Circuit de Monaco
Strona www: http://www.yourmonaco.com/grand_prix
Najważniejsze informacje: http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/tor-Monte-Carlo,102.html
Klasyfikacja kierowców 2011:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/driverstandings.php?season=2011
Klasyfikacja konstruktorów 2011:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/constructorstandings.php?season=2011
Harmonogram:http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/125977-program-tv-na-gp-monako-11.html
Trening 1=====26.05====10:00
Trening 2=====26.05====14:00
Trening 3=====28.05====11:00
Kwalifikacje===28.05====14:00
Wyścig======29.05====14:00
Kalendarz wyścigów 2011:
1. Grand Prix Bahrajnu
Data: 13 marca | Tor: Sakhir (5,412 km x 57 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
2. Grand Prix Australii
Data: 27 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
3. Grand Prix Malezji
Data: 10 kwietnia | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
4. Grand Prix Chin
Data: 17 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: L.Hamilton
5. Grand Prix Turcji
Data: 8 maja | Tor: Istanbul (5,338 km x 58 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
6. Grand Prix Hiszpanii
Data: 22 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: S. Vettel
7. Grand Prix Monako
Data: 29 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
8. Grand Prix Kanady
Data: 12 czerwca | Tor: Gilles Villeneuve (4,361 km x 70 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
9. Grand Prix Europy
Data: 26 czerwca | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
10. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 10 lipca | Tor: Silverstone (5,891 km x 52 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
11. Grand Prix Niemiec
Data: 24 lipca | Tor: Nürburgring (5,148 km x 60 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
12. Grand Prix Węgier
Data: 31 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
13. Grand Prix Belgii
Data: 28 sierpnia | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
14. Grand Prix Włoch
Data: 11 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
15. Grand Prix Singapuru
Data: 25 września | Tor: Marina Bay (5,073 km x 61 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
16. Grand Prix Japonii
Data: 9 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
17. Grand Prix Korei Południowej
Data: 16 października | Tor: Yeongam (5,615 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
18. Grand Prix Indii
Data: 30 października | Tor: Jaypee (5,064 km x 61 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
19. Grand Prix Abu Zabi
Data: 13 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
20. Grand Prix Brazylii
Data: 27 listopada | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
Zespoły na rok 2011:
Red Bull Renault
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
McLaren Mercedes
3. Lewis Hamilton (GBR)
4. Jenson Button (GBR)
Ferrari
5. Fernando Alonso (ESP)
6. Felipe Massa (BRA)
Mercedes GP
7. Michael Schumacher (GER)
8. Nico Rosberg (GER)
Lotus Renault
9. Nick Heidfeld (GER) / Robert Kubica (POL)
10. Witalij Pietrow (RUS)
Williams Cosworth
11. Rubens Barrichello (BRA)
12. Pastor Maldonado (VEN)
Force India Mercedes
14. Adrian Sutil (GER)
15. Paul di Resta (GBR)
Sauber Ferrari
16. Kamui Kobayashi (JPN)
17. Sergio Perez (MEX)
Toro Rosso Ferrari
18. Sébastien Buemi (SUI)
19. Jaime Alguersuari (ESP)
Team Lotus Renault
20. Heikki Kovalainen (FIN)
21. Jarno Trulli (ITA)
HRT Cosworth
22. Narain Karthikeyan (IND)
23. Vitantonio Liuzzi
Virgin Racing Cosworth
24. Timo Glock (GER)
25. Jerome d'Ambrosio (BEL)
Polecane strony:
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1.pl [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2011:
- powrót reguły 107% w kwalifikacjach
- dopuszczalne użycie tylnego skrzydła
- dopuszczalne team orders
- opony Pirelli zamiast Bridgestone
- zakaz używania kanału F i podwójnych dyfuzorów
- dopuszczalne regulowane tylne skrzydło
- powrót KERS
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/forum/formula-1-gp-hiszpanii/z0ac63b1?N=1
Warto wspomnieć, że na treningach Szumi wypadł 2x z toru, uszkadzając samochód...
Przecież pisze jak w mordę strzelił, że to GP Wielkiej Brytanii 2010 :P
Bulion ze swoim "będziemy walczyć o PP w Monaco" tylko się ośmieszył. Q3 zapowiada się dobrze ;0
Ale Perez strzelił w bandę...:(
Na ekranie rozbity bolid bez koła a Borowczyk: "Mamy Pereza, jest jakiś problem..."
Dopiero powtórka w normalnym tempie uświadomiła mi z jakim impetem uderzył w bandę ...
jasny gwint zapomnialem o qualu a tu taki ZONK ajć
Senny też nie wyglądał tragicznie....
Brundle z BBC podał informację, że Sergio jest przytomny, rozmawia i ogólnie jest w przyzwoitej kondycji. Tak czy inaczej trzeba czekać na więcej szczegółów.
Kilka dobrych wiadomości dotarło. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze.
To dobra wiadomość, swoją drogą mogli by w Monaco położyć nowy asfalt. Takie podatki, a drogi jak w Polsce.
Jadąc osobówką z normalnym zawieszeniem nie odczuwa się tak tych garbów. Poza tym podatki w Monako są bardzo niskie - z tego powodu mieszka tam wielu kierowców i w ogóle dobrze zarabiających ludzi.
Właśnie puścili onboard kółka Vettela z 1:13.5 na BBC.. Nie lubię gościa, ale naprawdę, po mimo świetnego samochodu złożył mega okrążenie, lap of the year IMO jak dotychczas.
