test/strona/19345.html
Fajnie jest opisane jak i co wyglada oraz jaka jest roznica wydajnosci jesli chodzi o metody wygladzenia :)
[3] FXAA nie rozmywa tekstur tylko cala scene ktora jest wyrenderowana do jednej tekstury ktora dalej przechodzi przez etap efektow postprocessingu.
Jedyna zaleta tej techniki jest swietna wydajnosc, wada jest zbyt duze rozmycie probek pixeli na "ostrych" krawedziach ekranu.
Pod wzgledem szybkosci dzialania ta technika nie ma sobie rownych.
Przy duzych rozdzielczosciach wlaczenie FXAA tylko pogarsza jakosc obrazu, wtedy lepiej wlaczyc MSAA lub nawet calkowicie wylaczyc antialiasing.
To znaczy jeszcze dodam to ze fxaa nie jest niedopracowane tylko poprostu nie wszystkie gry beda poprawnie dzialac jesli bedzie wlaczony :)
up: nie wszystkie, czyli glownie te uzywajace rendererow opartych na deffered shadingu.
A waszym zdaniem lepszym rozwiązaniem chyba będzie używanie tego FXAA niż tego które można włączyć z poziomu Gry moim zdaniem będzie lepszym rozwiązaniem a chociaż by dlatego że Fps w ogóle nie spadają a jakoś obrazu jest również dobra jak na AA który wykorzystuje dana gra np. w Crysis 1 po włączeniu AA z poziomu Gry fps drastycznie spadają a po włączeniu FXAA z panelu sterowania Nvidii gra śmiga jak szalona z dobrą jakością wygładzania
sprite18 --to proste przeciez, jesli nie mozesz sobie w danej grze pozwolic na noramalny antyaliasning bo gra "przycina sie" -> wtedy sobie stosujesz fxaa ;) (jesli oczywiscie gra na to pozwoli tzn. nie bedzie sie nic z nia dzialo czyli artefakty i inne takie..)