Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Gothic 2 nk- jaką gildię wybrać, gdy było się w sekcie? [dużo czytania- tylko dla odważnych]

07.04.2014 01:54
1
zanonimizowany989367
3
Konsul

Gothic 2 nk- jaką gildię wybrać, gdy było się w sekcie? [dużo czytania- tylko dla odważnych]

Po 10 letniej przerwie postanowiłem sobie odświeżyć dwie pierwsze części Gothic'a (później przypomnę sobie resztę dzieł Piranhi, kończąc na kupnie Risen'a 2, w którego nie miałem jeszcze przyjemności zagrać), dziś, po 26 godzinach, udało mi się ukończyć "jedynkę" (bawiłem się przednio), a zatem przyszedł czas na kolejną odsłonę.

Początki Gothic'ów są trudne ponieważ nasza postać jest słaba, ale dla mnie i tak zawsze najtrudniejszy będzie wybór przynależności, ponieważ każda gildia jest fajna w moim odczuciu. Wybór w pierwszej części gry był prosty- obóz na bagnie ponieważ przeszedłem grę najmniej razy jako sekciarz. Koniec końców spodobał mi się także ten pozytywny nastrój panujący wśród wiernych- nie licząc Cor Kalom'a- no i sam pomysł, że "wiara w Śniącego uratuje kolonie oraz zniszczy barierę" niezwykle klimatyczne ;)
Ogólnie każdy obóz pasował pod postać, którą zazwyczaj gram- łotrzykowaty wojownik, który ma szlachetne serce i lubi pomagać ludziom oraz swojej kieszeni. Pewnie powiecie (po przeczytaniu poprzedniego zdania), że powinienem w "dwójce" wybrać Najemników, jednakże nie jest to tak proste jak mogłoby się wydawać...

Magowie
Pod koniec części pierwszej z powodu ogromnych zapasów punktów nauki, zainwestowałem w pierwszy krąg magii oraz czar, który zadawał 30 obrażeń- nie było szału, bo w 5 rozdziale już tylko z twardzielami się walczyło, ale spodobało mi się trochę to czarowanie (fizycznej broni dystansowej nigdy nie lubiłem, bo bez celowniczka, który byl już w "trójce", nie ma w ogóle frajdy ze strzelania), no i zabicie golemów czarami przed wieżą Xardasa też sprawiło mi masę frajdy.
Z tego co pamiętam magowie mieli niezwykle klimatyczne zadania, a także dostęp do masy informacji i ciekawostek związanych ze światem gry. Co prawda mag to mag i trudno tu o łotrzyków, ale jakoś mógłbym przełknąć tą niezgodność postaci- konfiskata majątku farmera na rzecz klasztoru i Innosa itp ;]
Nigdy nie przeszedłem gry jako mag, bo mimo wszystko odsraszał swoją słabością na początku, więc teraz mógłbym spróbować. Każdy pisze, że pod koniec gry mag jest potężny, ale co z tego jeśli jest silny w ostatnim rozdziale, jeśli przez wszystkie pozostałe jest słaby- może się ktoś wypowiedzieć na ten temat? Oraz jak wyglądają walki maga z kilkoma przeciwnikami na raz?

Paladyni
Teoretycznie to oni są duchowymi spadkobiercami obozu bractwa z części pierwszej- mogą się uczyć czarów (słabszych od tych co mają magowie, ale zawsze), a także wojaczki, czyli ogólnie hybryda. Moim zdaniem mają najładniej wyglądającą zbroję w grze- więc w czym problem? W ich snobowatości i ogólnym nudziarstwie- nie wyobrażam sobie, żeby paladyn w lśniącej zbroi chodzil po domach okradając ludzi, albo żeby dołączył do pomniejszej gildii piratów albo złodziei... to by się niestety zbyt gryzło z tym co lubię robić. No i jest pewien niesmak do strażników po Gomezie.