Nie no, nie mogę słuchać tego Sokoła... Ale chyba z innych względów, niż wy, bo ile razy można słuchać tego "Serdźjo <MNE> Pereza <MNE>". Zwłaszcza mnie to jego "mlaskanie" (czy jak to inaczej określić) irytuje.
A poza tym - SerHio!! SerHio, ku*%^!!!!!!!!
Jakiego Sokoła...Sokół już 2 lata nie prowadzi relacji z Borówą...
Oby Perez uniknął poważniejszych obrażeń, bo jego wypadek wyglądał nienajlepiej.
Tak na marginesie, profesjonalizm komentarza Borowczyka sięgnął dziś kolejnego dna... jak można nie pamiętać GP sprzed tygodnia, w którym Webber sięgnął po PP? :/
A poza tym - SerHio!! SerHio, ku*%^!!!!!!!!
Nieprawda :) Sam Perez prosił, żeby jego imię wymawiać nie "Serhio", a "Serdżio". A o poziomie komentowania w Polsacie wypowiadać się nie będę :) Fakt jest tylko taki, że od momentu odejścia Sokoła, cały profesjonalizm poleciał totalnie na łeb na szyję..
Dla mnie obecna para komentatorow jest bardzo dobra, przyjemnie sie slucha i mozna sie posmiac.
Perez jest na szczęście cały, pewnie wróci na następne GP. Swoją drogą, nieźle dziś cisnął; dopiero sobie obejrzałem nagrany qual.
Sam Perez prosił, żeby jego imię wymawiać nie "Serhio", a "Serdżio".
Bo to tak z "amerykańska", ale w Meksyku wymowa jest raczej jedna. To jakby Kubica prosił, żeby mówić mu "Kubika". Inna sprawa, że niektórzy komentatorzy właśnie tak czytają jego nazwisko ;D
Sokół... Borowczyk - whatever ;D Wiecie, o którego mlaskacza mi chodzi.
[25]
Sokół... Borowczyk - whatever ;D Wiecie, o którego mlaskacza mi chodzi.
Najpewniej ani o jednego ani o drugiego tylko o Kochańskiego ;D
Ale z zaproszeniem do studia tego 17 letniego łebka to zlamili. Chłopak nie potrafił się wypowiedziec, widac, że zżarła go trema. Tworzył gorsze zdania złożone od Zientara...Słuchać się nie dało.
Nie wiem, IMO Perez nie mówił tego w kontekście "bo tak jest wygodniej", gdyż nawet hipki z BBC tak na niego wołają, ale whatever, niech każdy mówi tak jak mu odpowiada :>
Aha, nie zapomnijcie o jutrzejszym wyścigu Porsche Supercup. Relacja od 9:45 na Eurosporcie. Kuba znów z P3 rusza, więc święci się kolejna szansa na podium..
Nie wiem jak można oglądać to Porshe super cup...przecież to jest nudne jak cholera...
Aha, nie zapomnijcie o jutrzejszym wyścigu Porsche Supercup. Relacja od 9:45 na Eurosporcie. Kuba znów z P3 rusza, więc święci się kolejna szansa na podium..
Dzięki za cynk;) Eurosport 1?
Najpewniej ani o jednego ani o drugiego tylko o Kochańskiego ;D
Kochański przecież jest najnormalniejszy z tej Polsatowej bandy.
To Borowczyk przecież często pieprzy trzy po trzy i do tego to jego "MNE".
http://www.youtube.com/watch?v=gZkZ9fj2cyM
Eurosport 1?
Yep, wyścig w miejscu bardziej prestiżowym i od razu do głównego przenieśli ;) Ale to dobrze, bo przynajmniej więcej osób będzie mogło się przełączyć na angielski komentarz, który jest pozbawiony zamulonego Gaca (ES), czy mlaskającego Borówy :P
Zaraz wystartują w Porsche Supercup, jakby ktoś się interesował, tak gwoli przypomnienia.
Co do wczorajszego komentarza:
MK: (coś tam mówi) ... jak myślisz?
AB: eeeeeee.... no to będzie spory znak zapytania.
Borowczyk go w ogóle nie słuchał :D
Ja się męczę na tym polsacie, a marzy mi się GP z angielskim komentarzem. Ale w internecie będzie kiepska jakość, mam RTL, ale tam są reklamy no i szprechają, więc dziękuję, a innego programu z F1 nie mam. Marzy mi się BBC.... tam to dopiero są relacje. A jakie Wy macie patenty na oglądanie F1? Na czym oglądacie?
Dobrze się bronił, chociaż szkoda trochę tego nieudanego startu. Uciekło przez to sporo dobrej walki, a mogło być całkiem ciekawie ;)
Nowy blog Sokoła w pierwszym odcinku wywiad z Kubicą(jeszcze z przed wypadku) http://www.youtube.com/watch?v=5vjnG67UcIM&feature=player_embedded
Curva Verva znowu zapomnialem o tym Porsche Cup...
Cappo Napisz cos w "3 slowach" co tam mowia na tym blogu o ile sie da.
Nie ma jakiejs wersji tego bloga w TXT or sth. ?
Główna strona to http://sokolimokiem.tv/ samego wywiadu w formie tekstowej nie ma.
Ekipa Top Gear jeździła po torze w Monako(wozili Berniego, Hornera i Flavio ), także można się spodziewać materiału w nowej serii, która startuje 12 czerwca.
[33] Pamiętam to, odpowiedział w dodatku po jakichś pięciu sekundach, jakby się zastanawiał, co też MK do niego powiedział
Nie znoszę czarnucha, ale kurde podoba mi się ostatnio jak jeździ.
