Pograłem ostatnio troszkę w klasykę i wpadło mi do głowy pytanie. Czy znacie jakąś stronę, na której znajduje się porównanie jednostek na tych samych poziomach ze wszystkich zamków ?
Chodzi mi o podsumowanie tego rodzaju:
"Poziom 1
Najlepsze jednostki z tego poziomu to Troglodyci, ze względu na wysoką siłę ataku itp....".
Kojarzy ktoś ?
Po angielsku łatwo znaleźć kilka takich stron np. http://home.pinknet.cz/~coyot/homm3/creatures.php
Niestety po Polsku nie bardzo kojarzę nic takiego, mam nadzieję że chociaż trochę pomogłem.
Sprawdz to: http://home.pinknet.cz/~coyot/homm3/creatures.php
Cos podobnego po polsku bylo kiedys na http://heroes.net.pl/ ale nie znam dokladnego adresu.
Zestawienie ciekawe, szkoda tylko, że niezbyt obiektywne. Dla przykładu, najlepszą jednostką 4 poziomu jest zdecydowanie wampir lord (bezdyskusyjnie). Tutaj nie znalazł się nawet w pierwszej trójce. Generalnie nie wystarczą same statystyki, żeby stworzyć top jednostek. Najważniejsza jest przydatność w walce. Co z tego, że enty mają sporo wytrzymałości i duży przyrost, skoro nie korzystamy z nich w 90% walk. Na forach można znaleźć przykłady walk między jednostkami tego samego poziomu - warto je przejrzeć. Pamiętam np. walkę 100 Naga Queens vs 100 Dread knights. Myślałem, że wygra ta pierwsza, a okazało się, że w większości potyczek zwyciężyli rycerze.
To wynika z premii, które mają. Same fakty odnośnie damagu czy punktów życia to najmniejszy problem.
Rycerze często dublują obrażenia i rzucają klątwę. 1:1 naga ma o wiele mniej premii - przeciwnik tylko nie oddaje przy ataku (no i atakuje wszystkich dookoła, ale to przy 1:1 nic nie da).
Mi się wydaje że nie da się stworzyć obiektywnej listy. Na przykład taka hydra: dobrze użyta potrafi wygrać całą walkę, ale 1vs1 nie ma szans z żadną inną jednostką 7 poziomu.
A może, już dokładnie nie pamiętam. Wog na pewno dawał jej premię po zdobyciu doświadczenia ;)
Ale ostatnio odpuściłem sobie woga, bo aż nadto przekombinowywał, choć parę pomysłów było fajnych.
Parafrazując klasyka - wog is dead, teraz w zasadzie liczy się tylko http://www.hota.acidcave.net/ ze względu, że jako ostatni większy projekt jest wciąż rozbudowywany.
Na forum Jaskini Behemota są tematy na temat najlepszych jednostek z danego poziomu. Generalnie jednak jest tak jak napisał Nelad, wszystko zależy od przydatności jednostki w czasie walki a nie od jej statystyk.
W ogóle śmieszny zbieg okoliczności, ostatnio "odkryłem" HDmoda, który ładnie pozwala na granie w okienku ze wszystkimi tego dogodnościami (może poza przewijaniem mapy, gdzie trzeba celować w krawędź okna), i zaraz wydajność w pracy zmalała :D
jednak ta gra się nie starzeje.
Ale rozmiar XL mi nie wystarcza. Z tego co widzę, to ten dodatek włąśnie dodaje większe mapy. Są jakieś sensowne, dla niekoniecznie wymagającej, ale relaksacyjnej gry? W sumie wystarczy mieć magię ziemi i miejski portal, żeby gra była relaksacyjna :D
Nie grałem w oferowane przez ten dodatek większe mapy, z tego co pamiętam jest jedna, albo nie ma wcale :P Nie mam teraz jak tego sprawdzić, a pamięć jest zawodna. Imo warto pobrać, dla samego dodatkowego miasta, które jest dobrze zrobione.
Nikt nie zrobił jeszcze największej możliwej mapy dla HotA, ale zawsze można użyć generatora map losowych :D
Technicznie rzecz biorąc, można je generować, ale mapki z automatu nie mają duszy i są zbyt przewidywalne :)
A z drugiej strony niektóre ściągnięte mapki wołają o pomstę - puste, nieciekawe i z błędami.
Zrobić największą zrobił, ale pytanie jak to wygląda, czy właśnie nie jest nudniejsza niż wygenerowana losowo :)
Tutaj jest map od groma, są właśnie też te wielkie do HotA http://www.maps4heroes.com/heroes3/maps.php