Dlaczego od początku nikt nie pomyślał że WASD, to najlepsza możliwa kombinacja klawiszy do sterowania postacią w grach FPS! Przypuszczam że myszek, chociaż w ograniczonym zakresie (bez swobodnego rozglądania się) używało się już w takich grach jak Doom, Quake i sterowanie strzałkami i '','' ''.'' do poruszania się w lewo w prawo jest mega niewygodne!
Jak odpalam stary FPS to pierwsze co robię, to zmieniam ustawienia klawiszy, bo inaczej ciężko się przyzwyczaić.
Jeszcze nawet w Quake 2, którego uważam za takiego pierwszego ''nowoczesnego FPSa'' to poruszanie się standardowo jest ustawione ze strzałkami!
Ponieważ strzałki służą do sterowania. Po to na klawiaturze właśnie są :) Później gry miewały więcej opcji i możliwości więc potrzebne było sterowanie, z mnóstwem klawiszy pod ręką i tak wyszło WSAD.
Ja tam do tej pory pory we wszystkie fpsy i nie tylko, gram na strzałkach.
Przypuszczam że myszek, chociaż w ograniczonym zakresie (bez swobodnego rozglądania się) używało się już w takich grach jak Doom, Quake
Źle przypuszczasz.
Prawą ręką obsługiwało się strzałki, a lewą lewy ctrl (najczęściej strzał) i shift (sprint)
Ja do dzis uzywa, strzalek,bo lubie.
Dlatego, że kiedyś używało się strzałek i najczęściej lewego klawisza Ctrl do strzelania :)
Pierwszy mouselook (+mlook) to komenda z konsoli Quake'a, taką opcję miała też świetna strzelanina od Bethesdy - Terminator Future Shock. W Doomie np. nie trzeba było celować góra - dół, gra sama namierzała cele w osi Y.
W Dooma i Duke'a grało się strzałkami. Zadziwiające, że na to genialne rozwiązanie rynek wpadł tak późno.
Bo ja wiem czy zadziwiajace?Na poczatku myszki byly bardzo drogie,j w czasach dosa praktycznie bezuzyteczne.
mouse look był już w duke3d (uruchamiany klawiszem 'u' o ile dobrze pamiętam:))
Co nie zmienia faktu, ze prawie nikt z tego nie korzystal;)
Pamietam pierwsze turnieje Quake, do pewnego czasu jeszcze byly pojedynki ludzi grajacych na klawiaturze z tymi wolacymi myszki.