Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Dlaczego kiedyś w grach FPS używano strzałek?

05.04.2015 18:35
😍
1
hinson
139
Generał

Dlaczego kiedyś w grach FPS używano strzałek?

Dlaczego od początku nikt nie pomyślał że WASD, to najlepsza możliwa kombinacja klawiszy do sterowania postacią w grach FPS! Przypuszczam że myszek, chociaż w ograniczonym zakresie (bez swobodnego rozglądania się) używało się już w takich grach jak Doom, Quake i sterowanie strzałkami i '','' ''.'' do poruszania się w lewo w prawo jest mega niewygodne!
Jak odpalam stary FPS to pierwsze co robię, to zmieniam ustawienia klawiszy, bo inaczej ciężko się przyzwyczaić.
Jeszcze nawet w Quake 2, którego uważam za takiego pierwszego ''nowoczesnego FPSa'' to poruszanie się standardowo jest ustawione ze strzałkami!

05.04.2015 18:37
No ten...z Rivi
2
odpowiedz
No ten...z Rivi
28
Pretorianin

Ponieważ strzałki służą do sterowania. Po to na klawiaturze właśnie są :) Później gry miewały więcej opcji i możliwości więc potrzebne było sterowanie, z mnóstwem klawiszy pod ręką i tak wyszło WSAD.

05.04.2015 18:57
3
odpowiedz
coshoo
46
Chorąży

Ja tam do tej pory pory we wszystkie fpsy i nie tylko, gram na strzałkach.

05.04.2015 18:59
Raistand
4
odpowiedz
Raistand
181
Legend

Przypuszczam że myszek, chociaż w ograniczonym zakresie (bez swobodnego rozglądania się) używało się już w takich grach jak Doom, Quake

Źle przypuszczasz.

05.04.2015 22:45
Vismerhill
5
odpowiedz
Vismerhill
74
Szybki Rozporek

Prawą ręką obsługiwało się strzałki, a lewą lewy ctrl (najczęściej strzał) i shift (sprint)

05.04.2015 22:55
Cainoor
6
odpowiedz
Cainoor
276
Mów mi wuju

Właśnie w tych starych FPS nie grało się myszką i ot cały sekret :)

05.04.2015 23:49
7
odpowiedz
zanonimizowany809
160
Legend

Ja do dzis uzywa, strzalek,bo lubie.

06.04.2015 00:02
emil kuroń
8
odpowiedz
emil kuroń
68

Dlatego, że kiedyś używało się strzałek i najczęściej lewego klawisza Ctrl do strzelania :)

06.04.2015 12:09
Mastyl
9
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Pierwszy mouselook (+mlook) to komenda z konsoli Quake'a, taką opcję miała też świetna strzelanina od Bethesdy - Terminator Future Shock. W Doomie np. nie trzeba było celować góra - dół, gra sama namierzała cele w osi Y.

W Dooma i Duke'a grało się strzałkami. Zadziwiające, że na to genialne rozwiązanie rynek wpadł tak późno.

06.04.2015 12:23
10
odpowiedz
zanonimizowany484441
38
Generał

Bo ja wiem czy zadziwiajace?Na poczatku myszki byly bardzo drogie,j w czasach dosa praktycznie bezuzyteczne.

06.04.2015 12:31
zarith
👍
11
odpowiedz
zarith
252

mouse look był już w duke3d (uruchamiany klawiszem 'u' o ile dobrze pamiętam:))

06.04.2015 13:00
12
odpowiedz
verify
220
Generał

Co nie zmienia faktu, ze prawie nikt z tego nie korzystal;)

Pamietam pierwsze turnieje Quake, do pewnego czasu jeszcze byly pojedynki ludzi grajacych na klawiaturze z tymi wolacymi myszki.

06.04.2015 13:06
raziel88ck
13
odpowiedz
raziel88ck
208
Reaver is the Key!

a altem się strafe'owało.

Forum: Dlaczego kiedyś w grach FPS używano strzałek?