Co jest grane, żadnych wypadków ani latających kierownic.
Już jest z 5x razy więcej wyprzedzeń w Monaco niż w ostatnich 10 latach:P
Massa & Maldonado - wow
Niesamowite, GP Monaco i sie nawet cos tam dzieje :)
Schumacher stracił chyba oprócz szybkości też glowę do ścigania, czemu nie zjechał do wewnętrznej kiedy go dopadał Hamilton? Rosberg jakoś umiał się w tym miejscu obronić przed Massą.
Go HAM!
[edit] o LOL, chyba pomylili opony? :))
Red bullshit - (fajna autopoprawka ipada) za te wszystkie zajebiste pitstopy czkawką sie odbiło
Lutz
Zadanie domowe:
"podoba mi się ostatnio jak jeździ." vs "podoba mi się jak jeździ ostatnio".
W skrócie moje uprzedzenie do niego nieco osłabło, przynajmniej na torze.
Dajcie mechanikom spokój - od czwartku na kacu, to i opony mogą się raz pomylić ;D
Pierdzielenie, u Alonso też to wyglądało jakby lewa opona nie była pomalowana, a to po prostu cień taki, że nie widać napisu. Komentatorzy oczywiście tego nie zauważyli...
Hamilton zawsze jeździł w takim stylu, trzeba było mniej patrzec na kolor skory i komentarze a bardziej na wyścigi.
"Zazwyczaj na tym torze dzieją się bardzo ciekawe rzeczy".
Łejt, łot? Czyli procesje z najwyżej paroma zmianami pozycji (i to zwykle w boksach) są/były ciekawe? Ok, co kto lubi...
Vettelowi widze to nie bardzo przeszkadza, ma lepsze czasy od Alonso póki co, który ma wprawdzie twarde opony, ale tez nowe.
Vegetan --> gadasz bzdury, nawet na F1.com przy live timingu jest o tym napisane (śledzisz czasy, czy ufasz Borowczykowi w to co sie dzieje na torze?)
W dupie mam kolor skóry, bardziej jego arogancję i zadufanie. Ale tak jak mówię ostatnio uprzedzenie osłabło i na dodatek jest chyba jedynym który może w jakikolwiek sposób zagrozić tej panience bolidzie numer 1.
Pewnie znasz nawet jego numer buta i rozmiar czlonka, skoro jesteś w stanie określić charakter na podstawie relacji tv.
Karrde--->Hamiltonowi pod względem wizerunkowym zaszkodziły pierwsze 2 sezony, kiedy był mocno faworyzowany i powiedział kilka głupich słów w wywiadach. Jednak teraz wydaje się być dojrzałym kierowcą, który nie kalkuluje i zawsze jeździ na 100%. Ja takim kibicuję, bo nie chcę, aby F1 cofnęła się do ery Schumachera, kiedy 90% widowni to byli abonenci RTL...
Na livetimingu też nie piszą zawsze całej prawdy, tylko domysły, poza tym chyba niebardzo u Ciebie z angielskim, bo jedyne co tam napisane jest, to:
has the right driver got the right tyres?
Nie mógł by kontynuować jazdy z inną oponą, bo by dostał karę od sędziów, jak Sutil rok temu, który musiał od razu zjechać na ponowny pit-stop, bo pomylono mu opony. Zrobił to właśnie by uniknąć kary.
Znowu porażka komentatorów, widać że Hamilton spontanicznie decyduje się na pit stop i mechanicy jeszcze nie przygotowani, wyskakują w pośpiechu, stąd dłuższy pit-stop a komentarz:
"Musiało coś się stać, może wymiana nosa?"
No bzdury, bzdury.
Hamilton był w jednym teamie z mistrzem nad mistrze -alonso, ten drugi jako bardziej utytułowany miał dużo lepszy pr, i zrobił z siebie chłopca do bicia, cholera wie jak było naprawdę.
Liczą sie wyniki i to jak kierowca jeździ. Hamilton był i jest dobry i lubi sie ścigać,, niewielu jest takich kierowców.
Ferrari wydaje się być szybsze na prostych odcinkach, ale Hamilton kapitalnie wykorzystuje docisk i dochodzi Massę na dohamowaniach. Buemi też nieźle blokuje Webbera;)
[66]
"Znam go" z jego własnych wypowiedzi medialnych, z których biło butą i arogancją, w tym momencie mało mnie obchodzi czy taki jest na co dzień, czy to tylko maska w kontaktach z mediami. Natomiast tak jak eJay napisał, obecnie wydaje się bardziej dojrzały, co zdecydowanie ma na plus.
edit
A teraz to już przedobrzył.
Się porobiło...
McLarenowcom znowu zmiana opon zajęła ponad 6 sekund. Oni chyba na serio są mocno skacowani.
Oho, Hamilton przekombinował. Spsuł Massie bolid... Może też na kacu? :D
I Schumi stanął... zaraz przy wjeździe do boksów! WTF?
Massa sam sobie spsuł bolid.
Co oni dziś takie długie postoje? Chcą się solidaryzować z Red Bullami? :P
Walka Ham - Mas niezła ;) ciekawe, czy Ham dostanie karę.
Czy mi się wydaje, czy Hamilton powiedział o Massie, że "he turned in on me, I think it was on purpose"?
Że niby Massa skręcał? W najwolniejszym zakręcie w F1? SKANDAL! Massę ukarać, a nie Hamiltona!