Łowcy Smoków
Zatem ta gildia powinna być idealna? Cóż, przymykając oko na parę osób, które nie są zbyt fajne w tej gildii, to tak. Jednakże tutaj barierą nie do przejścia wydaję się być zbroja łowców, a w szczególności jej design- nie pamiętam go za dobrze z gry w ruchu, ale na zdjęciach- wygląda fatalnie! Jak mam czuć się dobrze ze swoim bohaterem gdy będę nosił nocnik (który w dodatku zakrywa oczy oczy postaci dzięki niedopasowaniu) na głowie? O ile jeszcze da się przełknąć to, że malo kto będzie mnie lubić lub szanować w Khorinis, bo tą nienawiść odbiję sobię poprzez okradanie każdego mieszkańca bez wyrzutów sumienia- bo przecież jestem opryszkowatym najemnikiem- to mimo wszystko ta zbroja mnie niepokoi. Oprócz tego martwi mnie też brak dostępu do magii (jak już mówiłem łuki i kusze nie interesują mnie całkowicie) w części pierwszej postanowiłem grać dwuręcznymi broniami prawie caly czas i teraz w "dwójce" też bym musial, bo 1h<2h... mogłoby to grozić pewną monotonią, mimo, że bardzo lubię walkę na bliski dystans w Gothic'u.

Mam nadzieję, że ktoś przeczytal ten portret psychologiczny w całości i pomoże, bo takie niezdecydowanie to jest jednak nieszczęście i choroba, a ludziom w potrzebie się pomaga :/

07.04.2014 15:58
😒
2
odpowiedz
zanonimizowany989367
3
Konsul

Halo, halo czy ktoś pomoże?

07.04.2014 16:00
claudespeed18
3
odpowiedz
claudespeed18
213
Wszechwiedzący

zagraj w Wiedźmina

07.04.2014 16:16
BloodPrince
4
odpowiedz
BloodPrince
181
Senator

Phi...
Gothic > jakiekolwiek inne cRPG ;)

07.04.2014 16:35
Bezi2598
5
odpowiedz
Bezi2598
152
Legend

Bierz łowce smoków.

07.04.2014 19:39
6
odpowiedz
zanonimizowany989367
3
Konsul

łs bo...?

08.04.2014 11:28
7
odpowiedz
zanonimizowany989367
3
Konsul

Czy grając magiem dużym problemem jest szybkie zużywanie mikstur many i innych przedmiotów, które przywracają energie magiczną?

08.04.2014 11:35
8
odpowiedz
zanonimizowany649466
114
Senator

[7] Jak przez całą grę będziesz zbierać rośliny z których będzie można robić mikstury many, to nie będzie to taki problem

08.04.2014 12:44
9
odpowiedz
zanonimizowany989367
3
Konsul

A czy w g2 był wymóg jakiegoś atrybuty, żeby przejść grę?
W pierwszej części potrzebowało się

spoiler start

30 siły, żeby dzierżyć Uriziela

spoiler stop

.

No i iść w czystego maga czy trochę w jakiś inny atrybut też ładować?
Ileś tam zręczności daje chyba akrobatykę- czyli ten fajny skok jak był w "jedynce", a taka zdolność przydaje się do uciekania, co nie?

Widzę, że walka wręcz jest troszkę inna od tej z "jedynki" np. nie można po ciosie pójść krok do tyłu, bo bezimienny blokuje zamiast się ruszyć, przez co przeciwnicy łatwo nas otaczają.

08.04.2014 19:34
10
odpowiedz
zanonimizowany989367
3
Konsul

Ktoś coś?

08.04.2014 19:58
Bezi2598
11
odpowiedz
Bezi2598
152
Legend

Bierz cokolwiek, przecież ta gra nie jest trudna, co weźmiesz to sobie z tym poradzisz.

08.04.2014 20:10
👍
12
odpowiedz
zanonimizowany989367
3
Konsul

Ludzie na forach mówią, że magiem jest trudno, ale co mi tam- Innos wzywa.

08.04.2014 22:25
13
odpowiedz
zanonimizowany649466
114
Senator

Magiem jest trudno na początku, później jak masz takie czary jak deszcz ognia , czy masowe zniszczenie, rozwalasz 10 orków naraz

Forum: Gothic 2 nk- jaką gildię wybrać, gdy było się w sekcie? [dużo czytania- tylko dla odważnych]