Jakim nie licząc programu inSSIDer, który jest płatny i nie działa wersja nawet 5-dniowa mogę sprawdzić, które najlepiej wybrać kanały do sieci wi-fi ? Jestem w tym zielony a chciałem wybrać najlepszy kanał i jak w ogóle to sprawdzać przez ewentualny podany program ? Dzięki
AA okej dzieki no juz mam ten program i kanaly, ale jak to sie cztyta z tego., na co mam zwrocic uwage ? Jaki kanal sie wybiera ?
Przecież ci już wysiak napisał WiFi Analyzer na andka, masz wszystko ładnie pokazane graficznie.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=pl
No tak ale jak czyta sie z tych wykresow i jak zobaczyc w ogole ktory kanal jest najlepszy do wyboru ? sory za moze glupie pytania ale pierwszy raz to widze
Najlepszy jest ten na którym masz najmniej sieci. Każda parabola na wykresie oznacza sieć WiFi, im niższa tym sygnał tej sieci słabszy, szukasz swojej, jeżeli na tym samym kanale jest więcej sieci o podobnej sile sygnału zmieniasz kanał routera na taki gdzie jest albo czysto albo jak najmniej sieci z jak najsłabszym sygnałem. Numery kanałów masz na dole wykresu.
Znaczy nie wiem co mozna jeszcze zrobic bo problem dotyczy u mnie telefonu jak lacze sie z wi-fi. Na pojawienie sie znaczka tego polaczenia wifi musze czekac kilka dobrych sekund i podobno zmiana kanalu moze pomoc, ale dziwne bo zmienilem kanal, net dziala szybko sprawnie, ale jak wlaczam wifi w telu to dalej sie czeka te kilka sekund na polaczenie. Nie jest to wielki problem, ale zwykle nie u mnie w domu u kogos np to polaczenie wyskakuje praktycznie od razu wiec nie wiem od czego to moze zalezec..
To w ogóle nie jest problem, jakby ci nie łączyło, zrywało połączenie, miałbyś brak dostępu do intermetu mimo połączenia z siecią to byłby problem.
Ile masz urządzeń w domu korzystających z WiFi? Gdzie jest umieszczony router, jaka jest jakość sygnału kiedy próbujesz się łączyć.
Nie prościej zostawić WiFi w telefonie wlączone na stałe? Jak tylko wejdziesz do domu to ci się podepnie.