Di Resta dostał karę, a Hamilton nic? :|
Jeżeli Hamilton nie dostanie kary to to będzie jawne naplucie w twarz wszystkim przez sędziów. Przed chwilą Di Resta dostał drive-through za o wiele mniej groźne wejście w tym samym miejscu, HAM powinien dostać stop&go. Ale teraz to by miał po wyścigu, więc pewno dodadzą mu jakieś śmieszne sekundy na koniec, co nic nie zmieni :/
DRS wyłączony przy zjeżdżającym Safety Carze, a jedna z Renówek z podniesionym skrzydłem jechała, jakim cudem? Błąd czy umyślnie podniesione? Zauważyliście to?
Tak, SC pierwszy raz.
Sędziowie teraz będą myśleć nad Hamiltonem przez 10 lapów, żeby sobie zrobił przewagę i nie spadł na sam koniec. Przy Di Reście zareagowali po jednym okrążeniu...
piokos -> A safety carowe też liczyłeś?
Hah, HRT zdublowane czwarty raz.
A i Hamilton ma 70 sekund straty, więc chyba go też już niedługo dogonią. I pomysleć, że to ON zdublował Alonso w Hiszpanii :)
"Ferrari szykuje się do przyjęcia CHYBA Fernando Alonso..."
Na pewno? A może Vettela? Nieeeee, na pewno Raikkonnena!
No ta, na starych oponach za SC. Fajnie :D
O kurde. Czerwona flaga.
No to fajrant.
Ambulans u Pietrowa.
Hamilton dalej jedzie z koślawym skrzydłem. FAJNIE :D
Ooo teksańska masakra :O Czerwona flaga a wcześniej mega zamieszanie!!
Czyżby Pietrow odczuł zderzenie?
W końcu chciałoby się rzec.
6 okrążeń do końca, cała pierwsza trójka na różnych oponach, niedługo restart wyścigu...
... a ci gadają o Scherzinger. Serio, nie mają ciekawszych rzeczy do komentowania?
Naprawy skrzydła Hamiltona: "Co kropelka sklei, sklei..." xD
Czerwona flaga to jedyne sensowne rozwiazanie, dziwie sie, ze wpuszczaja jakis SC zamiast dawac zawsze czerwona flage...niby na jedno wychodzi, ale nie kradnie sie okrazen w ten sposob,
Z twittera:
OfficialLRGP
Vitaly is talking to us, reporting pain, not getting out of car without medical assistance
I Borówa dokładnie to przetłumaczył (nieco koślawo, ale jednak... ;D).
No, to Perez będzie miał teraz z kim pogadać w szpitalu ;D
Hamiltonowi się udało - całe tylne skrzydło mu zmienili ;D Przednie możliwe że też.
A opony mogą teraz zmieniać? ;]
HA! Czyli mogli teraz zmieniać opony! To teraz praktycznie wszyscy pojadą na względnie świeżych i prawdopodobnie supermiekkich, jeśli jeszcze ktoś je ma.
To teraz rzeczywiście będzie sprint. Gdyby tylko na tym torze jeszcze się dało wyprzedzać...
W TAKIEJ sytuacji w Hiszpanii czy Turcji działoby się DUUUUŻO.
Borówa! "Wyścig zostanie wznowiony o 14:06". Ta godzina już była. Weźcie go zdejmijcie z anteny!
To w takim razie lipa ostra. Jeszcze startują za SC? Vettel ma zwycięstwo w kieszeni:(
A ciekawe, że Sutil, który wywołał całe to zamieszanie, jedzie dalej i to na całkiem niezłe pozycji :D
I znowu... Maldonado... i znowu Hamilton :P
Szkoda, bo Maldonado jechał wysoko...
Destruction Derby powered by Hamilton
Jako fan teorii spiskowych mówię Wam, Alguersari specjalnie się rozbił żeby Vettel dojechał za SC albo zmienił sobie na czerwonej fladze opony. :P
Może sobie tym samym zapewnił starty w przyszłym sezonie.
+ Alonso, Vettel, Button
++ incydenty i wyprzedzenia ponad normę jak na Monaco, ogólnie działo się do końca
+ Kobayashi
+++ Hamilton
+ Maldonado (równa jazda, dobra taktyka i ogromny pech)
+ Są punkty dla FI ;)
- mimo tego Monaco to już tylko prestiżowy "wyścig"
- Mercedesy, po prostu dramat
- znowu Massa pokazał, że Ferrari to dla niego za dobry zespół
- Renault (słabe tempo), szkoda Pietrowa
- HRT, kto ich dopuścił? +4l? Ja idąc na piechotę miałbym mniejszą stratę.
Dlaczego mnie tak denerwuje dominacja Vettela? To jest niemożliwe odjechać 1,5 sekundy na okrążeniu przy tak ograniczonych różnicach w konstrukcji bolidu Red Bulla i Ferrari. I dlaczego Vettel ma kosmiczny bolid, a Webber, który ma teoretycznie to samo auto jeździ dużo gorzej. Chyba nie jest aż tak słabym kierowcą.
- znowu Massa pokazał, że Ferrari to dla niego za dobry zespół
A co masz znowu do Massy? Jechał bardzo dobrze i dopiero Hamilton musiał się w niego wbić, żeby uszkodzić mu co nieco i to pewnie przez to tak szeroko pojechał w tunelu.
Rok temu podobnie było z Hulkebnergiem - uszkodzone skrzydło w tunelu = brak docisku i skończył na zewnętrznej barierze na wylocie tunelu.
Gdyby ciocia miała wąsy...
Massa dość regularnie udowadnia, że nie zasługuje na miejsce w Ferrari. Jest po prostu kiepski.
Toshi---->
Ile punktów zdobył Massa w tym sezonie?
Ile punktów zdobył Alonso w tym sezonie?
Który kierowca wykazuje się lepszą niezawodnością?
To, że dzisiaj Masa wyprzedził kogoś pierwszy raz od 2 lat nie oznacza, że zasługuje na fotel w TAKIM teamie. Alonso udowadnia, że Brazylijczyk jest po prostu przeciętny i miał swoje 5 minut.
Liczyłem na wygraną Button'a, ale cóż 3miejsce tez bardzo dobre
Hamilton jak dzisiaj lamił...spier*olił wyścig Maldonado i Kobayashiemu...szkoda bo obaj mieli szanse na duże punkty...Jest taka zasada - nie umiem - nie robie, jak nie potrafi wyprzedzać na tym torze to niech się nie pcha na chama...
Lubię Hamiltona ale dzisiaj miejscami przesadzał z agresją. Widać było jego wkurwienie na zespół za zastosowaną strategię w kwalifikacjach.
Alguersuari zepsuł nam niestety genialnie zapowiadającą się końcówkę czyli walkę pierwszych trzech kierowców o zwycięstwo. Vettel miałby ciężko z obroną, bo jego opony były już na skraju wytrzymałości.
Ogólnie GP Monako ciekawsza od średniej dla tego toru.
Qverty
Co Hamilton zrobił Kobayashiemu? Przecież ten dojechał na najwyższym miejscu w swojej karierze i to pomimo, że Webber go wyprzedził po restarcie.
Co Hamilton zrobił Kobayashiemu?
Sorry, zaszedł pomyłek. Hamilton najpierw spier*olił wyścig Massie a potem Maldonado...Kobayashi faktycznie dojechał...
Alguersuari zepsuł nam niestety genialnie zapowiadającą się końcówkę czyli walkę pierwszych trzech kierowców o zwycięstwo.
To był właśnie najciekawszy moment wyścigu, żałuje tylko, że nie zahaczył tam przypadkowo Vettela...
ak nie potrafi wyprzedzać na tym torze to niech się nie pcha na chama...
Na pewno przydaloby mu się parę wskazówek od Ciebie, proponuję wysłać mu maila.
[129]Hahahaha
Jest taka zasada - nie umiem - nie robie, jak nie potrafi wyprzedzać na tym torze to niech się nie pcha na chama...
Zasada jest inna - jak chcesz coś osiągnąć na torze mając przed sobą rywali to musisz powalczyć podejmując ryzyko. W Monaco ryzyko kolizji podczas wyprzedzania jest bardzo duże i dotyczy każdego.
To był właśnie najciekawszy moment wyścigu, żałuje tylko, że nie zahaczył tam przypadkowo Vettela...
Ja wolę oglądać walkę o zwycięstwo na torze a nie zbieranie wraków z toru.
[129] :D
Bardzo szkoda Maldonado dzisiaj. Jakim niby cudem na jednym z najbardziej oponożernych torów Vettel pojechał na jeden pit?!
A Hamilton widać że ma jaja i chęć walki o wyższe pozycje
podczas czerwonej flagi wszyscy zmienili opony chyba
Borowczyk i Hamilton szaleli. "Roberka", wznowienie wyścigu o 16:06 a chwile wcześniej była tablica, że o 16:04... Komentatorzy nic nie wspomnieli o przebitej oponie Sutila podczas incydentu z Hamiltonem, Algersuarim i Pietrowem.
a pewno przydaloby mu się parę wskazówek od Ciebie, proponuję wysłać mu maila.
Daj mi jego mejla chętnie mu wyślę parę wskazówek :) Jeszcze gdybym miał pewność, że będzie miał czas przeczytać...
Ja wolę oglądać walkę o zwycięstwo na torze a nie zbieranie wraków z toru.
Tylko, że ta walka polegała na procesji która trwałaby do mety, pierwszy Vyntel, sekunde za nim Alonso, sekunde za Alonso Button, a tak coś się przynajmniej działo..
Po tej relacji, zapamiętam do końca życia, że w Monako znajduje się szpital imienia księżnej Grejs, dzięki AB.
Straszył po tym karambolu jak potłuczony i wmawiał przy jakiej wielkiej prędkości to się stało... Nie strasz, nie strasz, bo się zesrasz.
Nie wie co gadać i pieprzy głupoty.
Dzisiaj na plus oczywiście pierwsza trójka, plus niektóre akcje Hamiltona i wyprzedzenie Rosberga przez Massę.
Ciekawe, czy gdyby nie przerwanie wyścigu, opony Vettela w końcu by się nie skończyły. Na pewno, bez tej ostatniej kraksy, byłoby ciekawiej na ostatnich okrążeniach. Red Bull nieźle mnie zaskoczył z tą strategią, chociaż kiedy Button po swoim ostatnim postoju bardzo szybko się zbliżał, to nawet przemknęło mi przez myśl, że mogą zagrać va banque - albo P1 albo nic*.
* Nic, czyli i tak podium ;) Bo na pewno kontrolowali zużycie i do kompletnego zdarcia by nie czekali.
fisherfighter
Vettel oszczędził trochę opony dzięki SC, a przy czerwonej fladze chyba miał wymienione, ale to ciągle jakieś 55 okrążeń na miękkich :)
Edit:
Connor
A mi się wydawało, że czasem Vettel, Alonso i Button jechali łącznie w około jednej sekundzie...
Można to gdzieś zobaczyć?
Hamilton został zapytany przez telewizję BBC, dlaczego uważa, iż sędziowie bacznie przyglądają się jego jeździe, powiedział „Może dlatego, że jestem czarny. Tak mówi Ali G. Nie wiem”.
stan ==> Miałem to wcześniej już wrzucić, ale przemilczałem....
Koleś ma farta do zajebistych wypowiedzi :)
Tego już nie da się jakby oglądać. Jak zwykle drukowali dla szczawika niemiaszka.
Szczyt możliwości Lotus Renault na ten sezon. Kierowcy jakby nie potrafią nawet wysiąść z bolidu.
Wiecie, jaka myśl mnie naszła po zobaczeniu tych paru zdjęć?
http://www.f1wm.pl/galeria/albums/gp/2011/06-mon/thu-19.jpg
http://www.f1wm.pl/galeria/albums/gp/2011/06-mon/thu-16.jpg
http://www.f1wm.pl/galeria/albums/gp/2011/06-mon/thu-12.jpg
http://www.f1wm.pl/galeria/albums/gp/2011/06-mon/sun-37.jpg
Już "parę" razy się zdarzało, że bolidy wylatywały w powietrze po uderzeniu w inny. Co by było, gdyby tak kogoś wyrzuciło w TAKIM miejscu, dosłownie kilka metrów od wody?
Wiem, że są tam bariery, że prędkości tam wykręcane są niewielkie i w ogóle w tym miejscu rzadko dochodzi do kolizji... Chociaż czy na pewno? Dzisiejsza/wczorajsza stłuczka była akurat w tej części toru i to przy nie takiej znowu małej prędkości a i Webber rok temu wyleciał w powietrze w całkiem niespodziewanym miejscu i poleciał tak, że takie bariery, jak w Monako, raczej by "przeskoczył".
Wiem, że to całkiem teoretyczne gdybanie, ALE... Prawo Murphy'ego nie jest wcale takie od rzeczy.
Tylko, że ta walka polegała na procesji która trwałaby do mety, pierwszy Vyntel, sekunde za nim Alonso, sekunde za Alonso Button, a tak coś się przynajmniej działo..
No niekoniecznie, bo okrążeń zostało sporo a wszyscy trzej mieli opony w zgoła odmiennym od siebie stanie. Nie jestem pewien czy gumy Vettela wytrzymałyby do końca.
Ja tradycyjnie jak zwykle ciesze się najbardziej z dobrego miejsca Webbera. MImo (standardowo) biednego startu i udupieniu przez własny zespół, po łądnej walce wywalczył 4 pozycję :)
Wyścig byłby naprawde fajny, gdyby nie kolejne zwycięstwo fajfusa. Szkoda, że Ham nie doczłapał się do niego bo jak nic Wentyl znalazłby się na bandzie :)
Fajne miejsca Alfonso i Guzika, szkoda tego co powyżej :)
Obie Renówki mimo słabiutkich pozycji startowych miały szanse zapunktować - i znów szkoda :)
Ogólenie jak na Monako naprawdę ekscytujący wyścig.
Btw - dodatkowe brawa dla połowy mechaników za niemały wpływ na zmiany pozycji swoich kierowców ;)))
Btw2 - czy Hamewk dostał jaką kare za eliminację MacDonalda?
Borowczyk i Hamilton szaleli. "Roberka", wznowienie wyścigu o 16:06 a chwile wcześniej była tablica, że o 16:04...
to chyba niedoslyszales bo jak byk powiedzieli ze wznowienie o 14:06 :)
Btw2 - czy Hamewk dostał jaką kare za eliminację MacDonalda?
+20s do rezultatu końcowego wyścigu
No i super - to które miejsce ostatecznie mu to daje?
Bez jaj - po wznowieniu w ciągu 5 okrążeń zrobił ponad 20s przewagi nad kolejnym zawodnikiem???
To pewnie dlatego, że jest czarny :)
http://www.youtube.com/watch?v=hD8T8_JR4Mw&feature=youtu.be
tu link do wywiadu z Luiskiem. Zajebisty brak szacunku dla kolegów z toru. On się zachowuje tak, jakby tor był tylko dla niego i kierowcy przed nim nie mieli prawa bronić pozycji bo on wyprzedza.
Hamilton po prostu bardzo dobry wyscig mial, gdyby nie kara/y to by nie bylo z nim tak zle:)
To tak jak Button... jakby nie czerwona flaga to by mogl spokojnie powalczyc o 1... Vettela opony jakos watpliwe zeby wytrzymaly dodatkowe pare (6?) kolek (nie zeby pekly, ale i tak mial bardzo wolne tempo i bez tego).
Alonso go cisna a mial i tak starsze opony niz Button.
Moglabyc ciekawa koncowka...
co do wywiadu wyzej... coz sfrustrowany, troche racji ma... bez przesady:) emocje kazdego moga poniesc
Bez jaj - po wznowieniu w ciągu 5 okrążeń zrobił ponad 20s przewagi nad kolejnym zawodnikiem???
Następny kierowca (Sutil o ile dobrze pamiętam) był już zdublowany, wg live timingu Hamilton miał nad nim ok. 70s przewagi.
Zajebisty brak szacunku dla kolegów z toru. On się zachowuje tak, jakby tor był tylko dla niego i kierowcy przed nim nie mieli prawa bronić pozycji bo on wyprzedza.
Nie zgadzam się, tak jak powiedział Lewis, to jest Monaco, na którym wyprzedza się ekstremalnie trudno - jadąc za Massą był o wiele szybszy i kiedy wreszcie znalazł fragment, w który można się wcisnąć, ślepy Massa zamknął mu drzwi (sam powiedział, że był zaskoczony, że Lewis go tam będzie chciał wyprzedzić, bo w tym zakręcie jest to niemożliwe). W tym samym miejscu m.in. Schumacher wyprzedził Rosberga, było jeszcze kilka innych wyprzedzeń w tyle stawki - więc jednak się da.
Na zakręcie numer 1 dał radę Schumacherowi, który odpuścił w odpowiednim momencie, zdając sobie sprawę, że jest wyprzedzany, Maldonado jednak chciał powalczyć i jak się skończyło, wiadomo.
Nie ryzykujesz nie wygrywasz, a na pewno tyczy się to Monaco. Ponadto, dzięki agresywnej jeździe Hamiltona mieliśmy wczoraj ciekawe widowisko. Miło się patrzy na kierowców gotowych ryzykować wiele dla wywalczenia pozycji, na tym polegają przecież wyścigi.
grish ---> to już zupełny kosmos - przeciez przed czerwoną flagą Hamilton jechał ZA Sutilem i Kobayashim - więc nie mógł mieć tak gigantycznej przewagi.
A zresztą - na ostatnim kółku Weber wyprzedził KObayashiego mając bezpośrednio za sobą Hamiltona - więc nie ma opcji by Kobayashi miał ponad 20s straty do Hamiltona.
Dziwaczne to jakieś jest...
Ok, obadalem wyniki w generalce i faktycznie mogło tak byc - skoro Heidfeld wlokący się gdzieś w szarym końcu ukończył na 8...
jason ---> bzdura - Hamilton wyraźnie przypierniczył w Massę na zakręcie - jeśli ty nazywasz to wyprzedzaniem to w ten sposób można się wpychac zawsze i wszędzie.
Miło się patrzy na kierowców gotowych ryzykować wiele dla wywalczenia pozycji, na tym polegają przecież wyścigi.
jak w zeszłym sezonie Schumi wcisnął Rubensa w bande wyprzedzjąc go to był idiotyzm - treraz mamy zaledwie ryzykowne wyprzedzanie.
Ciekawa gradacja, nie powiem...
jest nagranie z onboardu Massy gdzie widac wyraznie ze moment wczesniej zerknal w lusterko i tu sie zgadzam, ze celowo zamknal drzwi. Niemniej kierowca broniący się ma prawo blokowac tym bardziej ze Hamster nie byl nawet na rowni z nim.
Ok tu nie chodzi o to co bylo na torze. Bardziej o to co mówi w tym wywiadzie. Zaryzykowal - chwala mu za to. Tyle że się nie udało, a to pech. W takiej sytuacji zwalanie winy na innych i wyzywanie ich od debili po prostu nie uchodzi. Gdzie był jego człowiek od PRu?
smalczyk --> po zamieszaniu z udziałem SUT, ALG, PET i HAM klasyfikacja się wywróciła do góry dupskiem, Sutil po zjeździe do boksu miał już okrążenie straty, Hamilton był na torze tuż przed Vettelem, więc po wyjeździe SC nadrobił prawie całe kółko.
jason --> w momencie gdy sytuacja z Massą mogła być trochę kontrowersyjna - ja co prawda zgadzam się z sędziami - to wyeliminowanie Maldonado było już jednoznaczne. Porównanie do wyprzedzenia Schumachera jest trochę nietrafione, porównaj sobie gdzie był Lewis w momencie wejścia w zakręt podczas jednego czy drugiego wyprzedzenia. Z Schumacherem był niemal zrównany, może metr z tyłu, a Pastorowi przypieprzył mu w tylne koło, więc Williams miał prawo zamykać drzwi, gdy McLaren ledwo się na niego zakładał. Każdy normalny kierowca na miejscu Hamiltona by odpuścił, ale nie on - przecież jemu wolno prawda? A jak dostanie karę, to dlatego że jest czarny. Nie róbmy sobie jaj.
Nikogo nie wyzwal od debili, poza tym emocje po wyscigu. Kierowcy f1 sie nie kochaja, nawet w wiekszosci sie nie lubia co czesto powtarzaja, ze relacje miedzy nimi nie sa "zdrowe".
Ja lewisowi nie kibicuje, ale dzieki niemu caly poprzedni sezon jakos dalo sie ogladac. Facet robi wiecej na torze niz reszta razem wzieta. Czasami mam wrazenie, ze reszta moglaby jechac pociagiem caly wyscig i im to nie przeszkadza. Dzieki bogu za pirelli i drs/kers w tym roku.
OK, żeby nie być zbyt jednostronnym, być może rzeczywiście był to manewr nieco zbyt agresywny, ze względu na mały promień skrętu samochodu przy wchodzeniu od wewnętrznej w najciaśniejszy zakręt z kalendarza F1, jednak Massa widział w lusterku co się za chwile stanie. No chyba, że ślepy.
Wszytko fajnie Morgul, ja Hamiltonowi nie odmawiam woli walki, tego że dzięki niemu sporo się dzieje na torze, tego że chce się ścigać, to są niewątpliwe plusy. Z drugiej strony istnieje jeszcze coś takiego jak odpowiedzialność, cierpliwość i pisane oraz niepisane zasady fair play, a tych pojęć facet najwyraźniej nie zna.
Maldonado tez nie, Lewis mu sie nie wepchnal na wew na dohamowaniu tylko jechali tak juz dluzej - oczywiscie lewis mogl odpuscic i nie doszloby do kontaktu, Maldonado mogl pomyslec i tez nie doszloby do kontaktu. Zreszta to nie wazne, ja mam tylko nadzieje ze Lewis sie nie zmieni i bedzie walczyc, no i jeszcze Schumacher moglby sie obudzic, albo chociaz raz blysnac.
eJay ---> z pewnością nie 'kolejny' biorąc pod uwage wcześniejsze w tym sezonie :)
Gdyby nie Hamilton to każdy by pisał "kolejny nudny wyścig";)
A tak leci post za postem :)
Wepchnął się czy nie wepchnął, faktycznie znaczenia to nie ma. Ważne jest za to że Lewis był jednak sporo z tyłu, w związku z czym Pastor miał pełne prawo bronić pozycji. Ja też liczę na agresywną i efektowną jazdę Hamiltona, ale znacznie bardziej wolałbym ostre i agresywne ale czyste manewry vide wyprzedzenie Schumachera, niż wsadzanie się w czyjś kufer jak to było w przypadku Maldonado. I daję sobie łeb uciąć, że gdyby zamiast Maldonado w tym miejscu jechał Schumacher, to nie odpuściłby tak jak to zrobił na początku wyścigu, tylko też jechałby swoim torem ścinając do wierzchołka. Z tego prostego powodu że w tym drugim przypadku Hamilton był dużo bardziej z tyłu, a nie obok bolidu wyprzedzanego.
A tak leci post za postem :)
W końcu na tym polega dyskusja, na wymianie poglądów i/lub próbie przekonania innych do swojej racji podpierając się racjonalnymi argumentami :) Przynajmniej w definicji, bo jak to bywa czasem w praktyce wszyscy wiemy ;)
Jaka obrona taki efekt. Gdyby Schumacher chcial sie bronic jak Maldonado tez bylaby kolizja.
Prawda. Tyle że nadal między tymi dwoma manewrami jest spora różnica, tak mniej więcej 2m w odległości bolidu Hamiltona w stosunku do Schumachera czy Maldonado :)
[172] ooO
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/6/12134.html
No i niestety pomysł przeszedł. Aż mi się nie chce tego komentować.
Tak w skrócie - od 2013 roku obowiązują silniki 1.6l 4-cylindrowe, zamiast aktualnych 2.4l V8. Limit obrotów silnika z obecnych 18000 spadnie do 12000. Zmiany w aerodynamice mające rzekomo "wynagrodzić" mniejszą moc bolidu, co mi osobiście pachnie latami 2006-2008, gdy aerodynamika była tak rozwinięta że wyprzedzanie było wręcz niemożliwe. Zmiany w zakresie skrzyni biegów, zmniejszenie ilości dostępnych skrzyń na sezon - wszystko celem zmniejszenia kosztów.
Te obniżanie kosztów jest już poniżej krytyki. Biorę kredyt i zgłaszam team do F1 ;) Legrooch i stanson na kierowców i mamy mistrza.
eJay zaprojektuję wam bolid...
Powaliło ich z tymi silnikami. Jak to się odbije na prędkościach?
To co z tą transmisją TV GT1?
walic predkosci...
dzwiek bedzie jak wyscig kosiarek...
debile.
powinni juz 2 sezony temu, jak byly te afery i grozili stworzeniem oddzielnej serii... zrobic cos rownoleglego do f1, gdzie ecclestone i banda debili przestala by psuc ten sport
z jednej strony od lat nie mozna rozwijac silnikow, a z drugiej dowalaja jakies kosiarki...
Dessloch, ale akurat co do silników to mistrz głupich pomysłów Ecclestone jest przeciwny, przynajmniej coś mi się kojarzy, że tak gdzieś czytałem :)
Sam pomysł tragiczny, najbardziej boję się, że nie usłyszę już tego na żywo :(( Za rok jeszcze będą normalne 2.4 czy 1.6 ?
siwca-> podchwytliwe pytanie ci zadam. W przyszlym roku mamy 2012 rok, czy 2013? :)
nvm.
Najweselsze jest to że FIA już kombinuje co by ten silnik był uniwersalny, stosowany zarówno w F1 jak i WRC czy WTCC. Ja w takim razie proponuję, tak żeby jeszcze taniej było, wspólne płyty podłogowe, zawieszenia i opony w każdej serii.
Ekologia przede wszystkim! Bolidy powinny być elektryczne, żeby nie smrodzić i nie hałasować. No i wolniejsze, bo powszechnie wiadomo, że jak się jedzie wolno, to i wypadków mniej.
Że dla Berniego liczy się jedynie kasa i marketing pokazał decyzją o 'dorzuceniu' w tym sezonie Bahrajnu do puli wyścigów - wbrew protestom zespołów i kierowców.
Jestem pewien, że pozwoliłby samemu diabłowi zorganizwoać wyścig gdyby tylko odpowiednio zapłacił...
swoją droga skąd u tego starego pierdziela taka rządza kasy? ani tego nie przeje ani nie przepije...
Byłoby dobrze gdyby teamy stworzyły własną formułę wyścigów
Wlasnie mialem napisac pare słów odnośnie dwóch stref dla DRS w Kanadzie, ale wszedłem na bloga Sokoła i po co sie będę produkował, skoro gosc napisał to idealnie:
http://sokolimokiem.tv/?p=482#more-482